וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשונים לזהות

11.9.2013 / 15:50

אריה גולן נבחר להנחות שני טקסים ממלכתיים בשנה הקרובה, כל אחד מהם בתשלום של 4,500 שקלים. ברשות פתחו בבדיקה כיצד נכנסו הוא ואחרים לרשימת המנחים והאם ניתן להם היתר

מגיש יומן הבוקר של רשת ב' אריה גולן נבחר להנחות שני טקסים ממלכתיים בשנה הקרובה בתשלום. בעקבות פניית וואלה! ברנז'ה פתחו היום ברשות השידור בבדיקה כיצד התאפשר הדבר והם ניתן לו ולעובדים נוספים של הרשות בהם דן כנר, אבי פירסט ומירי נבו היתר עבודה פרטית כפי שנדרש מעובדי רשות השידור.

ברשימת המנחים לטקסים הממלכתיים לשנת תשע"ד מופיע שמו של גולן פעמיים: פעם אחת כמנחה טקס האזכרה הממלכתי ליצחק רבין, ופעם שניה כמנחה האזכרה לעולי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. מנחים נוספים של טקסים ממלכתיים הם אבשלום קור, נועם גיל-אור, סופי צדקה, מירי נבו, גלעד עדין, אפי וייס, אבי פירסט ודן כנר.

כתב עיתון הארץ חיים לוינסון שפרסם את הרשימה בעמוד הפייסבוק שלו, ציין כי התשלום שניתן על ידי המדינה לטובת הנחיית טקס ממלכתי הוא 4,500 שקלים כולל מע"מ, ובמקרה של גולן: 9,000 שקלים.

מבקר המדינה כבר קבע: אי סדרים בנושא

לעובדי רשות השידור אסור לקבל תשלום על עבודה חיצונית ללא קבלת היתר מיוחד, והדבר מהווה עבירת משמעת על חוק שירות המדינה. בעבר פורסם דו"ח של מבקר המדינה שבחן אי סדרים בנושא, והנהלת הרשות ננזפה על כך שעובדיה עסקו בעבודות ללא אישור כמתבקש.

בעקבות הדו"ח תיקנה הרשות את הנוהל ורעננה אותו, ובמטרה לצמצם את היקף התופעה הוחלט כי על כל עבודה פרטית יש לקבל את אישורה של ועדה מיוחדת. הוועדה מורכבת מסמנכ"ל משאבי האנוש, יו"ר הוועדה, מנהל המדיה, מנהלו הישיר של העובד או העובדת ונציג המחלקה המשפטית של הרשות.

ברשות השידור לא ענו לשאלה האם העבודות הפרטיות אושרו לפי הנוהל ומסרו כי "הנושא נמצא בבדיקה". אריה גולן מסר בתגובה: "אני מבקש אישור מראש לכל עבודה פרטית שמוצעת לי על פי נוהל מסודר שקיים ברשות השידור עשרות שנים. כך אנהג כמובן גם בשתי ההנחיות שהוצעו לי במרכז ההסברה, באמצע אוקטובר הקרוב ובמאי 2014".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully