וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת שחם תבדוק מחדש את מחויבויות התוכן של זכייני הטלוויזיה

5.8.2013 / 10:28

הוועדה תבדוק האם יש לדרוש מהזכייניות מחויבות לסוגה עילית לפי תתי ז'אנרים, ומהם הז?אנרים שצריכים להיכלל בהגדרות. גם שעות השידור של החינוכית עומדות על הפרק

הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה בראשות יעקב שחם דנה ביום חמישי האחרון בכמה מהנושאים המהותיים ביחס הרגולטור לזכייניות הטלוויזיה, זאת לאחר שהזכייניות העבירו אליה נושאים שלדעתן יש להידרש אליהם בבחינה מחודשת של שוק הטלוויזיה לישראל. כך למשל דנה הוועדה בהיקף המחויבויות של זכייני הטלוויזיה לשדר תוכן מסוג "סוגה עילית", והז'אנרים שצריכים להיכלל בהגדרות מסוג זה.

ברשות השנייה אמרו לאחרונה לוואלה! ברנז'ה כי בקרוב תיערך בחינה מחודשת של האופן שבו מסווגות תכניות לכדי "סוגה עילית". בשנים האחרונות הוכרו תכניות דוקו-ריאליטי רבות כתכניות סוגה עילית, וכפי שמסתמן הרשות השנייה תשנה את ההגרות בנושא זה. בעבר ביקשו זכייני הטלוויזיה להסיר מהם את החובה להשקיע בקולנוע ישראלי, והנטייה של הרשות היא אכן להקל עליהם בעניין זה.

עוד שוקלת הרשות לשנות את שעות שידורי הטלוויזיה החינוכית, לאור טענת הזכיינים לפגיעה ברייטינג בשידורים של החינוכית בשעות הצהריים. נושאים נוספים שעלו בדיונים היו מוסר התשלומים בתעשייה והחוק שעבר בכנסת בתחילת השנה שהפחית את המחויבויות לסוגה עילית ב-27% למורת רוחם של היוצרים המקומיים.

ועדת שחם קמה על מנת "לעשות סדר בשוק התקשורת", כך לפי העומד בראשה יעקב שחם. היא אמורה הייתה להגיש את מסקנותיה למועצת הרשות ולשר התקשורת לפני ארבעה חודשים יו"ר הוועדה שחם מסר הבוקר בהודעת הרשות: "הוועדה מתכוונת להוביל שינוי בשוק השידורים על כל היבטיו בכל הקשור במחויבויות ככל שהדבר בסמכותה על פי החוק. בנושאי הפקה, הוועדה מעוניינת לשמור מחד על תעשיית היצירה המקורית ועל העובדים בתחום, ומאידך לסייע לזכייניות הטלוויזיה להתמודד עם האתגרים הניצבים מולן בעידן הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully