וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל האופציות פתוחות: למרות מינויו למגיש "לילה כלכלי", גדי סוקניק משמש כפרזנטור

20.6.2013 / 9:31

למרות מינויו לתפקיד מגיש "לילה כלכלי", גדי סוקניק משמש כפרזנטור של חברת פיננסים המספקת שירותי מסחר באופציות וכשותף בחברת יח"צ - כך עולה מבדיקת וואלה! ברנז'ה בנושא

מגיש "לילה כלכלי" המיועד גדי סוקניק עדיין משמש, למרות מינויו לתפקיד, כפרזנטור של חברת פיננסים אינטרנטית בשם iMarkets המספקת שירותי מסחר באופציות שלא דרך הבנקים. החברה, בבעלות אנשי העסקים איל אלון וארז אלמוג, שכרה את שירותיו של סוקניק לפני כשנה כאשר השיקה קמפיין פרסומי באתרי אינטרנט כלכליים, ודמותו עדיין מעטרת את דף הבית שלה. בערוץ 10 אמרו היום לוואלה! ברנז'ה כי אם תמשיך החברה להשתמש בדמותו של סוקניק, הם יפנו בנושא לערכאות משפטיות.

פרסום ראשון: גדי סוקניק יחליף את שרון גל ב"לילה כלכלי"

מזה שש שנים שגדי סוקניק אינו עוסק באופן רציף עיתונות אלא משמש כפרזנטור של חברות מסחריות, מנכ"ל משותף של חברה המעניקה שירותים למשרדי יחסי ציבור ויועץ לאנשי עסקים ומוביל פרויקטים של תוכן שיווקי. תפקיד הקבע האחרון בעיתונות היה, למעשה, הגשת מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 באמצע שנת 2007 כאשר מאז שימש לתקופות קצרות כמגיש בתכנית "360" של רשת. מיד עם פרישתו מחברת החדשות של סוקניק, אשר היה בעבר גם כתב כלכלי, נודע כי הוא חבר לאיש העסקים יצחק תשובה ושימש כיועץ לו. סוקניק גם הוזמן לחתונת בנו של תשובה שהתקיימה לפני שנתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנושא בדיקה". סוקניק משווק פיננסים. פרסומת ל-iMarkets/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנק לאומי: "סוקניק קיבל ציונים מאוד טובים בסקר שערכנו"

החוזה הראשון עליו חתם עם עזיבתו את העיתונות היה עם בנק לאומי למשכנתאות, חוזה לשלוש שנים של פרסום הבנק אשר מותג מחדש בעבור סכום שהוערך אז בכ-600 אלף דולרים. את הבחירה בסוקניק הסביר אז סמנכ"ל השיווק של הבנק בכך שסוקניק "קיבל ציונים מאוד טובים בסקר שערכנו בכל הנוגע לפרמטרים של אמינות וסמכותיות".

אמינותו של סוקניק נפגעה קשות עם פיאסקו "האיש הירוק" - תכנית בהגשתו שהופקה עבור "ענני תקשורת" ונרכשה לשידור על ידי זכיינית ערוץ 2 קשת. התכנית הוצגה כעוסקת בנושאי איכות הסביבה במהלכם "יוצא סוקניק למסע ברחבי הארץ כדי לבדוק את החידושים בכל הקשור לחיים אקולוגיים בישראל", אולם בפועל נחשף כי היא הייתה חממה של עסקאות למכירת אייטמים וסרטוני תדמית לחברות מסחריות ואף הוצעו בה למכירה פרקים שלמים (בכ-63 אלף ש"ח, על פי מחירון התכנית שדלף לתקשורת). לבסוף נאלצה הזכיינית רשת להוריד באופן תקדימי את תכניתו של סוקניק מהאוויר בהוראת גופי הרגולציה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חממה של עסקאות למכירת אייטמים". סוקניק ב"האיש הירוק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

על הפרק: שירותי יח"צ ל"בזק", "מגדל", "פסגות" ועוד

כיום, מלבד הופעתו בפרסומי iMarkets משמש סוקניק כשותף של אשת יחסי הציבור סיגל אביטן בבעלות על חברת "פרסקאסט" שהוקמה על ידם בשנת 2008. אביטן משמשת כמנכ"ל החברה, וסוקניק מחזיק במחצית מהמניות. החברה מפיקה שידורי טלוויזיה באינטרנט, בעיקר של אירועי יחסי ציבור של חברות מסחריות ועל לקוחותיהם של השניים נמנות חברות בכירות במשק כמו "בזק", "מגדל", "פסגות", חברת המידע עסקי לניהול סיכוני אשראי "דן אנד ברדסטריט", "שטראוס", "אינטל" ובית ההשקעות "תמיר פישמן".

חברת "פרסקאסט" אף השיקה לפני שנתיים שיתוף פעולה מסחרי עם האתר הכלכלי "דה מרקר" במסגרתו עלה באתר ערוץ טלוויזיה ממותג. בעקבות פנייה וואלה! ברנז'ה ל"פרסקאסט" בנושא, נמסר כי שיתוף הפעולה ירד מאוויר.

גדי סוקניק לא יהיה המנחה הראשן של "לילה כלכלי" שעסקיו השונים חובקים את ענף הכלכלה מכיוונים שונים, ומעלים חשש לניגוד עניינים בין עיסוקיו הפרטיים לבין דמותו העיתונאית על מסך חדשות 10. שרון גל, קודמו שפרש לאחרונה, השיק בזמנו שיתוף פעולה עם המכללה לשוק ההון "מגמות" והפורטל הפיננסי למשקיעים "ביזפורטל". שיתוף הפעולה - שלא היה לו קשר לערוץ 10 - היה קרוי "מועדון לילה כלכלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משדר אמינות". סוקניק בחדשות 2, ארכיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ 10: "גדי סוקניק הפסיק לאלתר את כל מעורבותו"

סוכנו של גדי סוקניק, מאיר קוטלר, מסר בתגובה כי ?סוגיית ההתקשרות מול חברת imarkest נמצאת בשעה זו בבחינתו של ד?ר עו?ד מאיר קוגמן?. תגובתו של ד?ר עו?ד קוגמן טרם התקבלה, וכך גם תגובת imarkest.

מערוץ 10 נמסר בתגובה כי "גדי סוקניק הפסיק לאלתר את כל מעורבותו במיזמים שעלולים לעלות לכדי ניגוד עניינים לתפקידו כמגיש התוכנית הכלכלית "לילה כלכלי" בערוץ 10. באשר ל-iMarkets הרי שחוזה ההתקשרות עימם הסתיים, ואין לחברה כל היתר להשתמש בדמותו של גדי סוקניק בפרסומיה. ככל שהחברה תמשיך להשתמש בגדי סוקניק בפרסומיה, העניין יטופל במישור המשפטי. באשר לחברת 'פרסקאסט', מדובר בחברה שגדי סוקניק איננו פעיל בה עוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully