וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן צבי לעובדי מעריב: "רק בהתקיים התוכנית נוכל להמשיך את פעילות החברה"

7.7.2013 / 10:15

(עדכון) הנהלת העיתון מתכוונת להורות על הפחתת שכר מדורגת של עד 10% בממוצע, על השלמת המעבר מתל אביב לירושלים, ועל פיטוריהם של עד 25 עובדים על פי הסכם פרישה מרצון

(עדכון: 11:10)
(עדכון: 12:55)
(עדכון אחרון: 17:24)

מו"ל מעריב שלמה בן צבי ומנכ"ל העיתון ישראל גולדשטיין הפיצו לפני שעה קלה לעובדי מעריב את תכנית ההתייעלות אשר הוצגה בפני ועד העובדים הבוקר. לדבריהם, מדובר בתכנית אשר "עתידה להביא את החברה לעצמאות כלכלית כבר בחודשים הקרובים". השניים הודיעו כי בעלי השליטה בעיתון הבהירו להנהלה כי בכוונתם להחליט על הפסקת תמיכתם בחברה ועל כן יש להוציא לפועל את התכנית. "רק בהתקיים כל סעיפי התוכנית נוכל לקבל את אישור הבעלים להמשך פעילות החברה", מסרו היום בעיתון.

הנהלת העיתון מתכוונת להורות על הפחתת שכר מדורגת של עד 10% בממוצע, החל מתחילת חודש אוגוסט. מדובר בקיצוץ דיפרנציאלי במשכורות כל העובדים אשר משתכרים מעל 6,500 שקלים, כאשר שכר המנהלים שמשתכרים מעל 15 אלף קשלים יקוצץ ב-15%. הקיצוץ יכלול ביטול גורף של החזרי הוצאות ואש"ל. במידה והחברה תגיע לאיזון הנדרש במהלך 2014, מבטיחים בהנהלה, יעודכן השכר חזרה.

התכנית כוללת גם את פיטוריהם של עד 25 עובדים על פי מתווה הסכם הפרישה מרצון לעובדי הוצאת מודיעין לשעבר, הסכם הכולל מענק של שני חודשי עבודה. בעוד יומיים מסתיים הסכם החכירה עם בית הדפוס בבת-ים, ובחברה יפטרו את העובדים ומבקשים מהם מעובדי הדפוס שלא פוטרו עד עתה לקבל את הסכם הפרישה מרצון.

"רק לפני חודשיים ההנהלה אמרה שאם 135 עובדים יפרשו - המשבר יפתר"

מעבר מלא של מערכת העיתון מת"א לירושלים יתבצע אחר החגים, כאשר עובדי מעריב הוצאת מודיעין לשעבר שיחליטו כי אינם מעוניינים לעבור לירושלים יוכלו לסיים את עבודתם בתנאי פרישה מרצון. יתר המחלקות מבית מעריב יועברו למשרדים חדשים באזור גוש דן. לעניין החוזה הקיבוצי, מבטיחים בהנהלה כי לאחר הגעת החברה לאיזון תפעולי במשך לפחות חציון אחד - הנושא יקודם.

בהנהלת מעריב מסרו לעובדים כי הם "מודים לכולם על המסירות הרבה גם בתקופה קשה זו ומודעים למשמעויות עבור כל אחד ואחת מכם". עוד הוסיפו :"יחד עם זאת, אנו מחויבים לעשות כל שביכולתנו להצלת החברה, ודאגה לפרנסת העובדים".

ההצעה של בן צבי התקבלה ברגשות מעורבים. בוועד אמרו: "אנחנו זוכרים היטב שרק לפני כחודשיים פנתה אלינו ההנהלה והודיעה שאם 135 עובדים מבין הנקלטים ממעריב בהסכם הקיבוצי יפרשו – המשבר הכלכלי ייפתר. גם שלמה בן-צבי הצהיר אז באירוע ציבורי שהעיתון נמצא על סף איזון. והנה, לא עבר חודש מאז הפרישה מרצון של כ-140 עובדים, ושוב ההנהלה מודיעה על משבר ועל "צומת דרכים מכרעת".

"הדילמות הן לא קלות"

מוקדם יותר הבוקר, הסתיימה ללא תוצאות הפגישה בין ועד העובדים במעריב לבין הנהלת העיתון. כפי שהובטח ביום חמישי הנהלת העיתון זימנה אותם לפגישה על מנת לעדכן אותם במה שצפוי בעיתוני "הירש מדיה" בהמשך. העובדים דרשו בשבוע החולף שיוצגו בפניהם תכניות ההתייעלות המלאות - לרבות סיכומיה של חברת "מקינזי" באשר לרה הארגון בחברה.

בשלב זה עזבו נציגי הוועד את בית מעריב ונסעו לבניין ההסתדרות על מנת לבצע התייעצויות. השיחות צפויות להימשך לקראת הערב. בוועד העובדים הגדירו את הפגישה "עניינית" ועדכנו את העובדים כי עלו בה כמה מהאפשרויות להמשך הדרך בשלב זה, והבהירו כי הישיבה לא הסתיימה בפיצוץ. "הדילמות הן לא קלות ואנחנו נמצאים בהתייעצויות", מסרו.

הפגנת תמיכה בהנהלת מעריב. עובדי מעריב, באדיבות המצולמים
יוזמה של העובדים או של ההנהלה? עובדי מעריב, הבוקר/באדיבות המצולמים, עובדי מעריב

"בואו לתמוך במאבק שלנו, להמשך קיומינו!!"

בתוך כך, כמה עשרות עובדים מהמחלקה המסחרית ומחלקת המנויים של מעריב התאספו הבוקר בלובי בית מעריב על מנת להביע תמיכה במו"ל העיתון שלמה בן צבי. הם קראו לו "להמשיך בדרכו להצלת העיתון", ו"לא יתייאש מהתקופה הקשה שעוברת על העיתון". בטרם נפגש עם נציגי ועד העובדים ניגש בן צבי יצא אל האנשים שהתאספו להפגין בו תמיכה והודיע כי בתום הפגישה ייצא וישוחח עמם. לפי גורם בעיתון, בן צבי אמר לעובדים כי בסוף השבוע הוא גיבש "תוכנית שיכולה לעזור ולהציל את מעריב", וכי "24 השעות הקרובות הן קריטיות להצלת העיתון".

באשר להפגנת התמיכה במו"ל הצביע היום עובד אחר במעריב על כך שהיוזמה להפגנת התמיכה לא עלתה מתוך העובדים, וכי את ההזמנה הם קיבלו דווקא מכיוון ההנהלה. המייל שהזמין אותם להתאסף בלובי נשלח מאת מוריה שלום, אחראית פרויקטים מיוחדים בעיתון ומנהלת nrg. "לאור המצב הקיים ומלחמת ההישרדות בה אנו נמצאים, מתארגנת הפגנת תמיכה בהנהלה ... נתאסף בלובי ונעביר את המסר שכל רצוננו הוא בהמשך קיומו של העיתון, על מנת לשמר את מקור פרנסתנו", נכתב במייל. "בואו לתמוך במאבק שלנו, להמשך קיומינו!!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully