וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול דממה דקה

16.10.2013 / 12:16

המתיחות ברשות השידור מגיעה גם לעיסוק בשכול. על הפרק: תערוכת מחווה לצוותי הטלוויזיה שפעלו במלחמת יום כיפור, בה לא מוזכרים עובדי הרדיו, שטוענים: אנו מודרים במתכוון

המתיחות הפנימית בתוך רשות השידור בין עיתונאי הרדיו ועיתונאי הטלוויזיה עולה מדרגה, הפעם על רקע ציון 40 שנה למלחמת יום כיפור: ברשות השידור יזמו השבוע תערוכת צילומים מימי המלחמה, מחווה לצוותי הטלוויזיה הישראלית שפעלו בה, והיא נפתחה באגף הסינמטק החדש בתל אביב. לוואלה! ברנז'ה הגיעו תלונות קשות מצד אנשי "קול ישראל", אשר זועמים ולא מבינים מדוע דווקא הם, שאיבדו עיתונאי במלחמה, מודרים מהתערוכה.

עובדי "קול ישראל" הפגינו: ”גמרו את הטלוויזיה, עכשיו תור הרדיו”

התערוכה, תחת השם "לוחמים עם מצלמה ומיקרופון" היא מחווה לצוותי הטלוויזיה הישראלית, כתבים, צלמים ואנשי קול שסיקרו את מלחמת יום כיפור מאזורי הקרבות. עיתונאי ב"קול ישראל" אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי אנשי הרדיו מרגישים עם התערוכה מאוד לא בנוח. "מה היה כל כך קשה להפוך את זה לתערוכה שמוקדשת לכל העיתונאים שסיכנו את חייהם במלחמה ההיא?", הוא אומר. "הרי עיתונאי הרדיו מכסים את כל מלחמות ישראל מאז מלחמת השחרור, ובמלחמת יום הכיפורים גם נפל אחד הכתבים, רפי אונגער. מדובר בהדרה".

אוצרת התערוכה: "שוקדים על הרחבת התערוכה בהתאם"

כתב "קול ישראל" רפי אונגער הצטרף בעת הלחימה למפקד עוצבת סיני האלוף אלברט מנדלר על מנת לסקר את הלחימה מקרוב, והשניים נהרגו מפגיעת טיל בנגמ"ש שבו שהו. יצוין כי בתערוכה מוקדש לו מקום, בדמות צילום שלו מראיין את דן שומרון, אולם יתר הצילומים מוקדשים לעבודת אנשי הטלוויזיה הישראלית.

יפעת להב, מפיקה בערוץ 1 ואחת מאוצרות התערוכה אומרת היום לוואלה! ברנז'ה בתגובה לטענות אנשי הרדיו כי לא מדובר בקיפוח, ולא מדובר בהדרה. "התערוכה מלווה הוא עלייתה לאוויר של סדרת הטלוויזיה 'לא תשקוט הארץ' (שהפיק עמית גורן עבור ערוץ 1 וערוץ 8, ד.א.) שעוסקת במלחמת יום הכיפורים. המלחמה נחשבת למלחמה המצולמת הראשונה שבה הגיעו תמונות מהשטח אל הצופים בבית ועל כן הערך הוויזואלי הייחודי בה. החומרים המוצגים בתערוכה צולמו על ידי צוותי הטלוויזיה", היא אומרת, ומוסיפה כי. "גם ברדיו יש כמובן המון חומרים חשובים, ואנחנו שוקדים על הרחבת התערוכה בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully