וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר TGI: ההתרסקות של מעריב

21.7.2013 / 11:00

מעריב איבד 40% מהקוראים, הארץ במגמת היחלשות עקבית, ידיעות אחרונות וישראל היום נחלשים ומיישרים קו. תוצאות סקר TGI לחציון הראשון של שנת 2013

בוקר קשה בבית מעריב עם פרסום תוצרות סקר TGI לחציון הראשון של 2013, המציג ירידה חדה בנתוני החשיפה של העיתון. החשיפה למעריב עמדה על נתון שפל של 5.8% בלבד לעומת 9.7% בחציון השני של 2012. מעריב הופך כעת להיות העיתון הרביעי הנקרא בישראל, מקום אחד אחרי "דה פוסט" שהחשיפה לו עומדת בחציון האחרון על 8.6%.

ישראל היום מאבד את ההובלה שלו כעיתון הנקרא בישראל, כאשר בחציון האחרון נתוני החשיפה שלו ושל ידיעות אחרונות זהים: שניהם רושמים חשיפה של 36.9%. עבור ישראל היום מדובר בירידה מנתון של 39.9% בחציון האחרון של 2012, ועבור ידיעות אחרונות בירידה מנתון של 37.3% באותה התקופה. עיתון הארץ נחלש גם הוא והוא מציג חשיפה של 5.4%.

נתוני הסקר מצביעים כל כך שלאחר שנים שבהן נשמרה בישראל יציבות יחסית בהיקפי צריכת המדיה המסורתית, בחציון הראשון של 2013 נרשמת ירידה כללית בחשיפה לעיתונות והאזנה לרדיו. שיעור החשיפה הכללי לעיתונות יום חול עומדת על 62.1% זאת לעומת 64.7%. זהו החציון השני ברציפות בו נרשמה ירידה בחשיפה לעיתוני יום חול וסוף שבוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיתוני סוף השבוע: "סופהשבוע" המריא ודוחק את "הארץ"

עיתון סוף השבוע הנקרא ביותר ובפער גדול על מתחריו הוא ידיעות אחרונות, עם חשיפה של 41.5% - ירידה קלה מהחציון הקודם אז רשם חשיפה של 41.7%. ישראל היום מציג מגמה חיובית עם חשיפה של 33% לעומת 32.8% בסוף השבוע.

החשיפה לעיתון מעריב בסוף השבוע עמדה בחציון החולף על 8.1% לעומת 11.6% בחציון הקודם, והחשיפה להארץ עמדה על נתון יציב יחסית של 6.3%. "סופהשבוע" מבית אלי עזור נכנס לראשונה לסקר עם נתון של 7.4%, מה שמראה כי החשיפה אליו גדולה מזו לעיתון הארץ. מקור ראשון נחלש גם הוא והחשיפה אליו עומדת על 2.5% לעומת 3.3%.

כלכלה ומגזין: גלובס מתחזק, ירחוני ידיעות דועכים

העיתון הכלכלי בעל החשיפה הגדולה ביותר הוא כלכליסט מבית ידיעות אחרונות עם חשיפה של 11.8% - מדובר בירידה קלה מנתון של 12.4% בחציון האחרון של 2012. לעומתו דה מרקר מבית קבוצת הארץ מתחזק, והחשיפה אליו עומדת על 6.3% לעומת 6.1% בחציון הקודם.

עיתון גלובס הוא השלישי בהיקף החשיפה עם נתון של 5.5% ובניגוד לשני המובילים הוא מציג עלייה, מנתון של 4.5%. ב-TGI מציינים כי בחציון הראשון של 2013 היה המוסף הכלכלי של מעריב מבוסס על המותג של גלובס וייתכן כי הנתונים מושפעים מכך.

בגזרת המגזינים "לאשה" שומר על מעמדו כירחון בעל החשיפה הגבוהה ביותר בישראל, אולם הוא מתקשה לשמור על יציבות. בחצי השנה החולפת עמדה החשיפה שלו על .8.5% לעומת 9% בחציון השני של 2012 ו-8.3% בחציון הראשון שלה. ירידה בנתונים חווה גם "פנאי פלוס" מבית ידיעות אחרונות לנתון של 4.2% לעומת 5.5% בחציון הקודם.

גם בלייזר סובל ממגמת ירידה עם חשיפה של 2.9% בחציון הראשון של 2013 מול 3.2% בחציון שקדם לו. נתון קודם לכן השיג הירחון 3.3%. "מנטה" מתדרדר מנתון של 3.4% בחציו ןהאחרון של 2012 לנתון של 2.3% בחציון החולף

למרות הטלטלות בחברה "את" מבית מעריב שומר מנגד על יציבות ואף מתחזק קלות מנתון של 2.4% ל-2.5%. מגזין TheMarker מבית קבוצת הארץ מתחזק והחשיפה אליו עמדה על 2.1% לעומת 1.7% בחציון השני של 2012.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מעריב: "אנו פועלים להגדיל את נקודות המכירה"

במעריב ביקשו להגיב הבוקר על התוצאות העגומות, ומסרו בתגובה לנתוני TGI: "כל מי שעקב בתקשורת מודע למאבקו של מעריב להשתחרר ממשקולות העבר בעיקר בתחום ההפצה. רק באמצע מאי קיבלנו אישור להפיץ את מעריב דרך חברת 'בר הפצה' ובסוף יוני מעריב חזר למספר נקודות החלוקה והמכירה שהיינו בהם בעבר. אנו פועלים להגדיל משמעותית את נקודות המכירה ברבעון הקרוב - דבר שיבוא לידי ביטוי ב-TGI בשנה הקרובה", לשון תגובה מעריב.

גם בישראל היום ביקשו להגיב על התוצאות, אולם התעלמו מהפילוח החצי-שנתי שהציג להם ירידה והתייחסו לחישוב השנתי בלבד: "ישראל היום ממשיך להוביל ברמה שנתית, כפי שנאמר בהודעה על תוצאות סקר ה-TGI, ולהיות העיתון מספר אחת בשיעור החשיפה לעתונות הכתובה בישראל. נמשיך להוביל גם בכל שנת 2013", תגובת ישראל היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully