וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: אמיר גילת שינה את עמדתו - נסטלבאום יישאר בתפקידו

14.7.2013 / 14:27

בשבועות האחרונים התגבש בוועד המנהל רוב להדחתו של נסטלבאום מתפקיד ניהולי, ואולם ברגע האחרון - שונה הרכב ואופי ההצבעה, וההחלטה להשאירו בתפקידו נותרה על כנה

(עדכון: 20:12)

ניצחון למשה נסטלבאום: שתי חברות הוועד המנהל גאולה אבידן ואסתי אפלבוים נמנעו הערב (שני) מלהשתתף בהצבעה בדבר הדחתו מתפקיד ניהולי ברשות השידור, ובכך לא התגבש לכך רוב וההחלטה לא עברה. בנסטלבאום תמכו שלושה מתוך שבעת חברי הוועד: יעקב נווה, יואב הורביץ' ולנה קריינדלין. בעד הדחתו הצביעו שניים - היו"ר אמר גילת ויעקב בורובסקי. גורם ברשות השידור אמר על כי ההימנעות מהצבעה החליטו השתיים "ברגע האחרון, ולאחר שאמיר גילת שינה את עמדתו באשר לנסטלבאום וגיבש סביבו רוב".

הוועד המנהל של רשות השידור התכנס היום, זו הפעם השנייה, על מנת לדון בעניינו של מנהל חטיבת החדשות משה נסטלבאום. הכינוס נערך לאחר שפרקליטות המדינה הורתה לרשות לקיים דיון מחודש בסוגיית השעייתו ולא קיבלה את עמדת הוועד המנהל שהביע בו לפני מספר שבועות תמיכה מלאה.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בשבועות האחרונים התגבש בוועד המנהל רוב להדחתו של נסטלבאום מתפקיד ניהולי, כפי שהמליצה נציבות שירות המדינה ובהמשך להחלטת מחלקת הבג"צים שלא לייצג את רשות השידור בבג"צ מול אגודות בתל אביב אשר דרשה, גם היא, את הדחתו. ואולם, כאמור, ברגע האחרון - השתנה הרכב ואופי ההצבעה.

כזכור, נציבות שירות המדינה הגישה נגד נסטלבאום תובענה חמורה בחשד להטרדה מינית מילולית נגד עובדים על רקע נטייתם המינית. לאחר חקירה שבמהלכה תושאלו כעשרים מעובדי רשות השידור החליט הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה לפנות לוועד המנהל של הרשות והמליץ להשעות את נסטלבאום באופן מיידי מכל תפקיד ניהולי. הוועד החליט ברוב של שישה כנגד אחד להשאיר אותו בתפקידו ואף הוציא לתקשורת הודעה חריגה שבה הדגישו חברי הוועד כי הם עומדים מאחורי החלטתם.

עת הוגשה עתירת אגודות היעתונאים לבג"צ והודעת הפרקליטות כי לא תייצג את הרשות - שכרה רשות השידור את שירותיו של עו"ד רון גזית, מהמובילים במשק בתחום התקשורת, על מנת להגן עליה בהליכים המשפטיים. עניינו של נסטלבאום נידון לא רק במסגרת בג"צ. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה גם מבקר המדינה הודיע כי יבדוק את הליך מינויו זאת במסגרת דו"ח כולל יותר על הליכי מינויים ברשות. במקביל בימים אלה נערכות הכנות אחרונות בנציבות שירות המדינה לקראת הדיון בבית הדין המשמעתי. ההליך בבית הדין צפוי להיפתח בעוד כשלושה חודשים. שר התקשורת, גלעד ארדן, קרא לנציבות לזרז את ההליכים.

טרם התקבלה תגובת רשות השידור. תגובתו של יוסי כהן, המייצג את משה נסטלבאום, טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully