וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצאו בחוץ

24.9.2013 / 17:39

מקורביו של הרב יאשיהו פינטו זעמו על ynet והציבו אולטימטום: או שתמחקו מכתבה כל אזכור לניסיון ההתאבדות של אשתו, או שהכתבת טלי פרקש לא תקבל שיחת רקע עמו. הדברים נמחקו

באתר ynet נאלצו לשנות כתבה שסיקרה את עליית הרב יאשיהו פינטו לקברו של הרב אליעזר פאפו (מחבר הספר "פלא יועץ") בבולגריה ולמחוק ממנה חלקים שעסקו בניסיונות ההתאבדות של אשתו - זאת לאחר שמקורביו של הרב הפעילו לחץ בנושא על כתבת האתר טלי פרקש.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי מקורביו של הרב הודיעו לפרקש, שהייתה שליחת ynet לבולגריה כי אם עורכיה לא ישנו את הכתבה - היא תוחרם ולא תורשה לקיים שיחת רקע עמו, שיחה שקיימו יתר העיתונאים שהתלוו לסיור. פרקש התלוותה יחד עם עיתונאים נוספים להילולה המסורתית המושכת מדי שנה אלפי מאמינים לעיר סיליסטרה שבבולגריה, ולמשלחת מצטרפים מדי שנה עיתונאים. בעקבות הלחץ הוחלט כאמור ב-ynet למחוק מהכתבה את החלק על ניסיון ההתאבדות של אשתו דבורה, בהתאם לדרישת אנשי הרב.

הנסיעה השנתית לבולגריה עוררה השנה עניין רב לאור החקירה שעברו הרב פינטו ורעייתו במשטרה בחשד למתן שוחד לקצין משטרה בכיר. אחד העיתונאים שנכחו במקום סיפר לוואלה! ברנז'ה: "עם ההגעה שלנו לבולגריה הרב כינס את הקהל והתייחס במרומז להאשמות נגדו, ומשם גם יצאה הכותרת שהוא אומר שנעשה על ידו חילול השם. כל הכתבים העלו ידיעה בעקבות הדברים והמתינו לשיחת הרקע שהובטחה איתו".

"עוגמת נפש קשה, קשה מאוד"

לאחר הכינוס הבחינו אנשי הרב כי בידיעה שעלתה ב-ynet מצוינים פרטים על ניסיון ההתאבדות של רעייתו של הרב, והתמלאו בזעם. אחד ממקורביו של הרב אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "מה ש-ynet עשו גרם לעוגמת נפש קשה, קשה מאוד. אלה נושאים רגישים ואישיים ובמיוחד בעת הזו. לכן הם התבקשו למחוק את הדברים".

עיתונאי נוסף שנכח באירוע סיפר כי מקורביו של הרב פינטו יותר מביקשו. "הם הציבו לה (לטלי פרקש, ד.א.) אולטימטום והודיעו כי או שבאתר משנים את הדברים או שהיא לא מקבלת את הפגישה עם הרב". לדבריו, "אני לא יודע אם היא כתבה את זה ביוזמתה או שעורך הוסיף את זה, אבל כאשר כל הכתבים חיכו בסוויטה לפגישה שלהם איתו - היא לא נכחה במקום". העיתונאי הוסיף כי בקרב הכתבים התפתחה שמועה לפיה הובטח ל-ynet ראיון עם הרב שבוטל, אולם מקורביו אמרו לוואלה! ברנז'ה כי ראיון בלעדי הובטח רק לגוף תקשורת אחד - ערוץ 2, לכתב עפר חדד.

מאתר ynet נמסר בתגובה כי "ynet לא התכוון כלל לראיין את הרב פינטו". בסביבתו של הרב מסרו כי לאחר שב-ynet מחקו את החלקים מהכתבה, הותר לפרקש לקיים עמו שיחת רקע. טלי פרקש בחרה שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully