וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: כתב "ידיעות אחרונות" צחי כהן יפוטר בשל "הסטנדאפיסטית הבדואית"

17.7.2013 / 19:46

ביום שישי פרסם העיתון התנצלות על המקרה בה צוין כי מאז פורסם הראיון עם המתחזה נערכה בדיקה יסודית. עוד נודע לוואלה! ברנז'ה כי צפויים להינקט צעדים גם נגד עורכים במוסף

כתב "ידיעות אחרונות" צחי כהן יפוטר מהעיתון בעקבות הראיון עם "הסטנדאפיסטית הבדואית" - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. השבוע התקיים לכהן שימוע שלפני פיטורים, והודעה רשמית על פיטוריו צפויה להימסר לו בימים הקרובים. ביום שישי האחרון פרסם העיתון התנצלות בפני קוראיו על המקרה בה צוין כי במהלך השבוע שחלף מאז פרסום הראיון נערכה בדיקה יסודית ומקיפה של התהליך שהוביל לפרסום. במקביל, זומן כהן לשימוע שלפני פיטורים. עוד נודע לוואלה! ברנז'ה כי צפויים להינקט צעדים גם כנגד העורכים שתחת ידיהם פורסמה הכתבה.

לפני שבועיים פירסם כהן במוסף "7 ימים" ראיון עם מי שהוצגה כאישה בשם פאטמה, בדואית תושבת כפר בלתי מוכר בנגב ואם ל-17 ילדים העובדת כסטנאפיסטית. בפועל, התברר במהרה, פאטמה היא למעשה דמות הבמה הוותיקה של הבדרנית תושבת רמת גן גילה צימרמן. בעקבות הראיון היא הוזמנה פאטמה להתראיין בתכנית הבוקר של רשת, גם שם לא זיהו כי הם מראיינים דמות פיקטיבית. בראיון שהעניקה צימרמן לתכנית "שש בן עמי" לאחר חשיפת המקרה היא אמרה כי הן ידיעות אחרונות והן רשת לא התייחסו אליה כפאטמה בבקשות לראיין אותה - ולכן לא תיקנה אותם.

"אם אכן הוטעינו אנו מתנצלים בפני קוראינו"

בידיעות אחרונות חרגו ממנהגם ומיד עם התבררות הטעות פרסמו הודעה רשמית ובה הודיעו כי יפתחו בבירור של המקרה. בהודעה אפילו סינגרו במעט על כהן, וציינו ש"הגברת המתראיינת בכתבה אכן הציגה את עצמה כסטנדאפיסטית בדואית. מעבר לכך, מזה שמונה שנים, יש לה פינה קבועה בתוכנית הרדיו של מושיק טימור ב"קול ישראל". מדי שבוע היא מופיעה ברדיו כסטנדאפיסטית בדואית ומעולם איש לא הטיל ספק בכך". בעיתון הוסיפו כי כהן היה בהופעה של פאטמה, אולם "ידיעות אחרונות', כעיתון אמין וזהיר, יבדוק את הפרטים ואם אכן הוטעינו אנו מתנצלים בפני קוראינו ומבטיחים להסיק את המסקנות המתבקשות".

צחי כהן מסר בתגובה: "טרם הסתיים הליך השימוע, ולפיכך טרם התקבלה החלטה". מידיעות אחרונות לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully