וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת שרשרת

16.8.2013 / 13:50

באגף התנועה של המשטרה הופתעו לקבל השבוע מיוטיוב הודעת איום בסגירה בשל סרטון תאונת דרכים שהפיצו לכתבים, ואשר לטענת "רשת" - מפר את זכויותיה. וואלה! ברנז'ה על גלגלים

מדוע איימה יוטיוב לחסום את העמוד של אגף התנועה של המשטרה בגין הפרת זכויות יוצרים של זכיינית ערוץ 2 רשת? אתמול (חמישי) קיבלו באגף הודעה מיוטיוב כי סרטון שהפיצו לכתבים והעלו לעמוד הפייסבוק שלהם מפר את זכויות היוצרים של זכיינית ערוץ 2, אשר קיבלה את הסרטון כמו יתר גופי התקשורת – מאגף התנועה עצמו.

באגף התנועה של המשטרה נוהגים מעת לעת להפיץ לכלי התקשורת סרטוני וידאו המתעדים תאונות דרכים או את פעילות האגף בכבישים. אתמול הועלה לעמוד היוטיוב של האגף סרטון המראה תאונת משאית שהמטען החורג עליה התנגש בגשר בנתיבי איילון, והפיצו את הלינק אליו לכתבי המשטרה במערכות התקשורת. הסרטון פורסם בין היתר גם על ידי משה נוסבאום במהדורת החדשות המוקדמת של חדשות 2. זמן קצר לאחר הפרסום נחסם עמוד היוטיוב של אגף התנועה.

מטען חורג - סרטון המהומה

"רשת הכריזה בעלות על קטע הווידאו - זה מגוחך"

גורם באגף סיפר היום לוואלה! ברנז'ה כי הם הופתעו מהנימוק שקיבלו לחסימה. "לפי ההודעה שקיבלנו מיוטיוב, זכיינית ערוץ 2 רשת הכריזה בעלות על קטע הווידאו ולכן אנחנו אלה שמפרים את הזכויות שלהם. כמובן שזה מגוחך, הם קיבלו אותו מאיתנו לפרסום כמו יתר גופי התקשורת. אבל האיום של יוטיוב היה איום משפטי חריף שהודיע כי אם הנושא לא יוסדר – עמוד היוטיוב של אגף התנועה עלול להיסגר".

באגף התנועה של המשטרה לא עובדים באופן שוטף מול זכייניות הטלוויזיה אלא אל מול חברות החדשות, ולכן פנה דובר אגף התנועה, פקד זיוון פריידין, לכתב חדשות 2 משה נוסבאום שפרסם את הסרטון וביקש ממנו לבדוק לפשר המקרה. נוסבאום הבטיח כי יפנה לגורמים הרלוונטים בזכיינית על מנת לסייע בפתרון הבעיה.

גורם בענף הניו-מדיה העריך כי מדובר באי-הבנה שמקורה בהליך אוטומטי. "לאחר שחברת החדשות של ערוץ 2 פרסמה את הסרטון כאייטם הוא עלה לאתר רשת כיוון שמדובר היה ביום שידור שלה", הסביר הגורם. "אפשר להניח שהזכיינית מכריזה בעלות באופן אוטומטי על כל קטעי הווידאו שהיא מעלה ליוטיוב כיוון שלרוב מדובר בקטעים מתוך תכניות עליהן יש לה זכויות יוצרים. במקרה הזה כנראה קרה שבמשטרה דרשו זכויות יוצרים אחרי שרשת כבר עשתה את זה, ולכן נתקלו בסירוב ואיום מצב יוטיוב".

בזכיינית רשת לא ידעו היום להסביר באופן רשמי את פרטי האירוע, אבל מבירור עולה כי לאחר התערבותו של נוסבאום המקרה נפתר, דרישת הבעלות בוטלה והחשש לשלומו של עמוד היוטיוב של משטרת התנועה – הוסר.

מרשת נמסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "לא התקבלה כל פנייה בנושא מצד אגף התנועה של המשטרה. באם תתקבל פנייה כזו, המקרה ייבדק". מאגף התנועה נמסר: "כלל הגופים הינם שותפים מלאים לאגף התנועה במאבק להצלת חיים בכבישים, ויחסנו עמם מצוינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully