וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצלחה" ללבני: החילי את חוק חופש המידע גם על חברות החדשות

3.7.2013 / 11:49

בפנייה שנשלחה אליה נקראת שרת המשפטים להחיל את החוק גם על החברות ולקבוע שהן רשות ציבורית המחויבת למסור מידע פנימי על פעילותן במקרים כמו זה של עמנואל רוזן או שרון גל

האם שרת המשפטים ציפי ליבני תפעיל את סמכותה ותחיל את חוק חופש המידע על חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10? בפנייה שנשלחה אליה השבוע מאת תנועת "הצלחה" נקראת השרה להחיל את החוק גם על החברות ולקבוע שהן רשות ציבורית וככאלה, יהיו חייבות לספק לציבור מידע פנימי על פעילותן.

כך למשל, במידה והיה מוחל החוק על החברות, ניתן היה לדרוש מחברת החדשות של ערוץ 2 להתיר לעיון חלקים מהדו"ח שהוכן בחברה והביא להדחתו של עמנואל רוזן על רקע התנהלות שאינה הולמת - למעט חלקים הפוגעים בפרטיות. גם בערוץ 10 מבצעים בימים אלה בדיקה דומה, בנוגע לשרון גל ומערכת "לילה כלכלי", ופרטיה אינם זמינים לציבור.

החוק מתיר לשר המשפטים להגדיר כ"רשות ציבורית" גוף שממלא תפקיד ציבורי, במידה ומאשרים זאת בוועדת החוקה של הכנסת. שתי חברות החדשות הוקמו בהתאם לחוק הרשות השנייה שמגדיר כיצד עליהן לפעול, והרשות השנייה יכולה להחזיק ב-40 אחוזים מניות של כל חברת חדשות ולמנות מטעמה 40 אחוזים מחברי הדירקטוריון שהם נבחרי ציבור.

בפנייה לשר המשפטים מציינת עמותת "הצלחה" גופים דומים אשר עליהם כן חל חוק חופש המידע: רשות השידור, גלי צה"ל והטלוויזיה החינוכית. "יש בכך להעיד על ההצדקה והצורך שבהחלת החוק במפורש גם על חברות החדשות לשם הגשמת אותן תכליות גילוי ושקיפות", אומרים בתנועה.

תגובת משרד המשפטים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully