וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מסקרים: נפרדים מ"האייתוללה של ישראל"

לאחר ש-700 אלף בני אדם גדשו את רחובות הבירה והשתתפו במסע הלוויה של המנהיג הרוחני, גם בעיתונות העולמית מתייחסים בהרחבה ללכתו של "הרב עם הטורבן המיוחד לראשו"

צילום: עומר מירון, אבי כהן, לע"מ, רויטרס, קובי לביא – כיכר השבת; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

מסע ההלוויה של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, שמת הבוקר (שני) בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, הפך במהלך הערב לאירוע הגדול ביותר בתולדות המדינה, כשהוא עוקף בקלות אירועים מכוננים כמו ההפגנות לפני ההתנתקות ב-2006 ואירועי המחאה החברתית ב-2011. אולם, לא רק בישראל מעורר מותו של הרב עניין גדול במיוחד. גם ברחבי העולם עוקבים בעניין רב אחר האירוע, ומנסים לנתח ולהבין מה היה סוד קסמו של הרב.

בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס", שנחשב לחשוב בעולם, הקדישו כתבה נרחבת לצורך סיקור מותו של הרב עובדיה, ותיארו אותו כמנהיג דתי משפיע, בעל אישיות ייחודית ומעניינת. "הרב יוסף, עם הטורבן המיוחד לראשו, הגלימה הרקומה בזהב לגופו ומשקפיו הכהים, גילם בדמותו תערובת ייחודית של דת, מסורת, פופוליזם ואתניות", נכתב. "כמנהיג מועצת חכמי התורה הספרדית, שהקים את תנועת ש"ס בתחילת שנות השמונים, הוא רתם את רגשות הנחיתות של רבים מקרב היהודים שאינם יוצאי אירופה, פעל למען השבת כבודם, והפך אותם לכוח פוליטי רציני".

למעלה מחצי מיליון איש הגיעו להלווייתו של הרב עובדיה יוסף. יותם רונן
"אישיות כריזמטית, שהוקפה על ידי כמות גדולה של מעריצים". מסע הלוויה ההמוני, הערב/יותם רונן

"קשה מחוץ לישראל ולעולם היהודי לתפוס את ההשפעה ממנה נהנה הרב עובדיה יוסף", נכתב בעיתון הצרפתי "לה מונד". "הרב יוסף רכש לעצמו מעמד של אישיות שלא ניתן לערער על סמכותו בפרשנות של התורה. אישיות כריזמטית, שהוקפה על ידי כמות גדולה של מעריצים".

אפילו בעיתונות הערבית העניקו מקום של כבוד לרב עובדיה, וציירו את דמותו בגוונים חיוביים. "הייתה לו השפעה רבה בקרב היהודים הישראלים יוצאי מדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה", נטען ברשת אל-ג'זירה. "הוא היה אדם שיש בידו את הסמכות להשפיע על מינויים לעמדות כוח בפוליטיקה הישראלית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דמות שנויה במחלוקת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם, לא רק סופרלטיבים ומחמאות נשמעו ונכתבו במהלך היום בעיתונות העולמית בהתייחס לדמותו של הרב. העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" הציג תמונה מורכבת יותר של דמותו הציבורית וכתב שלמרות היותו של הרב עובדיה "מלומד דתי מוביל, שנודע בפסיקותיו פורצות הדרך בהלכה היהודית, ושמילא תפקיד משמעותי בהעצמת היהודים יוצאי ספרד, הוא היה גם דמות שנויה במחלוקת, ונודע בהצהרותיו המעליבות על לא יהודים, ערבים הומואים וחילונים".

כתב סוכנות הידיעות רויטרס כתב כי "הרב, מלומד יליד עיראק אשר הפך את היהודים הספרדים מהמעמד הנמוך בישראל לאנשים בעלי כוח פוליטי משמעותי, כונה על ידי יריביו 'האייתולה של ישראל', אשר גינו אותו עקב גזענותו, לאחר שאמר כי אלוהים הציב גויים בעולם רק כדי לשרת את היהודים". בנוסף, נטען בכתבה, "פגע הרב עובדיה בעבר גם בניצולי השואה כאשר אמר שהיהודים מתו בשואה משום שהיו גלגול נשמות של חוטאים".

מות הרב עובדיה יוסף - סיקור מיוחד:
מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, הלך לעולמו בגיל 93
נתניהו: "עם ישראל איבד את אחד מחכמי הדור"
דרעי התייפח: "לא יודעים מה נעשה עכשיו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully