וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה זה עובד, גרסת רשת

15.10.2013 / 12:41

מה גרם למשנה למנכ"ל רשת לשנות ממנהגו ולהתראיין? מהלך פרסומי של הזכיינית. ואיפה נערך הראיון? על מסך רשת. בעקבות פניית וואלה! ברנז'ה, הרשות בודקת האם מדובר בהפרה

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בודקת האם זכיינית ערוץ 2 רשת חרגה מהכללים כאשר שידרה אייטם שנועד לקדם את המהלך העסקי "BLACK WEEKEND" שהיא יוזמת ומתחיל מחר ("חגיגת קניות לאומית", לפי הגדרת הזכיינית). הבדיקה תתבצע בעקבות פניית וואלה! ברנז'ה בנושא.

האייטם, בן שש דקות, שודר לפני מספר ימים בתכנית המגזין "ככה זה עובד" שמגישה שרון כידון, וכלל ראיון נדיר עם המשנה למנכ"ל הזכיינית רשת אילן טוביהו.

שנים רבות שטוביהו לא העניק ראיון בתקשורת כך שלצוות התכנית כמעט וניתן לזקוף הישג עיתונאי. כמעט, אילולא היה מדובר באייטם המהווה סרטון פרסומת לעסקיה של רשת. תקציר התכנית לא ניסה להסתיר זאת: "החגיגה מגיעה לישראל ושרון כידון מנסה לברר מה סוד הקסם שלה ומה צפוי לנו", הובהרה לצופים מטרת התכנית. "סוף שבוע של הנחות חסרות תקדים, 16-19 באוקטובר".

בראיון חשף טוביהו, מיוזמי המהלך, טפח ממאחורי הקלעים. "אנחנו מנסים להקים מותג שיהיה חג לאומי, חג קניות של ישראל", אמר. "אנחנו ברשת כגוף תקשורת גדול הבנו שאם יש מישהו שיכול להרים משהו כזה בישאר לזה רק אחנו בערוץ 2 עם כל הכוח התקשורתי שלנו". כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, את "BLACK WEEKEND" שיושק יזמה הזכיינית כשיתוף פעולה מסחרי בינה לבין חברות מסחריות שיציעו במקביל קניות מוזלות במהלך סוף השבוע הקרוב, תוך שרשת מעניקה את החשיפה התקשורתית ליוזמה העסקית.

כעת תבדוק הרשות השנייה האם המהלך נוגד את תנאי הזיכיון של רשת ואת חוק הרשות השנייה. מבדיקה של הוראות החוק עושה רושם שכן: הסעיף החמישי בכללי הרשות העוסק באתיקה בשידורים קובע כי זכיין הטלוויזיה "לא ישתמש בשידורים כדי לקדם את עניינם האישי, הכלכלי או הציבורי, שלו או של מנהל בעל עניין בו".

רשת: "האייטם משרת באופן נאמן את קהל הצופים"

האם רשת כזכיין טלוויזיה השתמשה בשידור כדי לקדם את העניין כלכלי שלה ב-"BLACK WEEKEND", שהוא מכירת פרסום? אפשר לתת למשנה למנכ"ל את המיקרופון: "אנחנו כחברת מדיה, ואני לא אסתיר את זה, נהנים מלהכניס מפרסמים בתקופות שיחסית חלשות אצלנו", אמר טוביהו. "החברות - אוקטובר זה חודש חלש אצלהן, ובסוף הצרכן יהנה מהנחות שלא נראו בארץ". טוביהו מכנה זאת "משולש מנצח".

מהרשות השנייה נמסר כי "הנושא נמצא בבדיקה". מרשת נמסר: "לא ידוע לנו על כל בדיקה שנעשית בעניין. מדובר ביוזמה של רשת שמטרתה לספק שירות מצוין לציבור הצרכנים בישראל, לכן היא מעוררת עניין רב בכל פלטפורמה אפשרית. אנו מתקשים לעלות על הדעת שמישהו יבחר לבדוק אייטם שמשרת באופן נאמן את קהל הצופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully