וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הסכם קיבוצי חדש לעובדי "ידיעות אחרונות"

14.8.2013 / 16:42

אגודת העיתונאים בעיתון מסנדלת את הארגון ונערכת להחלת הסכם עבודה בין העובדים להנהלה, אשר יכלול גם את עובדי העיתון הנמצאים תחת חוזה אישי - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

בעיתון "ידיעות אחרונות" נערכים להחלת הסכם עבודה בין העובדים להנהלה, אשר יכלול גם את עובדי העיתון הנמצאים בהסכם קיבוצי וגם את אלה הנמצאים תחת חוזה אישי - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. באסיפה שהתקיימה היום בבית סוקולוב בתל-אביב בישרה אגודת העיתונאים על הכיוון המסתמן.

בחודש אפריל 2014 יפוג ההסכם הקיים בעיתון, אשר כולל כיום כ-30 עובדים בלבד. על מנת לכלול בהסכם החדש גם את מרבית עובדי "ידיעות אחרונות" - הנמצאים בחוזים אישיים, הצטרפו היום לוועד עובדי העיתון שני כתבים המועסקים בחוזים אישיים: הכתב הפוליטי יובל קרני וכתב הכנסת צביקה ברוט. בוועד המחודש חברות גם העיתונאיות אריאלה רינגל הופמן ונחמדה דואק, שתיהן מהקבוצה המצומצמת שנמצאת תחת חוזה אישי. יחזקאל אדירם ימשיך לכהן כו"ר הוועד.

ידיעות אחרונות: ארגון העיתונאים מתחזק; אגודת העיתונאים: "עוז נפש וחוצפה"

תאריך היעד - אפריל 2014

כפי שדווח בוואלה! ברנז'ה, בחודשים האחרונים נעשים ניסיונות של ארגון העיתונאים להכריז על יציגות ב"ידיעות אחרונות", וזאת בהתבסס על הטענה כי יותר משליש מהעובדים בעיתון הם חברי ארגון העיתונאים הפועל מכוח הסתדרות העובדים. בהנהלת העיתון ובאגודת העיתונאים דחו את בקשתם לקבלת יציגות, וטענו כי האגודה היא הארגון המייצג את העובדים וכי הוא פועל, דה-פקטו, על מנת לשפר את תנאי העובדים בעיתון. את ההסכם המתגבש שיכלול את כל העובדים מציגים באגודה ובהנהלה כדוגמא לפעילות זו.

הוועד התחדש התגבש לאחר ששניים מהעיתונאים שהיו חברים בו הכתב משה רונן ועורך החדשות יואב תדמור, ערקו מאגודת העיתונאים לשורות ארגון העיתונאים. בימים הקרובים צפויים אנשי הוועד הקיים להפיץ לעובדים את מתווה ההסכם עם ההנהלה אשר יחליף את ההסכם הקיים אשר יפוג, כאמור, באפריל 2014.

"מביך שהאגודה מתנהלת במחשכים ובסתר מעל ראש העובדים"

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "בתצהיר שהוגש לבית הדין הארצי לעבודה סיפר משה רונן, עיתונאי ידיעות אחרונות שהיה חבר בוועד ההסכמים הקיבוציים, כי הוא וחברו לוועד יואב תדמור לא ידעו על ניהול משא ומתן מול ההנהלה. לטענתו, הם גילו על כך לראשונה מיוסי בר מוחא (יו"ר אגודת העיתונאים ד.ו.), לאחר שארגון העיתונאים הכריז על יציגות בידיעות אחרונות. בתצהיר מספר רונן כי בר מוחא הבהיר לו כי מטרת המשא ומתן היתה לבלום את ההתארגנות של ארגון העיתונאים".

עוד נמסר כי "ברגע שבית הדין יקבע כי ארגון העיתונאים יציג בידיעות אחרונות נשמח לאמץ כל הטבה שהנהלת ידיעות אחרונות הסכימה לתת לעובדים כדי לבלום את ההתארגנות שלהם. משמח לדעת שההתארגנות של העיתונאים במסגרת הארגון, לאחר כמעט שלושה עשורים של יובש, כבר קוצרת פירות".

הארגון הוסיף כי "מביך שהאגודה מתנהלת במחשכים ובסתר מול הנהלת ידיעות, מעל ראשם ומאחורי גבם של העובדים ואפילו של הנציגים מטעמה. כל גורם אחר שהיה פועל כך היה זוכה לכותרת עסיסית בעיתון. זאת ההוכחה הכי טובה לכך שמדובר בארגון מטעם, כזה שההנהלה מוכנה לתת לו לכאורה הישגים נקודתיים במטרה לבלום התארגנות אותנטית של עיתונאים במסגרת ארגון אמיתי. אנו משוכנעים שבית הדין יאמר את דברו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully