וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "אגיש הסדר כולל לטיפול בהמשך שידור החדשות המקומיות"

14.7.2013 / 12:53

את הדברים אמר שר התקשורת במהלך דיון שקיימה ועדת הכלכלה בנושא הרחבת מערך עידן פלוס ולאחר שיו"ר הוועדה ח"כ אבישי ברוורמן דרש ממנו להתייחס לנושא ולמצוא לכך פתרון

שר התקשורת גלעד ארדן אמר הבוקר (ראשון) כי עד מחר יגיש לוועדת הכלכלה הסדר כולל לטיפול בהמשך שידור החדשות המקומיות. את הדברים אמר ארדן במהלך דיון שקיימה הוועדה בנושא הרחבת מערך עידן פלוס ולאחר שיו"ר הוועדה ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן דרש ממנו להתייחס לנושא ולמצוא לכך פתרון. היו"ר ברוורמן הוסיף כי הוא מודאג מכך שלא רק כ-100 עובדי החדשות המקומיות נמצאים בסכנת פיטורים, אלא כי "עובדים רבים בענף התקשורת עומדים להיזרק לכלבים והמטרה של הוועדה היא לפתור את הבעיה", כך לדבריו.

שר התקשורת חזר בפני הוועדה על דברים שאמר לנציגי החדשות המקומיות והדגיש כי משרד התקשורת מייחס חשיבות לשידורי החדשות המקומיות, אולם רמז כי לא יתקבל מימון אוטומטי למערך על ידי המדינה כפי שנעשה עד כה. ארדן אמר כי לא הציבור צריך לממן את השידורים באמצעות כספי תקציב המדינה, וכי יש להוציא את המערך - המופעל כיום על ידי קודה תקשורת", למכרז.

"מכרז ומימון קבוע שאינו בהכרח מתקציב המדינה"

ביום חמישי הגישה חברת הכנסת מרי רגב הצעת חוק פרטית להארכת תוקפו של ההסדר עם האוצר כך ששידורי החדשות המקומיות בטלוויזיה יימשכו עד לתום שנת 2014. ח"כ רגב ציינה כי "הארכת שידורי החדשות המקומיות עד לסוף השנה תאפשר לשמר רצף שידורי באופן שיאפשר לכלל הצדדים המעורבים בנושא לדון בפתרון קבע עתידי שכבר מתרקם במשרד התקשורת שיסדיר את שידורי החדשות המקומיות גם בשנים הבאות במסגרת מכרז ומימון קבוע שאינו בהכרח מתקציב המדינה".

מערך החדשות המקומיות פועל מזה 23 שנים והחל משנת 2005 והן מתוקצבות על ידי המדינה. בחדשות המקומיות מועסקים כיום כ-140 עובדים, רובם באזורי הפריפריה של דרום וצפון הארץ. בשידורים צופים כ-30 אלף בתי אב שהם כ- 70-80 אלף צופים מדי יום, רובם המכריע תושבים באזורי פריפריה

"התחושה בקרב התושבים באזורים הללו היא של נעדרים באופן מוחלט מהשיח הציבורי הישראלי שמתקיים ברובו על מסך הטלוויזיה", טוענת ח"כ מירי רגב - תושבת הפריפריה לשעבר. "יחד עם הכשרת הצעירים מהפריפריה במטרה לשפר את הגיוון, הרב-תרבותיות והפלורליזם של החדשות בכלל, מממלאות החדשות המקומיות תפקיד ציבורי וחברתי עצום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully