וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסים משעל ומיכאל בר-זהר תובעים את רונן ברגמן במיליון שקל

25.8.2013 / 13:06

בתביעה שהוגשה היום לביהמ"ש טוענים השניים כי ברגמן הכפיש את שמם בקרב מו"לים והוצאות ספרים בחו"ל, במטרה להכשיל את הוצאת המהדורה הבינלאומית של ספרם "המוסד"

פרופ' מיכאל בר זהר והעיתונאי ניסים משעל תובעים מיליון שקלים מעיתונאי ידיעות אחרונות רונן ברגמן בגין לשון הרע. בתביעה שהוגשה היום (ראשון) לבית המשפט השלום בתל אביב-יפו טוענים השניים כי ברגמן הכפיש את שמם בקרב מו"לים והוצאות ספרים בחו"ל, במטרה להכשיל את הוצאת המהדורה הבינלאומית של ספרם "המוסד", וזאת "מתוך בצע כסף, קנאת סופרים וחשש לכישלון הספר המתחרה אותו עמד להוציא לאור", כך לפי התביעה.

בספטמבר 2010 פרסמו בר זהר ומשעל את ספרם "המוסד – המבצעים הגדולים" אשר עסק במבצעים הגדולים של הארגון מאז הקמת המדינה. ברגמן טען כי בר זהר ומשעל עשו שימוש בחומרים פרי עטו והשמיטו את שמו מרשימת המקורות של הספר. על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד גיל בר זהר, שני הצדדים ניהלו משא ומתן, במסגרתו הגיעו להסכם פשרה בו שולם לברגמן סכום כסף גדול ויצאה מהדורה מתוקנת הכוללת ביבליוגרפיה מסודרת ובה גם את רשימת המקורות שנלקחו ממנו.

"קנאת הסופרים של הנתבע העבירה אותו על דעתו"

ברגמן ביקש מפרופ' בר זהר וממשעל לעכב את הוצאת המהדורה הבינלאומית של ספרם כיוון שרצה להוציא ספר משלו על המוסד בשפה האנגלית. הם הסכימו והמתינו במשך כשנתיים. "מסיבות שאינן ידועות, ספרו של ברגמן לא ראה אור, ובשל החשש מהצלחת המהדורה הבינלאומית של בר זהר ומשעל החליט ברגמן להתנכל אליהם, לפגוע בהצלחת ספרם ולהתעשר על חשבונם", נטען בכתב התביעה, כמו גם כי "ברגמן שלח, באמצעות עורך דינו, סדרת מכתבים רצופים בשקרים ואמירות מכפישות להוצאות הספרים הזרות ובהם טען כי בר זהר ומשעל העתיקו חומרים מספריו וממאמריו ודרש מהוצאות הספרים להימנע מפרסום הספר. בנוסף, שלח ברגמן מכתב הכפשה לחברה הצרפתית שרכשה אופציה לסרט או לסדרת טלוויזיה על פי הספר, ובעקבות כך הקפיאה החברה את הפרויקט עד לתום הסכסוך".

כתב התביעה תוקף את ברגמן בחריפות, ונכתב בו כי "קנאת הסופרים של הנתבע העבירה אותו על דעתו...הוא פתח במסע הרס משולח כל רסן, תוך התעלמות מוחלטת מתוצאות מעשיו. הוא סבר כי לו הזכות הבלעדית על כל הקשור בפרסומים על המוסד הישראלי, וכל הנכנס לטריטוריה זו, הוא בבחינת פולש שיש לגרשו בכל האמצעים".

ברגמן: "הם שני פלגייטורים בני-בליעל"

ד"ר רונן ברגמן מסר בתגובה: "בר-זהר ומשעל הם שני פלגייטורים בני-בליעל ש'כתבו' ספר אודות המוסד כשחלקים נרחבים ממנו, עשרות רבות של עמודים, אם לא למעלה מכך, הם העתקה ישירה מכתבות וספרים פרי-עטי. חלקים רבים אחרים הועתקו מכותבים אחרים המתמחים בנושאי צבא וביטחון. לא ליד, לא בערך אלא עשרות אלפי מילים בהליך פשוט של Copy&Paste, בלי כל קרדיט, בלי לבקש אישור או רשות. חוצפה ועזות מצח שאין כדוגמתם. הטענה השקרית וההזויה כאילו 'נפלה טעות' ו'נשמטה' הביבליוגרפיה הופיעה בשלב מאוחר יותר, בניסיון נוסף לתרץ את מה שבאמת קרה- מעשה פלגייט חמור ובוטה. הא ותו לא".

"העוול היה כה חמור ('עשו לך פיגוע' בלשונו של אחד מהקשורים בהוצאת הספר) עד שבית ההוצאה הציע לי להתחלק עם שני 'הסופרים' בהכנסות כך שכל אחד יקבל שליש. בסופו של דבר סוכמה פשרה, במסגרתה, בין שאר התנאים, שולמו לי פיצויים. כשהתברר לי ששני 'המחברים' לא עמדו בתנאי ההסכם, שלחתי התרעה להוצאות בחו"ל שעמדו להוציא את הספר כי יש בהוצאתו משום הפרה של הסכם הפשרה".

"לאחר שאיימתי כי אתבע אותם, יזם עו"ד בר-זהר (בנו של מיכאל) הליך של פישור. בטרם הסתיים ההליך הזה נודע לי היום מאמצעי התקשורת מה הייתה למעשה מטרתו- למשוך זמן כדי לאפשר לשני הגזלנים להקדים ולהגיש נגדי תביעה מופרכת זו, לפני שאני אגיש את שלי. במקביל- לשכור יחצ"נים כדי להפיץ למהר ולהפיץ אותה לכל כלי התקשורת לפני שאקבל אותה ואוכל להגיב. את שאר הדיון נקיים בשמחה בבית המשפט", לשון תגובתו של ברגמן.

עו"ד גיל בר זהר ביקש להגיב לדבריו ברגמן, ומסר: "אני אכן יזמתי את הגישור במטרה להידבר ברוח טובה, אלא שדווקא בגישור התגלו מימדי הסחטנות של ברגמן. הגישור הסתיים, ואני אישית שוחחתי עם המגשר בשבוע שעבר ומסרתי לו שלקוחותיי מאוד כועסים ובכוונתם להגיש תביעה".

עוד מסר בתגובה: "מדובר בתביעת שווא מופרכת הממחזרת טענות שכבר נדחו בעבר. הכל במטרה ליצור משקל נגד מלאכותי לתביעה האמיתית והיא תביעתם של בר-זהר ומשעל נגד ברגמן. אכן הנייר סובל הכל, ונראה כי במקרה זה הוא סובל רבות. האמת, כמו גם אמינותו של ברגמן, תתברר עד מהרה בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully