וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר גילת נגד כתבי התקשורת: "מתעצלים לבדוק, מוסיפים ארכיון והנה יש אייטם"

27.8.2013 / 11:34

ידיעה שפורסמה בשבוע שעבר בדה מרקר אודות הארכת כהונתו עוררה את זעמו של יו”ר רשות השידור: ”די היה בבדיקה קצרה כדי שטוקר וחבריו האחרים שפרסמו את האייטם לא יפלו בפח"

"האם נתי טוקר, כתב התקשורת של 'דה-מרקר' עומד לסיים כבר בשבוע הבא את עבודתו? לא בטוח, אבל תודו שזה פתיח נהדר לידיעה", כך פותח הבוקר יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, פוסט פייסבוק חריג התוקף את התקשורת וכתבים המסקרים את הרשות. את זעמו של גילת עוררה ידיעה שפורסמה במדורי התקשורת, וגם בוואלה! ברנז'ה, ובה דווח כי תנועת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה בבקשה שלא להאריך את כהונתו.

"הפעם לא מדובר על ספקולציות, הערכות או תחושות, אלא על עובדות לאשורן. די היה בבדיקה קצרה כדי שטוקר וחבריו האחרים שפרסמו את האייטם לא יפלו בפח שמישהו ניסה לטמון להם", כתב גילת, שכעס במיוחד על פתיח הכתבה ב"דה מרקר": "האם כהונתו של יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, תסתיים כבר בשבוע הבא?". כמו כן פנה גילת לעיתונאי יואב יצחק ונזף בו על האופן שבו הדברים פורסמו באתרו.

"אילו היו עושים העיתונאים בדיקה אמיתית הם היו מגלים את האמת"

בפניית תנועת אומ"ץ אשר נשלחה למבקר המדינה ולאמצעי התקשורת דרשה התנועה לסיים את תפקידו של גילת, וטענו כי היא אמורה - על פי החישוב שלהם - להסתיים בסוף החודש הזה. גילת נוזף הבוקר בכלי התקשורת שפרסמו את הפנייה של התנועה למבקר, שכן הנתונים שהובאו בה אינם נכונים.

"כעבור שעה קלה כבר מצא המכתב דרכו לתקשורת, שהיתה הנמען האמיתי לתלונה. רוב העתונאים לא טרחו לבדוק לעומק. אילו היו עושים העתונאים בדיקה אמיתית ולא מסתמכים רק על המכתב של אומץ, הם היו מגלים את האמת", כתב, ופירט את כתבי המינוי שלו לתפקיד על ידי ראש הממשלה, מינוי מליאת רשות השידור, והמינוי שקיבל מנשיא המדינה. לדבריו צרף גילת תמונות של כתבי המינוי.

"במכתב יש אי דיוקים נוספים", טוען גילת. "אך דבר לא מנע מהעתונאים לקחת אותו כמו שהוא, ולהפוך אותו לאייטם, שעה שבדיקה פשוטה של העובדות היתה מפריכה את תוכנו לחלוטין". נציב פניות הציבור של רשות השידור הצטרף לדבריו של היו"ר. "זו נוסחה קבועה: מקבלים טיפ, מתעצלים לבדוק, מבקשים תגובה, מוסיפים ארכיון והנה יש אייטם. ואל תתנו לאמת להרוס את הסיפור", צייץ בטוויטר, ותייג את טוקר, שלא נשאר חייב. "זה אומבודסמן או יס מן?" ענה טוקר.

"הוא רגיל להפחיד עיתונאים, אבל התקופה הזו נגמרה"

בתנועת אומ"ץ אומרים הבוקר כי גם אם התאריכים שציינו במכתב אינם מדויקים, הם עומדים מאחורי הדרישה לסיים את כהונתו של גילת. "הוא רגיל להפחיד עיתונאים, אבל התקופה הזו נגמרה", אומר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה יו"ר התנועה אבנרי בתגובה לפוסט של גילת. "אנחנו עומדים מאחורי הפנייה למבקר המדינה, אתמול שוחחנו איתו על הנושא הזה והוא נבדק". בתקופה האחרונה רבים הפרסומים בתקשורת בגנות רשות השידור ומנהליה, ולאור הקפאת הרפורמה והבעת אי האמון של שרי הממשלה בהנהלה - נמצאים אלה תחת לחץ רב. "לכעוס כך על עיתונאים זו התנהגות של היסטריה", אומר אבנרי. "אבל זה לא יעזור".

בתגובה הפנה נתי טוקר לתשובה פומבית לגילת שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. "מכתבה של תנועת אומ"ץ היה ראוי לסיקור, שכן עלתה בו שאלה משפטית האם המינוי שלך אכן היה מיולי 2010 לקדנציה אחת, או שמא מונית מחדש במרץ 2011", כתב ליו"ר. "עמדתך ברורה, והיא הובאה לידי ביטוי בצורה מלאה בכתבה. גם עמדתה של תנועת אומ"ץ ברורה, והיא סותרת את עמדתך. ומה אמרו במשרד התקשורת? שמדובר בסוגיה משפטית שצריכה להיבחן". את תגובתו של יואב יצחק לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully