וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "ככל שיהיו יותר ערוצי חדשות כך יותר חלקים בחברה יבואו לידי ביטוי"

15.7.2013 / 11:11

שר התקשורת בוועדת הכלכלה: "אין הבדל אם הבעלים של קוקה קולה יהיו בעלי שליטה בחברת חדשות או אם חברות הכבלים והלוויין יהיו"; גם רשות השידור עלתה היום בדיוני הכנסת

"חברות החדשות של ערוץ 10 וערוץ 2 דומות מדי האחת לשניה, ולא צריך להיות גאון כדי להבין שככל שיהיו יותר ערוצי חדשות כך יותר חלקים בחברה הישראלית יבואו לידי ביטוי", כך דבריו של שר התקשורת גלעד ארדן הבוקר (שני) בוועדת הכלכלה של הכנסת. הוועדה לא הצביעה היום על התיקון לחוק התקשורת והדיון בנושא יימשך ביום רביעי, ויועבר לוועדת הכנסת.

הפצצה של ארדן: ערוצי חדשות ל-HOT ו-yes

"ההצעה הזו היא פחות מסוכנת מהצעות שהממשלות כבר אישרו בעבר כי המודל פה אינו מבוסס על פרסומות", אמר ארדן והוסיף: "אני לא רואה שום הבדל בין כך שהבעלים של קוקה קולה יהיו בעלי שליטה בחברת חדשות לבין העובדה שחברות הכבלים והלוויין יהיו הם בעלי ערוצי חדשות". לשאלה מה יהיה מודל הפיקוח על החברות אמר ארדן כי "זה יהיה אחד על אחד המודל של ערוצים 2 ו-10, למעט העניין של הפרסומות".

בתיקון שהוצג הוצע כי חברות הכבלים והלוויין יוכלו להקים בנפרד חברות חדשות, תוך שהן מתחייבות לשידור רצועת חדשות יומית מהפריפריה - ובכך תיפתר בעיית החדשות המקומיות. נציג חברת HOT ביקשו כי עד שיוענק להם הרישיון, הם מבקשים שהמדינה תמשיך לממן את החדשות המקומיות מכספי הזיכיונות.

"החטא הקדמון היה ויתור על התמלוגים של HOT ו-yes"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן אמר כי הוא נותן להצעה גיבוי מלא. "אני מודע לכך שתהיה ביקורת על המהלך, ואני מודע לכך שתהיה ביקורת על כך שהוא יעבור בהליך מהיר. החטא הקדמון היה ויתור על התמלוגים של HOT ו-yes שממנו בעבר את החדשות המקומיות, אבל אני חושב שמעבר לפתרון הנקודתי לחדשות המקומיות יש חשיבות ויתרונות גדולים בהקמת עוד חברות חדשות. וודאי על רקע סגירה של כלי תקשורת ופיטורים של עיתונאים".

"אני מניח שחברות החדשות ינסו לטעון שאנחנו נפגע בהן וכך גם בשיח הציבורי. אני לא חושב שזה המצב ולכן אני אשים את כובד משקלי לטובת המהלך הזה למרות הביקורת. עם זאת אני מבקש ממשרד התקשורת לוודא בהצעת החוק ומהלכים נוספים שחברות הכבלים והלווין לא יגיעו לכאן בתוך שנה ויבקשו הקלות בתחום ההשקעה בתוכן, בגלל שהקימו חברות חדשות", דברי ח"כ ברוורמן.

הממונה על הרשות להגבלים עסקיים, דייויד גילה, התייחס להצעות ואמר כי מדובר ביוזמות פרו צרכניות ופרו תחרותיות. לדבריו, ההצעה להוסיף שתי חברות חדשות היא טובה, וטוב שנמנע מ-HOT וyes להחזיק בחברה במשותף כי הדבר מסוכן מבחינה תחרותית. ח"כ מיקי רוזנטל הביע התנגדות להכנסת התיקון בחוק ההסדרים וקרא להביא לקדם את הנושא בהליך חקיקה מסודר כנושא חדש. בקשתו תועבר לבחינת וועדת הכנסת שתכריע בכך. ח"כ ארדן התייחס לכך ואמר כי "לא מדובר בנושא שנחת מהשמיים בלי דיון ציבורי. ח"כ איציק שמולי העביר גם הוא ביקורת על ההחלטה להעביר את הנושא במסגרת חוק ההסדרים, ועקץ את ארדן כשאמר כי "חשבתי שאני בא לדיון אחד אבל הגעתי לדיון אחר, ואני גם לא חבר של השר בפייסבוק אז לא הייתי מעודכן".

"צוות הצלה לרשות השידור בראשות שופט עליון בדימוס"

בתוך כך בוועדה לביקורת המדינה התקיים דיון בנושא רשות השידור במהלכה פנה ח"כ איתן כבל למבקר המדינה במטרה שיקרא לראש הממשלה לפזר את הנהלת רשות השידור. "על המבקר להפסיק לכתוב דו"חות על רשות השידור ולעשות מעשה. עליו לקרוא לראש הממשלה לפזר את הנהלת הרשות, להקים צוות הצלה בראשות שופט עליון בדימוס שתקים מחדש את השידור הציבורי ותבטיח את יישום הרפורמה. אמנם זה אינו בסמכותו של המבקר, אך יש לו סמכות מוסרית לצאת בקריאה למעשה".

כבל הוסיף: "אני בעד השידור הציבורי ופעלתי רבות על מנת לחזק אותו, אבל מצבו היום מתדרדר מיום ליום בגלל ניהול שערורייתי. עברנו אתת הדקה התשעים והמצב אבוד. הדבר היחיד שיכול להציל אותו זו קריאת מבקר המדינה לפעולה לא מחר ולא מחרתיים אלא לאלתר". בדיון הופיע יו"ר רשות השידור אמיר גילת, אשר התרה בנציגי הוועדה לפעול על מנת שהרשות לא תצטרך להמשיך ולגבות את כספי האגרה אלא שהמדינה תגבה אותם עבורה. נציג פניות הציבור של הרשות אמר כי יותר מאלפיים תלונות של אזרחים מתקבלות במשרדו על התנהלות רשות השידור מידי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully