וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ "מורשת" יוצא לדרך; מוטי שקלאר ישמש כיו"ר

15.8.2013 / 17:29

מועצת הכבלים והלווין אישרה מתן רישיון שידורים לקבוצת "ערוץ יהודי ישראלי" בראשות יו"ר רשות השידור לשעבר. הערוץ ימומן על ידי פרסומות ובראשו יעמוד דוד שריקי

קבוצת "ערוץ יהודי ישראלי" בראשות מנכ"ל רשות השידור לשעבר מוטי שקלאר קיבלה היום (חמישי) רישיון להקמת הערוץ הייעודי למורשת ישראל. הערוץ ימומן על ידי פרסומות ועל פי המכרז שידוריו "יקיפו מגוון רחב של נושאים הקשורים במורשת ישראל, בדת היהודית, ובתרבות והמסורת של העם היהודי בארץ ובתפוצות".

מועצת הכבלים והלוויין אישרה היום את זכייתה של הקבוצה במכרז, זאת לאחר ש"ערוץ יהודי ישראלי" הייתה הקבוצה היחידה שניגשה אליו. המשקיע העיקרי בקבוצה הוא יצחק מירילשווילי, בנו של המיליארדר הגיאורגי-יהודי מיכאיל
(מיכו) מירילשוילי. מנכ"ל הערוץ הוא דוד שריקי, המנכ"ל היוצא של העיתון "מקור ראשון", ומנהל התוכניות הוא טל ברקאי.

המכרז לערוץ מורשת יצא בשנה שעברה כחלק מסדרה של חמישה מכרזים לערוצים יעודיים אשר על הקמתם הוחלט כבר בשנות ה-90. במסגרת סדרת המכזרים הזו הוקמו ערוץ המוזיקה 24, הערוץ הערבי "הלא טי וי" וערוץ 9 בשפה הרוסית. עם כניסתו לתפקיד, ביקש שר התקשורת גלעד ארדן ממועצת הכבלים והלוויין להאיץ את תהליכי הבדיקה של המכרז. בהודעת משרד התקשורת היום מסר השר: "כמי שמאמין שאחד האיומים המרכזיים על עתיד מדינת ישראל הוא בניתוק ובחוסר הידע וההכרות של הציבור, עם עולם התוכן היהודי והמסורת, אני רואה חשיבות אדירה בעליית הערוץ לאוויר ובהצלחתו".

במכרז נקבע כי הערוץ יחויב להשקיע בהפקת תכניות דרמה או תעודה לפחות 10% מתוך סכום ההשקעה בהפקות מקומיות בכל שנה. בשנה הראשונה ישקיע הערוץ בהפקות מקומיות סכום של 5.7 מליון ש"ח בשנה אשר יעלה בהדרגה עד 9 מיליון ש"ח בשנה הרביעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully