וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על היציגות ב'ידיעות': ארגון העיתונאים והאגודה הולכים לגישור

6.9.2013 / 9:42

לוואלה! ברנז’ה נודע כי הארגונים יקיימו את הגישור באמצעות שופט בית המשפט העליון לשעבר יצחק זמיר, ופגישה ראשונה ביניהם נערכה כבר השבוע

הקרב על היציגות בידיעות אחרונות: ארגון העיתונאים ואגודת העיתונאים בתל אביב הסכימו לקיים בניהם הליך גישור, זאת לאור הכרזת ארגון העיתונאים על הקמת ועד יציג בידיעות אחרונות - בעוד האגודה טוענת כי היא הארגון היציג היחיד של עובדי העיתון. לוואלה! ברנז'ה נודע כי הארגונים יקיימו את הגישור באמצעות שופט בית המשפט העליון לשעבר יצחק זמיר, ופגישה ראשונה ביניהם נערכה כבר השבוע בלשכתה של נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד.

בשבוע שעבר הגיש ארגון העיתונאים, הפועל בחסות ההסתדרות הכללית, בקשה לבית הדין הארצי לעבודה להכיר בו כארגון העובדים היציג בידיעות אחרונות ובעיתונים כלכליסט ולאשה. לטענת הארגון, יותר משליש מעובדי העיתונים הצטרפו לשורותיו ועל כן היציגות בהם היא שלו. בתשובה של אגודת העיתונאים בתל אביב נכתב כי כבר מזה שנה היא מנהלת משא ומתן עם הנהלת ידיעות אחרונות אחרונות במטרה להגיע ל"הסכם קיבוצי היסטורי, שרבים ראו בו חזון אחרית הימים, הסכם אשר יפרוש את מניפתו על כלל העיתונאים בידיעות אחרונות". באגודה הדגישו כי ההסכם יכלול גם עיתונאים בחוזים אישיים. "בעוד האגודה עושה היסטוריה, בוחר ארגון העיתונאים לעשות רעש", תקפו את הארגון.

אגודת העיתנאים: "תום עידן ההצנחות"

במכתב ששלחה השבוע אגודת העיתונאים לעובדי ידיעות אחרונות ואשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה היא פירטה כמה מעקרונות ההסכם אליו הגיעה. כך למשל מתכוונת האגודה לכונן טבלאות של שכר מינימלי לפי מקצוע, הגדרות מוסכמות של היקפי משרה בעיתון לפי שעות ומנגנון קביעות המגדיר ועדה בהשתתפות הוועד לאישור פיטורי עובד וזכויות סוציאליות נוספות. סעיף מעניין הוא "תום עידן ההצנחות", כפי שמגדירים באגודה: "גיבושו של מנגנון שיחייב את ההנהלה לעדכן את הוועד מבעוד מועד בכל שינוי במבנה הניהול, כוח האדם או התוכן, לצורך משא ומתן". אם ייחתם ההסכם, יחויבו העיתונאים בדמי החבר לאגודה העומדים על 480 שקלים בשנה.

בארגון העיתונאים כינו את האגודה "ארגון מטעם הנהלת ידיעות אחרונות, כזה שההנהלה מוכנה לתת לו לכאורה הישגים נקודתיים במטרה לבלום התארגנות אותנטית של עיתונאים במסגרת ארגון אמיתי". באגודה דחו את הדברים וטענו כי "הטיוטה העדכנית של ההסכם כבר הוצגה לחברי הוועד שנבחר לפני שבועות ספורים, וכשנגיע בקרוב לטיוטה יציבה וסופית, היא תועבר לכל העיתונאים לקבלת
התייחסותכם ואישור".

בהנהלת ידיעות אישרו כי מתנהל משא ומתן קיבוצי ממושך, אך ציננו את ההתלהבות ובתשובתם לבית הדין לעבודה כתבו כי "לא צפויה חתימה על הסכם קיבוצי בזמן הקרוב, שכן הצדדים עדיין מנהלים מו"מ ובשל אילוצי היומנים ותקופת הקיץ - המו"מ לא הושלם".

עוד בנושא:
ידיעות אחרונות: ארגון העיתונאים מתחזק; אגודת העיתונאים: "עוז נפש וחוצפה"
"ההסתדרות עושה תרגיל מספרי, אין רוב לוועד ב'ידיעות'"
מסתמן: הסכם קיבוצי חדש לעובדי "ידיעות אחרונות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully