וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ערב טוב ישראל" המשודרת בערוץ 1 תרד מהאוויר

5.8.2013 / 14:10

מליאת רשות השידור החליטה להוריד את התכנית בהגשת דוד ויצטום ומיכל רבינוביץ' מיידית, בנימוק שהיא "אינה תואמת את מדיניות והנחיות ועדת התוכן" - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

התכנית "ערב טוב ישראל" המשודרת מדי ערב בשעה 17:30 בערוץ 1 תרד מהאוויר, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. את התכנית מגישים לסירוגין דוד ויצטום ומיכל רבינוביץ', אמיר איבגי וליאת רגב. ההחלטה המפתיעה על כך התקבלה אמש (ראשון) על ידי ועדת התוכן של רשות השידור.

מליאת רשות השידור התכנסה אתמול ודנה במשך מספר שעות במכתב שרי התקשורת והאוצר לגבי הקפאת הרפורמה במשמעויותיה, הן לגבי שנת 2013 בפרט והן לגבי עתיד רשות השידור - בכלל. כל מכרזי כוח האדם ומכרזי הרכש לעתיד הוקפאו בשלב זה, והמליאה הביעה "חוסר שביעות רצון מלוחות השידור של הערוץ הראשון שהוגשו לאחרונה על ידי ההנהלה". במליאה החליטו שלא לאשר את לוח השידורים לאוגוסט-ספטמבר במתכונת שהוגשה. הנימוק, כפי שנסר מטעם המליאה, היא כי לוחות השידורים "אינם תואמים את מדיניות והנחיות ועדת התוכן של המליאה".

"כולם מאוד מופתעים"

חברי מערכת התכנית קיבלו את ההודעה על הסרתה בהפתעה מוחלטת. "הודיעו לנו על זה מעכשיו לעכשיו, אפילו לא כל העורכים קיבלו הודעה מההנהלה אלא שמעו על זה מעורכים אחרים", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם במערכת התכנית. "לא נמסרה לנו הסיבה ולא נתנו אפילו לשדר עוד תכנית אחת שתוכננה אלא מיד עוברים לשידורים חוזרים. כולם מאוד מופתעים".

לשאלה האם הייתה תקרית פנים-מערכתית או פוליטית כלשהי שעלולה הייתה להשפיע על ההחלטה, אמר הגורם במערכת: "התכנית עוסקת באקטואליה ותרבות יום-יומית ועושה עבודה טובה מידי יום. לא הייתה שום בעיה או תאקל שיכול היה לרמז על הכוונה להסיר אותה". את "ערב טוב ישראל" עורכים לסירוגין דינה רייס, זיקי יעקובי וחנה קלופפר.

יו"ר רשות השידור אמיר גילת מסר לוואלה! ברנז'ה כי סיבת ההסרה של "ערב טוב ישראל" היא "אי עמידה עקבית של ההנהלה בהחלטות ועדת התוכן באשר לאופייה ומתכונתה של התכנית". הנהלת רשות השידור הגיבה על דברי גילת ומסרה כי "הדברים הינם משוללי כל יסוד. בשל החשיבות הרבה שרואה ההנהלה בשידור הציבורי ובשמירה עליו. היא שומרת את עמדותיה המקצועיות לדיונים בין כתלי רשות השידור ולא מעל דפי העיתון".

משבר חריף בין המליאה לבין הנהלת הרשות

ההחלטות האחרונות משקפות משבר חריף בין מליאת רשות השידור בראשות ד"ר אמיר גילת לבין הנהלת הרשות בראשותו של יוני בן מנחם. המליאה הודיעה אמש פה אחד כי היא "מוטרדת ממצבה הניהולי של רשות השידור ומהיכולת ליישם את החלטות המליאה". בהנהלת הרשות הגיבו להצהרה והודיעו כי "ההנהלה עושה ככל שביכולתה על מנת לקיים לוח שידורים ראוי וציבורי למרות הקשיים התקציביים ותקציב החירום הנובע מעצירת הרפורמה".

עוד הוסיפו בהנהלה כי היא "מתנהלת על פי כללי המנהל התקין, ללא קיצורי דרך, תוך שמירה על רמה מקצועית, נאותה, גבוהה, כיאה לשידור ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully