וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: רוב לתומכי תוכנית הקיצוצים במעריב

8.7.2013 / 16:22

אחת אפס להנהלת העיתון: לפי תוצאות ראשוניות של הסקר שהפיצה הבוקר ההנהלה ואשר הגיעו לידי וואלה! ברנז'ה, מתוך 417 עובדי המחלקות במעריב, 298 הצביעו בעד תוכנית הקיצוצים

אחת אפס להנהלת מעריב אל מול ועד העובדים: לידי וואלה! ברנז'ה הגיעו תוצאות ראשוניות של הסקר שהפיצה הבוקר ההנהלה ולפיהן, מתוך 417 עובדי המחלקות השונות במעריב הצביעו בעד תכנית הקיצוצים שהציגה ההנהלה 298 עובדים נכון לשעה זו. עוד נודע לוואלה! ברנז'ה כי במשך היום תקיים הנהלת מעריב התייעצות משפטית באשר לתוצאות, ותקיים בחינה האם הן מאפשרות להחיל את תכנית הקיצוצים ללא אישורו של ועד העובדים.

הפרד ומשול, גרסת בן צבי: כך התפצלו עובדי מעריב לשני מחנות

לשאלת וואלה! ברנז'ה שהופנתה לבכיר מעריב בדבר שקיפות הנתונים, ענה הבכיר כי אין מניעה להעביר, בהמשך, את התוצאות המלאות של הסקר. יצוין כי אין מדובר בסקר אנונימי וההשתתפות בו מותנית בהזדהות והרשמה. "בניגוד לכל הרעש, מסתבר לנו שהעובדים תומכים בתכנית של ההנהלה ומתנגדים באופן נחרץ גם להסתדרות ולוועד ורואים בהם מנותקים", אומר גורם בהנהלה. "אנשים פה רוצים לעבוד והם מבחינתם - שיסגרו העיתון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשים פה רוצים לעבוד והם מבחינתם - שיסגרו העיתון". סקר מעריב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בן צבי מאיים? "העיתון יוחזר לנאמנים"

בוועד העיתונאים החריפו היום את ההתבטאויות נגד ההנהלה ואמרו כי היא הודיעה הבוקר על אי-הדפסת העיתון מחר (שלישי) ועל אי-תשלום משכורות חודש יוני. "ההנהלה כבר החליטה בעצמה לסגור את העיתון ורק מנסה לגלגל את האשמה על העובדים", אמרו בוועד. "אם לא ינוהל מו"מ, יתכן מאוד שההנהלה כבר הרימה ידיים ממילא, ורק מחפשת שעיר לעזאזל לגלגל אליו את האשמה".

בהנהלה מסרבים, גם הבוקר, לנהל משא ומתן עם ההסתדרות על תכנית הקיצוצים שהציעו לעובדים. מסרים שהועברו לתקשורת ממקורביו של בן צבי הבהירו כי אם תצא התכנית לפועל, תשקיע משפחתו של בן צבי בעיתון סכום של 25 מיליון שקלים ואם היא לא תצא - העיתון יוחזר לידי נאמני מעריב עורכי הדין שלמה נס וירון ארבל. לא ניתן אישור רשמי לדברים הללו, ומתנגד הוועד טענו כי מדובר בספין.

מחר: המאבק מגיע לכנסת

עובדי העיתון עודכנו היום כי בית הדין לעבודה הורה להנהלה לקיים משא-ומתן עם עובדי הדפוס בדבר הכוונה לפטר אותם, משא-ומתן שימשך שבוע. בהנהלה מבקשים להציע לעובדי הדפוס את תכנית הפרישה מרצון. "גם לנו מגיע משא-ומתן דומה, ולא נוותר עליו", אמרו בוועד. גורם בהנהלה אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי "בוועד יבינו שעובדים לא עומדים מאחוריהם - וייאלצו לוותר".

ובתוך כך הודיעה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת כי תקיים תקיים מחר (שלישי) דיון דחוף בעתיד עובדי מעריב. לדיון הוזמנו הנהלת מעריב, ועד העובדים, ארגוני עובדים, נציגי משרדי הכלכלה, האוצר והתקשורת, ראשי אגודת העיתונאים ומועצת העיתונות.

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו) מסר בהודעת הוועדה כי "לוועדה הגיעו עדויות מטרידות על תחושת חוסר ודאות קשה בקרב עובדי מעריב. על מנת לקבל תמונת מצב מדויקת, זימנה הוועדה את כלל הגורמים הנוגעים בדבר ותקיים דיון מקיף בנושא".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ההסתדרות: "התנהלות אלימה של הנהלת עיתון כלפי העובדים"

מההסתדרות נמסר בתגובה לאירועים כי "ההסתדרות פנתה אתמול למנכ"ל מעריב, מר ישראל גולדשטיין, במטרה לקיים מו"מ מרתוני עד אשר יצא עשן לבן בכדי לגבש תוכנית הבראה שתהיה מקובלת על דעת ההנהלה ונציגות העובדים, ולצערנו, עד לרגע זה לא התקבל כול מענה מהנהלת עיתון מעריב. במקביל החלה הסתה פרועה של מנהלים בעיתון מעריב כלפי העובדים, הפעלת לחצים בוטים וניצול ציני של מצוקת העובדים תוך כדי איום בעיכוב שכר כאמצעי לחץ שיביא לחתימה על תוכנית ההבראה".

"ההסתדרות רואה בחומרה רבה את ההתנהלות האלימה של הנהלת עיתון מעריב כלפי העובדים וכלפי נציגות העובדים, אני קורא למנכ"ל מעריב לעצור את ההתלהמות הבלתי אחראית רגע לפני פרוץ אלימות בין כותלי מעריב ולגשת למו"מ מידי עוד הלילה בכדי להציל את העיתון והעסקת העובדים".

עוד נמסר מההסתדרות כי "במידה ועובדי מעריב יבחרו לקבל את ההצעות שקיבלו מהנהלת העיתון, ההסתדרות תעמוד מאחורי העובדים ותמשיך ללוות אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully