וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר של יום חדש: לראשונה יומן הבוקר של גל"צ לוקח לרשת ב' את ההובלה

22.7.2013 / 13:42

נתוני TGI שפורסמו אתמול הראו שרשת ב' היא תחנת האקטואליה המואזנת ביותר, אבל הנתונים שלא הופצו לתקשורת מגלים מהפך בקרב על המשבצת המבוקשת ביותר ברדיו: יומן הבוקר

נתוני סקר TGI שפורסמו אתמול (ראשון) מראים אמנם כי בקרב בין גלי צה"ל לרשת ב' כתחנות האקטואליה המובילות מנצחת רשת ב' - אולם עיון בנתוני פילוח הנתונים לפי שעות, ניתוח שלא נמסר לתקשורת ואשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, מעלה מהפך: לראשונה מוביל יומן הבוקר של גלי צה"ל "בוקר טוב ישראל" במספר המאזינים עלו על זה של יומן הבוקר של רשת ב' "הבוקר הזה" בהגשת אריה גולן - בשעה שבה הוא משודר.

עם חשיפה של 7.1% בחציון הראשון של שנת 2013 "בוקר טוב ישראל" היא תכנית האקטואליה המואזנת ביותר בגלי צה"ל. ברגע שהיא עולה לשידור צונחים אחוזי ההאזנה של "הבוקר הזה" - שמתחילה לשדר שעה קודם - מנתון של 7.3% לנתון של 6.6%.

הנתונים, המתייחסים למאזינים בני 18 ומעלה, מראים כי החשיפה בהאזנה לרדיו ירדה באופן משמעותי עבור שתי התחנות. בגלי צה"ל חוו ירידה מנתון של 23.1% בחציון האחרון של 2012 לנתון של 20% בחציון הראשון של 2013, וברשת ב' נחלשו מנתון של 24.3% לנתון של 21.8% חשיפה בתקופה המקבילה. אבל ברצועת הבוקר, הנחשבת לרצועה היוקרתית ביותר - ההובלה היא של גלי צה"ל, והחל מעתה גם בשעה שבע בבוקר.

"יומני הבוקר של הרדיו הם המהדורה המרכזית של של הטלוויזיה"

בתחום חדשות הרדיו מדברים על מהפכה של ממש. "צריך להבין שיומני הבוקר של תחנות הרדיו הן המהדורה המרכזית של חברת החדשות בטלוויזיה", אומר גורם בענף. "כאשר גלי צה"ל לוקחת את ההובלה על רשת ב' - זה מקביל ליום בו חדשות 2 התחילו להוביל בערב על ערוץ 1".

הגורם הוסיף כי כמו בתכניות האקטואליה בטלוויזיה, גם ברדיו מבחינים בקושי ניכר לשנות הרגלי צריכת חדשות אצל המאזינים. "במשך שנים לא הצליחו בגלי צה"ל להוביל עם יומן הבוקר על רשת ב', כי ברשות השידור נהנו מקהל וותיק בעל הרגלי האזנה מקובעים. כעת זה השתנה, הרבה מכיוון שפחות אנשים צורכים את תכני רשות השידור".

והאמירה הזו מגובה גם בנתונים. שתי התחנות נחלשות, כאמור, אבל ההיחלשות של רשת ב' בשעת התחרות על יומן הבוקר היא דרמטית: בעוד "בוקר טוב ישראל" שמרה על יציבות יחסית ואיבדה רק 7 עשיריות האחוז, ברשת ב' צנחו מולה מ-8.5% האזנה בחציון הקודם לנתון של 6.6% בחציון החולף.

מי שערך והגיש את "בוקר טוב ישראל" במשך 15 השנים האחרונות הוא גולן יוכפז, אשר פרש מהגשה לפני כחודשיים ולאחר שנכנס לתפקיד מנכ"ל ערוץ 10. את התכנית הגיש לסירוגין עם מיכה פרידמן. "למרות שגולן כבר עזב סופית, 'בוקר טוב ישראל' היא עדיין בדמותו שלו ושל מיכה וההישג הזה הוא שלהם", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בתחנה שמזכיר כי בימים אלה נערך בה רה-ארגון שצפוי לכלול גם שינוי ברצועת הבוקר. "מעניין איך הנתונים הללו ישפיעו על הלוח החדש של התחנה", הוסיף. בתחילת השנה תפס את כיסא העורך הראשי עילי לוין, ששימש כעורך חדשות בכיר בדסק החדשות וכאחד העורכים ב"בוקר טוב ישראל".

גורם בגלי צה"ל: "היומן מצליח לשמור על רלוונטיות וחוזק עיתונאי בזכות כתבי ועורכי גלי צה"ל, ובראשם עילי לוין והמגיש מיכה פרידמן", אומר גורם בתחנה. "המערכת של יומן הבוקר נשארה הכי עדכניות והכי רלוונטית".

מרשות השידור נמסר לאחר פרסום תוצאות TGI כי "ברשת ב' של קול ישראל נרשם בקרב גילאי 18-29 גידול של 5.36% בהאזנה. עליה זו, ניתן לזקוף לשורת הקמפיינים האחרונה של הרשת, שכיוונה לקהל צעיר וכמובן להתחזקות התכניות של אריה גולן, קרן נויבך ויומני החדשות בקרב קהל זה, והכנסת תכנים שמעניינים את שכבת הגיל הזו".

גולן יוכפז אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "הנתונים משמחים מאד, והם תוצאה של עבודה מאומצת וממושכת של כל צוות היומן".

יתר נתוני TGI: רוב התחנות במגמת היחלשות, גלגלצ מובילה

התחנה המואזנת ביותר בישראל נותרת גלגלצ, בחציון הראשון של 2013 עם נתון האזנה של 25.8%. בחציון הקודם רשמה התחנה חשיפה של 27%. רשת ג' מציגה לעומתה התחזקות לנתון של ל-11.1% לעומת 10.7% בחציון הקודם.

88FM מציגה היחלשות משמעותית לנתון של 4.3%, לעומת 5.8% בחציון הקודם. רשת א' (רשת מורשת) היא אולי תחנת הרדיו היציבה ביותר עם חשיפה של 3.9%.

מקרב תחנות הרדיו האזורי התחנה המואזנת ביותר היא "רדיו ללא הפסקה" עם 9.5% והיא אף מתחזקת מנתון חצי שנתי קודם של 9%. 99FM נחלשת גם היא מנתון של 6.2% ל-5.3% אולם עוקפת לראשונה את "רדיוס" שנחלשת ל-5% לעומת 6.6% בחציון הקודם.

יתר התחנות האזוריות לפי אחוזי האזנה: רדיו לב המדינה עם 4%, רדיו דרום עם 2.9%, רדיו חיפה עם 2.7%, רדיו תל אביב עם 2.3%, רדיו אמצע הדרך עם 1.4%, צפון ללא הפסקה עם 1.9%, קול רגע עם 1.8%, גלי ישראל עם 1.2%, קול הים האדום עם 0.4%. כל התחנות נחלשו למעט רדיו דרום.

שוב מהפך בקרב על המאזין החרדי: קול ברמה חוזרת להיות התחנה החרדית המואזנת ביותר עם 5.6% לעומת 5.2% בחציון הקודם, בעוד "קול חי" מולה נחלשת לנתון של 4.4%.


סקר TGI: בעיתונים המצב אפילו יותר גרוע מאשר ברדיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully