וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בימין על דו"צ: "טרפד כתבה על אחוז הגיוס הגבוה ביו"ש"

4.7.2013 / 14:05

במועצה האזורית שומרון טוענים כי בחטיבה ביצעו מניפולציה בראיון שביקש לערוך כתב מעריב: "ההתנהלות שלהם מאוד איטית כשהדברים נוגעים להודעות שמוציאות שם טוב להתיישבות"

במועצה האזורית שומרון מאשימים היום (חמישי) את חטיבת דובר צה"ל בכך שטרפדה ידיעה ב"מעריב" שאמורה הייתה להדגיש אחוזי גיוס מילואים גבוה בקרב תושבי יהודה ושומרון. במועצה טוענים שהחטיבה "משכה" במשך ימים את קיומו של ראיון בנושא, המביא את הנתונים.

דוברת המועצה האזורית שומרון אסתר אלוש רצתה להוציא בסוף השבוע האחרון ידיעה לתקשורת על כך שכעשרה אחוזים ממסיימי קורס מפקדי פלוגות הם תושבי השומרון. הדוברת ביקשה ליזום לתקשורת ראיונות של המפקדים החדשים ולשם כך פנתה לפני חודש לקבלת אישור מחטיבת דובר צה"ל. "הם הסבירו שהתהליך מורכב וביקשו שיפנה אליהם הכתב המעוניין בכך", אומר גורם במועצה. שלושה ימים לפני הפרסום פנה כתב ההתיישבות של מעריב עמיחי אתאלי לחטיבת דובר צה"ל וביקש אישור לראיין כמה מן מבוגרי הקורס שהם תושבי יהודה ושומרון.

ובמקום הראשון...מודיעין!

בחטיבת דובר צה"ל אישרו ראיון באופן עקרוני, אבל בתנאי שנציג החטיבה ישהה על הקו בעת שהראיון נערך ויאזין לו. יצוין כי מדובר במדיניות קבועה של החטיבה בעת ראיונות של גורמים צבאים. "הכתב הסכים לתנאי, אלא שבדובר צה"ל לא מצאו את הזמן לקיים את השיחה במשך יומיים", אומרים במועצה, ומציינים כי על מנת לזרז את ההליך הם פנו לחטיבה וביקשו לדעת מדוע הראיון שיזמו לא מתבצע. לדבריהם, "הם ענו בתגובה כי אין כל בעיה בירוקרטית אלא שהם פשוט לא בטוחים שהם מעוניינים שהכתבה הזו תצא לתקשורת, ומדובר בהתלבטות דוברותית ואין כל בעיה טכנית לקיים את הראיון".

ובעוד ההתלבטות הדוברותית באשר לראיון נמשכה, חטיבת דובר צה"ל עצמה הפיצה לכלי התקשורת נתונים על אחוזי גיוס המילואים עצמם בערים בישראל, כאשר העיר מודיעין במקום הראשון. בפילוח שהוציא דובר צה"ל לא נכללו מועצות אזוריות ומקומיות אלא רק ערים, וכך נפקד - למורת רוחם - מקומם של יישובי יהודה ושומרון.

גורם צבאי, מנגד, מצנן את הרוחות ואומר היום לוואלה! ברנז'ה כי "אין שום קשר בין ההחלטה שלא לקיים לבסוף את הראיון במעריב עם המ"פ לבין היותו תושב יהודה ושומרון, ורמיזות לכך הן משוללות כל יסוד. השיקולים בנושא הזה הם אחרים לגמרי".

"היינו שמחים לראות דובר צה"ל מאוזן יותר"

"מדובר בדברים חמורים ביותר ונשמח להתבדות", אומר היום לוואלה! ברנז'ה יוסי דגן מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון, "אולם כרגע קשה מאוד להסביר אחרת הרבה מאוד דברים שאנחנו רואים בשטח. החל מהאירוע המדובר וההתנהלות המאוד איטית כשהדברים נוגעים להודעות שמוציאות שם טוב להתיישבות, ועד דברים שאנחנו שומעים על הוצאת ידיעות מוטות לתקשורת על פגיעה של יהודים בערבים ולא להפך ע"י דובר צה"ל". לדבריו, "היינו שמחים לראות דובר צה"ל מאוזן יותר כפי שצריך להיות גוף הממומן ע"י משלמי המיסים בהם נכללים תושבי יו"ש".

מחטיבת דובר צה"ל נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו להתייחס לתהליכי עבודה פנימיים של חטיבת דובר צה"ל אל מול כלי התקשורת השונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully