וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוברת רשות השידור פנתה למבקר המדינה: "מנע הדחתי על ידי גילת"

25.6.2013 / 14:08

לינדה בר מבקשת לקבל צו הגנה מכוונתו של יו”ר הרשות אמיר גילת להדיחה מהתפקיד, כך לטענתה, במסגרת שינויים ארגוניים שבמסגרתם יופרטו שירותי הדוברות ברשות

דוברת רשות השידור לינדה בר מבקשת ממשרד מבקר המדינה להעניק לה צו הגנה אשר יגן עליה, כך לפי טענתה, מכוונתו של יו"ר הרשות אמיר גילת להדיחה מהתפקיד במסגרת שינויים ארגוניים שבמסגרתם יופרטו שירותי הדוברות של הרשות וייצאו למכרז חיצוני של משרד ייעוץ תקשורת פרטי.

במכתב ששלחה בר באמצעות עורכת דינה אלמוגית אביטל למבקר המדינה היא מבקשת מנו כי יבדוק את מה שהיא מכנה "מסכת של התנכלויות והתעמרויות שמבצע יו"ר הרשות אמיר גילת". בין היתר טוענת בר כי אחת הסיבות לפגיעה בה הייתה העובדה כי העידה בפני נציבות שירות המדינה נגד ראש חטיבת החדשות משה נסטלבאום. עוד מתארת בר בתלונה את "מידורה מישיבות העוסקות בתחום הדוברות והעברת תפקיד הדוברות לעוזריו האישיים שאין להם כל רקע בתחום התקשורת, לא מונו במכרז והנם משרת אמון אישית".

לעניין העברת משרד הדוברות לספק חיצוני, נטען בתלונה כי "הד"ר גילת לפעול במישרין מול ספקי התקשורת 'מעל לראשה' של הגב' בר, ותוך הפיכתה לכלי ריק, בלתי רלוונטי. שימוש בשיטה זו של סילוקה של הגב' בר, מכיוון שהיא מסרבת לשתף פעולה עם גחמותיו של יו"ר רשות השידור מצריך, כמובן, בזבוז כספי ציבור שכן במקביל למחלקת הדוברות ברשות השידור יועסקו, לפי השיטה של הד"ר גילת, לא פחות משלושה ספקים חיצוניים שונים, שאין בהם כל צורך".

"לספוג מנחת זרועו של היו"ר"

בר התבקשה לפרסם מכרזים בתחומים אשר עליהם היא עצמה חולשת. מדובר "בכפל הוצאה, וזאת - בהתנהלות המעלה חשד לשחיתות, בזבוז כספי ציבור ו'קומבינה'", נכתב בתלונה. "הגב' בר התריעה בפני המנכ"ל על החשד לשחיתות - למעשה דורש יו"ר רשות השידור להפריט את מלוא שירותי הדוברות באמצעות פיצולם לשלושה מכרזים שונים - הכל בכפל הוצאה, ותוך ביצוע מכרזים במחטף – המעלים ריח רע של שחיתות. מחוסר ברירה, נאלצה הגב' בר להודיע כי אינה יכולה להכין מכרז בהתראה כה קצרה, ונראה כי היא 'צפויה לספוג מנחת זרועו' של היו"ר, כי המדובר בכריית בור, שהרי כעת יכול ותועלה נגדה טענה בדבר אי-קיום הוראות הממונים עליה".

בר עובדת ברשות השידור זה 22 שנים, ומשמשת דוברת הארגון מאז שנת 2007. בינה ובין גילת שוררים יחסים עכורים זה זמן רב - כבר לפני כשנה פנתה לחברי מליאת רשות השידור במכתב בו טענה כי היו"ר, אמיר גילת, ניתק עמה מגע, חדל להזמין אותה לישיבות ופנה אליה בגסות רוח ובאורח משפיל. היא טענה במכתב כי בפועל גילת החליף אותה בעוזרו האישי הממלא משרת אמון, והחל בעצמו להתראיין ולהוציא הודעות לתקשורת באמצעותו מבלי לתאם או לעדכן אותה בפעילות.

תלונתה למבקר המדינה מגיעה רק שבוע אחרי ששלוש נשים בכירות ברשות בהן היועצת המשפטית חנה מסקביץ', מבקרת הפנים איתנה גרגור, ומנהלת השיווק של הרשות צביה יששכר - הצטרפו לבר בפנייה לממונה על מעמד האישה ברשות גנית לב ארי נגד גילת וטענו כי הוא מפלה נשים על רקע מגדרי ומדיר נשים מתפקיד ניהול ברשות. גילת טען בתגובה כי מדובר בטענות מגוחכות וכי הוא מוביל מדיניות של העדפה מתקנת לנשים.

תגובתו של יו"ר רשות השידור אמיר גילת לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully