וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דר שפיגל: האקרים של הממשל האמריקני פרצו לרשת אל-ג'זירה

לפי מסמכים שהעביר אדוארד סנודן, נודע לעיתון הגרמני שה-NSA פרצה למערכות מוגנות של רשת החדשות הקטארית, ככל הנראה כדי להשיג מידע על בכירים שהתראיינו דרכה לעולם הערבי

הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב (NSA) ריגלה אחרי רשת החדשות אל-ג'זירה. השבועון הגרמני "דר שפיגל" חשף בסוף השבוע כי הביון האמריקני פרץ למערכות תקשורת מוצפנות של הרשת הקטארית.

בעיתון מעריכים כי העניין של האמריקנים ברשת החדשות נובע ככל הנראה מהעובדה שהיא שידרה מסרים מוקלטים וקטעי קול של בכירי אל-קאעדה במשך יותר מעשור.

מקור החשיפה הוא במסמכים שהדליף אדוארד סנודן, עובד קבלן של ה-NSA שנמלט להונג קונג וכיום מתגורר ברוסיה. העיתונאי גלן גרינוולד, שהיה הראשון לפרסם את המסמכים, הבטיח כי שבעתיד יפורסמו הדלפות בעלות ערך רב יותר ויותר.

משרדי אל-ג'זירה. ניו יורק. רויטרס
המשרדים החדשים של אל-ג'זירה שנפתחו בחודש שעבר בניו יורק/רויטרס

לפי אחד המסמכים שהגיעו לידי ה"דר שפיגל", המתוארך ל-23 במרץ 2006, ה-NSA הצליחה לפרוץ למערכות של רשת החדשות, ולעיין בחילופי-דברים בין "מטרות מעניינות", שנשמרו במערכת מוגנת במיוחדת.

אנשי ה-NSA הגדירו את החדירה למערכות אל-ג'זירה כ"הצלחה יוצאת דופן", כפי שהגדירו את הפריצה למערכת הזמנת הכרטיסים של חברת התעופה הרוסית אארופלוט. בסוכנות אמרו כי מדובר בשני יעדים שהיה להם "פוטנציאל גבוה כמקור מודיעיני".

בתוך כך, חשף ה"וושינגטון פוסט" מידע נוסף שהשיג המתבסס על מסמכי סנודן, לפי ארה"ב ביצעה 231 מתקפות סייבר בשנת 2011. באחד המבצעים, שכונה GENIE, מומחים ניסו לפרוץ למערכות של מדינות זרות, כדי לשתול בהן תוכנות מזיקות שיוכלו לשלוט בהן מרחוק. פקידים בוושינגטון מתעקשים שמדובר בריגול שקשור לענייני ביטחון בלבד, וכי עובדי הסוכנות אינם מורשים לבצע ריגול כלכלי.

מסמכי סנודן - כותרות אחרונות
כיצד להדליף סודות ולהישאר בחיים // פרשנות
ה-NSA פרץ למחשבי האו"ם - ונתקל במרגלים סינים
ריגול רומנטי: קצינים אמריקנים צותתו לבני זוגם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully