וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רולניק? בוא ללשכה שלו בבניין 'הארץ', תנגב משם את האבק"

1.7.2013 / 13:34

הפרסום על הרילוקיישן של גיא רולניק לבוסטון לא תפס את עובדי הארץ מופתעים. גורמים בעיתון: על אחיזתו בדה מרקר הוא לא יוותר, ותפקידו כסגן המו”ל גם ככה מרוקן ממשמעות

במערכת העיתון הכלכלי דה מרקר קראו בימים האחרונים באדישות מסוימת את הכותרות על עזיבתו של העורך הראשי וסגן מו"ל קבוצת "הארץ" גיא רולניק לטובת תכנית לימודים באוניברסיטת הרווארד. כבר יותר משנה שהם שומעים, מפעם לפעם, על תכניות כאלה או אחרות של רולניק לרילוקיישן לאור או שלא לאור יחסים עכורים עם צמרת הקבוצה.

רולניק עצמו סרב השבוע להתראיין או לענות על שאלות בנוגע ליציאתו לחו"ל, וגם בסביבתו לא ידעו כולם את כל הפרטים. למרבה האירוניה, הפרטים הגלויים ביותר היו אלה על דירתו שעומדת כיום להשכרה. למי שמעוניין: "הבית היפה ביותר ברמות השבים. פנימי, שקט, מודרני. להשכרה החל מאוגוסט מ-10,000 ש"ח בחודש. 7 חדרים וגינה מדהימה". פרטים נוספים אצל עיתונאי דה מרקר נתן ליפסון, שפרסם את הפרטים בפייסבוק שלו "עבור חבר". גם במשרד יחסי הציבור של קבוצת הארץ, "ארד תקשורת", היו השבוע מבולבלים ועל שאלות כמו לכמה זמן בדיוק נוסע רולניק, באיזה תכנית ילמד, האם ימונה לו ממלא מקום או מי מממן את הנסיעה - לא ידעו לענות.

כך או אחרת, שורה של גורמים בעיתון וכאלה שכיהנו בו בעבר מסכימים בשני נושאים: על אחיזתו ההדוקה בעיתון הכלכלי רולניק לא יוותר גם אם ישהה מעבר לים, ותפקיד סגן המו"ל שבו הוא מחזיק מרוקן ממשמעות של ממש.

גיא רולניק. שי אוקנין
"עם הזמן הוא נהיה פחות ופחות בלופ". רולניק/שי אוקנין

"מהקו של רולניק מודרים עיתונאים עם דעות אחרות"

"אין שום סיכוי שעמוס שוקן ייתן לרולניק להיות מעורב בדה מרקר פחות מאשר הוא היום, צריך להיות משוגע כדי לעשות דבר כזה", אומר לוואלה! ברנז'ה אחד ממקורביו של רולניק. "הוא איש שיש לו השפעה אדירה על גורמים בשוק, השפעה שבקבוצת "הארץ" רוצים לשמר. בכל מה שקשור לדה מרקר עצמו, העיתון הזה ימשיך להיות עיתונו של רולניק גם אם פיזית הוא לא יהיה באזור". גורם לשעבר בקבוצת "הארץ" חושב שדווקא היעדרו של רולניק מבניין המערכת עשוי להביא לשינוי בהתנהלות העיתון. "יש בדה מרקר רוח המפקד - וכולם יודעים איזו מילים כלולות בה - אנטי ריכוזיות ואנטי טייקונים. והאיש מתווה את כל הקו של העיתון", הוא אומר. "זה לא דבר רע - אבל הבעיה היא שמהקו הזה מודרים עיתונאים עם דעות אחרות, או שלכל הפחות קשה מאוד למצוא ריבוי דעות בתוך העיתון וזה מאוד מושרש. אנשים מפעילים צנזורה עצמית. אולי עכשיו עם היעדרו נתחיל לראות שינוי בנוהל הזה".

"גיא רולניק ימשיך לכתוב בעיתון ולהיות מעורב כפי שהוא כיום", הייתה תגובת קבוצת "הארץ" לשאילתא בנושא. בעוד קיימת תמימות דעים באשר לפעילתו בדה מרקר - כאשר זה מגיע לפונקציה שהוא ממלא בהנהלת הקבוצה עצמה, רווחת בתעשיית העיתונות הדעה לפיה עזיבתו לבוסטון היא שלב נוסף בהתרחקות העקבית בינו לבין מו"ל העיתון עמוס שוקן.

האחרון אגב, מכחיש באופן עקבי כבר שנים כי קיימים ביניהם יחסים מעורערים - אולם עובדי העיתון אומרים דברים אחרים. "בוא ללשכה שלו בבניין 'הארץ', תנגב משם את האבק", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בקבוצה. "כבר המון זמן שגיא רולניק לא מגיע ללשכת סגן המו"ל, כמעט אותו הזמן שבו לא ברור אילו סמכויות מעניק לו התואר". הגורם מספר כי לפני כמה שבועות הגיע רולניק בחטף ללשכה, לקח ממנה כמה דברים ונעלם. גל שמועות באשר לעזיבתו הסופית שטף אז את הבניין.

עמוס שוקן. ברני ארדוב
"כבר המון זמן שגיא רולניק לא מגיע ללשכת סגן המו"ל". שוקן/ברני ארדוב

נקודת השבר: הקיצוצים והפיטורים

גורם לשעבר בקבוצת "הארץ" מנתח את הדברים כך: "היו כמה נקודות צוין שצריך לזכור כשמדברים על מעמדו של גיא רולניק כסגנו של שוקן. הכניסה של רמי גז (מנכ"ל קבוצת הארץ, ד.א) לתפקיד ב-2008 החלישה מאוד את מעמדו והוא לא ראה איתו עין בעין כמו עם יוסי ורשבסקי (המנכ"ל היוצא, ד.א.). פיטוריו של מקורבו עידו פולק (מנכ"ל אתר דה-מרקר, ד.א.) שנתיים אחרי זה על ידי גז לא הוסיפה לכך. התדרדרות נוספת ביחסים בצמרת הייתה עם כניסתו של האוליגרך המורשע ליאוניד נבזלין כבעל שליטה ב"הארץ", כניסה שרולניק התנגד לה ולא הייתה לו כל השפעה על ההחלטה".

"עם הזמן הוא נהיה פחות ופחות בלופ", אומר עיתונאי שהיה וותיק בדה מרקר בשאלה על מעמדו של רולניק בקבוצה. "הנראות שלו פחתה יותר ויותר והוא נהיה פחות מעורב בהחלטות האסטרטגיות. זה מאוד בלט בגל הפיטורים והקיצוצים - אנשים אמרו במערכת 'איפה גיא, למה הוא לא פה". זה איש שנחשב למנהיג, אנשים מעריצים אותו והולכים אחריו. גם סמי פרץ מוביל אחריו אנשים, אבל העובדים חיפשו את האחריות שלו, של רולניק".

"דה מרקר תמיד יישאר הממלכה של של גיא רולניק"

"זה שהוא לא הגיע, לא דיבר עם העובדים ועשה באופן כללי רושם של מי שמנהל מרחוק יצרה הבנה מסוימת במערכת דה מרקר", אומר העיתונאי. "אנשים הבינו שיש דברים שגיא לא מסכים איתם. הוא לא מוכן לייצג את ההנהלה בעניין הזה אל מול העובדים, לא מוכן להסביר אותה". עובד נוסף מסכם את הדברים: "נכון שהריחוק הפיזי הזה הוא התרחקות נוספת שלו מצמרת קבלת ההחלטות - אבל דה מרקר תמיד יישאר הממלכה של של גיא רולניק".

גיא רולניק סרב לענות על שאלות. מקבוצת הארץ נמסר, כאמור, כי "גיא רולניק ימשיך לכתוב בעיתון ולהיות מעורב כפי שהוא כיום".

david_a@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully