וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו מור דרמה

22.8.2013 / 11:24

יו"ר ועד העובדים של ערוץ 10, הכתב הכלכלי מתן חודורוב, החליט לסיים את התפקיד: "היום, כבר לא צריך להסביר מדוע כל כך חיוני וטבעי שאנחנו כעיתונאים ניקח אחריות למצבנו"

יו"ר ועד העובדים של ערוץ 10, הכתב הכלכלי מתן חודורוב, החליט לסיים את התפקיד ולא להתמודד עליו בבחירות שיתקיימו בעוד חודש - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. חודורוב שימש כיו"ר הראשון של ועד העובדים לאחר הקמתו, והוביל פעילותו בתקופה המכרעת של מאבק העובדים למען הארכת זיכיון הערוץ והתמודדות עם קיצוצי ענק בתקציב ובכוח האדם. החלטתו שלא להמשיך בפעילות הוועד נובעת מרצונו להתמקד בתפקידו ככתב הכלכלי של הערוץ, שאותו ימשיך למלא.

ועד העובדים של ערוץ 10 הצליח להביא לחתימה על הסדר קיבוצי עם דירקטוריון הערוץ. במסגרת ההסכם בוצעה הפחתה זמנית בשכר העובדים שתסתיים בעוד כארבעה חודשים תמורת התחייבות משפטית לפתיחת קרנות השתלמות ותוספת ימי חופשה לכלל העובדים. ההורדה הזמנית בשכר העובדים היא הסיבה לכך שדי חבר בהסתדרות אינם מנוכים בשלב זה ממשכורות עובדי ערוץ 10. במכתב ששלח לחבריו בערוץ כתב חודורוב: "בניגוד לאזהרות הספקנים שהתנגדו בשעתם להקמת הוועד, אני נפרד מעמדת היו"ר בתחושה של גאווה גדולה בכולנו. בתקופה קצרה יחסית הצלחנו כעובדים להפוך לשחקנים הראשיים, שלא ניתן בלעדיהם, בקרב העיתונאי על המשך שידוריו של ערוץ 10 ככלי תקשורת עצמאי וביקורתי".

זיכרון מימים של מאבק

"הוועד הפך עבור רובכם לכתובת רלוונטית"

"מעל לכל, ההישג החשוב בעיניי טמון בשינוי החברתי והתודעתי שהתחולל בחברה: לנו כעיתונאים הייתה נטייה להפגין זלזול, או לפחות אי-נוחות מסוימת, כלפי התארגנות עובדים בתוכנו – אולי כי היא כרוכה ביציאה נקודתית ממשבצת הסיקור לעולם המעשה, אולי כי חלקנו חשנו קבוצה "חזקה" שלא זקוקה לנציגות. נדמה שהיום, בניגוד לעבר, כבר לא צריך להסביר מדוע כל כך חיוני וטבעי שאנחנו כעיתונאים ניקח אחריות למצבנו, לתנאים שבהם אנחנו פועלים ולתחום שבו אנו עוסקים. העובדה שהוועד הפך עבור רובכם לכתובת רלוונטית, שממנה מצפים לפתרונות, מדברת בעד עצמה".

במכתב קרא חודורוב לחבריו להתמודד בבחירות לוועד העובדים אשר יתקיימו, כאמור, בעוד כחודש. "בוועד 'חדשות 10' אין לשכה או כיבודים או משכורת כלשהי, אבל יש בו הזדמנות אמיתית להשפיע על עתיד החברה ועובדיה. בהחלט מסובך, מתסכל לפרקים, אבל גם מרתק ומספק", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully