וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי גולשים הפיצו: לבטל את גביית אגרת הטלוויזיה

14.10.2013 / 16:46

התארגנות אינטרנטית בת אלפי גולשים קוראת לשר התקשורת ולרה"מ: "אגרת הטלוויזיה הפכה לסמל של שחיתות ממסדית ולהתעללות בציבור, ובישראל יש רוב עצום התומך בביטולה"

התארגנות אינטרנטית בשם "מטה המאבק הציבורי לביטול גביית אגרת הטלוויזיה" אותה מוביל הבלוגר תומר טרבס, יזמה היום את מה שכינתה "הפגנה אינטרנטית" - קריאה לאוהדים של דף הקבוצה בפייסבוק, כ-70 אלף, להפיץ בעת ובעונה אחת כרזה הקוראת שלא לאפשר לרשות השידור להוציא את דרישת תשלום האגרה לשנת 2014.

הכרזה הופצה על ידי המפגינים (המקוונים) בעמודי הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התקשורת והשר הממונה על רשות השידור גלעד ארגן ושר האוצר יאיר לפיד ופוליטיקאים אחרים. עד לשעות הצהריים קיבלה הכרזה מניין של כ-5,000 לייקים וכ-3,000 שיתופים בפייסבוק. אגרת רשות השידור מורכבת מאגרת רדיו בעלות של 120 שקל בשנה המשולמת עם חידוש רישיון רכב ואגרת טלוויזיה בעלות של 379 שקל בשנה, ועל פי החוק נגבית מכל מי שיש ברשותו מקלט טלוויזיה. מספר מחזיקי מקלטי הטלוויזיה בישראל נאמד בכ-2 מיליון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנימוק היחיד לטובת האגרה אינו תקף". היום ברשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אגרת הטלוויזיה הפכה לסמל של שחיתות ממסדית ולהתעללות בציבור. בקרב הציבור בישראל יש רוב עצום התומך בביטול גביית האגרה. אגף הגבייה של רשות השידור פועל בצורה לא יעילה ומבזבז עשרות מיליוני שקלים מדי שנה ולא מצליח לעמוד במשימתו – גבייה יעילה ושמירה על עצמאות הרשות", כותב טרבס.

"למעשה, הנימוק היחיד לטובת גביית האגרה על ידי רשות השידור היה כדי להבטיח את עצמאות העיתונאים. אין ספק כי גם עם גביית האגרה, רשות השידור אינה עצמאית מן הממשל, לעומת גופים ציבוריים אחרים שמצליחים לעבוד בצורה מקצועית ועצמאית ללא גביית אגרה נפרדת (ישנם מנגנונים אחרים לשמירה על עצמאות). לכן, הנימוק היחיד לטובת האגרה אינו תקף עוד, ונותרנו רק עם טיעונים נגד האגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully