וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווה של ארדן ל"חבילה הצרה": הצופה יוכל לבחור את הערוצים

1.8.2013 / 23:47

על פי ההצעה החדשה של משרד התקשורת, ייאסר על חברות הכבלים והלווין לחסום קבוצות ערוצים, והן יחויבו להציע בנוסף לחבילת הבסיס בין 5 ל-12 ערוצים לפי בחירתו של המנוי

שר התקשורת גלעד ארדן מתכוון לשנות את מודל חבילת הבסיס ("החבילה הצרה") למנויי חברות הכבלים והלוויין, כך שלציבור יתאפשר לבחור ערוצים נוספים לצד אלה הכלולים בחבילת "עידן פלוס". קווי המתאר נידונו היום בישיבת מועצת הכבלים והלוויין, ונציגי החברות HOT ו-yes זומנו להציג את עמדותיהם בנושא בשימוע שייערך בקרוב.

לפי המתווה המוצע כעת, יחויבו החברות לכלול בחבילה מלבד 17 עד 24 ערוצי חובה (ערוץ 1, 2, 10, 33, הכנסת, 9, 24,30, 23, 98, ערוץ הקניות וערוצי הרדיו) גם בין 5 ל-12 ערוצים לפי בחירתו של המנוי. בשימוע נכתב כי יש לאפשר לחברות לבחור בין 8 ל- 15 ערוצים שלא יהיו פתוחים לבחירת המנויים. על החברות ייאסר לחסום קבוצה של ערוצים, כמו קבוצת ערוצי סדרות או סרטים.

"היות ומדובר במודל המעניק למנוי את זכות הבחירה, בשונה ממודל החבילה הצרה הקודמת שם הוענקה לבעלי הרישיונות זכות הבחירה, יהווה המודל הנוכחי אלטרנטיבה ראויה וממשית יותר בשוק השידורים", מסרו היום במשרד התקשורת. "כמו כן, מודל זה יעניק למנוי את זכות הבחירה ויגשים טוב יותר את התכלית הצרכנית לפיה מנויים ישלמו, ככל האפשר, רק עבור ערוצים בהם הם מעוניינים".

במשרד התקשורת הדגישו היום כי באפשרות שר התקשורת להשתמש בסמכותו על מנת לקבוע מחיר מפוקח עבור חבילת היסוד, לרבות ציוד הקצה הנדרש, אולם לא מובטח כעת כי מחירי הטלוויזיה הרב ערוצי אכן יהיו בפיקוח המדינה. כיום עומד מחיר חבילת הבסיס על כ-150 שקלים, ומספר הלקוחות המנויים בה הוא זניח.

טרם התקבלו תגובות HOT ו-yes לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully