וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת מציגה: הפרסומת הארוכה בהיסטוריה?

18.8.2013 / 13:07

לוואלה! ברנז’ה נודע כי מועצת הכבלים והלווין, המפקחת על ערוץ 24, פתחה בבדיקה של שעשועון המוזיקה MUSIXBOX תחת החשד כי הוא מקדם באופן בלתי חוקי תוכן שיווקי של פלאפון

האם "משחק הטלוויזיה המוזיקלי הארוך בהיסטוריה" הוא בעצם הפרסומת הארוכה בהיסטוריה? מועצת הכבלים והלווין, הגוף המפקח על ערוץ 24 - פתחה בבדיקה של שעשועון המוזיקה MUSIXBOX המשודר בערוץ בימים אלה בשידור חי מנמל תל אביב - זאת בעקבות פניית וואלה! ברנז'ה בנושא. במועצה חושדים בערוץ 24 משתמשים בתכנית על מנת לקדם באופן בלתי-חוקי את אפליקציה חדשה של חברת פלאפון אשר מממנת את התכנית, והבדיקה נעשית תחת הפרה לכאורה של תנאי הרישיון.

הזכיינית קשת השיקה בערוץ 24 את השעשועון MUSIXBOX בשבוע שעבר תחת התיאור "משחק הטלוויזיה המוזיקלי הארוך בהיסטוריה", שישודר בשידור חי לאורך 15 ימים במשך 9 שעות בכל יום. את המשדר מנחים ירון ברובינסקי ועדן הראל מאולפן שקוף ייעודי שהוקם לטובת השעשועון הקיץ ביריד המזרח שבנמל ת"א.

"מדובר באירוע מוזיקה שפתוח לציבור הרחב אשר מוזמן להגיע ללא הרשמה מוקדמת ליריד המזרח שבנמל תל אביב ולקבל הזדמנות להשתתף ואולי אף לזכות בפרסים", הסבירו במחלקת יחסי הציבור של קשת "הבאים יוכלו לצפות בשידור מחוץ לאולפן השקוף ולעודד את קרוביהם. בנוסף, בעלי מכשירי סמארטפון וטאבלט יוכלו להתאמן בשאלות הטריוויה באפליקציית makoTV".

האריזה הגרפית של האפליקציה ושל השעשועון - זהה

חברת פלאפון, כאמור, היא המממנת של המשדר. ההחלטה של החברה לממן שעשועון טלוויזיה היא חלק מפעילות שיווקית אסטרטגית לקידום אפליקציית מוזיקה חדשה של החברה הנושאת - באופן מפתיע - שם זהה לשם של השעשועון בערוץ 24: אפליקציית MUSIX בעלות של 19.90 ש"ח בחודש. מחלקת יחסי הציבור של פלאפון מקדמת בעמוד הפייסבוק שלה ובאתר האינטרנט של המשדר של ערוץ 24, והאריזה הגרפית של האפליקציה ושל השעשועון המוזיקלי הארוך בהיסטוריה - זהה.

את MUSIXBOX מפיקה עבור ערוץ 24 חברת "כל מיני הפקות" שבבעלות האחיות ויוי הלפרן ואורלי טופול. בחברה סרבו היום לענות לשאלות וואלה! ברנז'ה באשר להסכם החסות עם חברת פלאפון ולחשד כי הוא נוגד את תנאי הזיכיון של ערוץ 24. גורם בחברת ההפקה אמר כי "כל החסות נעשית בהתאם לכללים. מותר, למשל, לציין את שם החברה המסחרית שלוש פעמים בשעה ואין חריגה מהכלל הזה".

"נפתח בירור מול ערוץ המוסיקה"

במועצת הכבלים והלוויין נוהגים להטיל קנסות על חריגה מהכללים בנודע לשילוב תוכן שיווקי בשידורים, ולא רק ליטול דקות פרסום. הזכיינית קשת כבר נקנסה בשנים האחרונות בגין שילוב תוכן שיווקי אסור בשידוריה בערוץ 24 בסכום של כ-100 אלף שקל. קנס הוטל עליה בשל אזכורים מסחריים מוגזמים ופרסום סמוי אסור בכמה מהתכניות ששודרו בערוץ 24 בהם "יפה לך", "מה קשור" ו"התבוריס".

במועצת הכבלים והלווין אישרו את הפרטים ומסרו לוואלה! ברנז'ה כי "נפתח בירור של העניין מול ערוץ המוסיקה, תחת הפרה לכאורה בגין פרסומת וקידום עניינים אסורים לאפליקציית MUSIX של חברת פלאפון בתכנית MUSIXBOX בערוץ המוסיקה". בזכיינית ערוץ 2 קשת, הבעלים של ערוץ 24 מסרו בנוגע לחסות ב-MUSIXBOX כי "חברת פלאפון הינה נותנת החסות המרכזית בתכנית. חסות זו הינה על פי כללי המועצה לשידורי כבלים ולווין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully