וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 2 במתקפה על 10: ”פעילותה הרדיופונית אפופה באינטרסים מסחריים”

17.10.2013 / 12:45

חברות החדשות במלחמת בוץ, בעקבות הפרסום השבוע בוואלה! ברנז'ה אודות דרישת ערוץ 10 מגל"צ להפסיק את השת"פ עם נווה אילן. חדשות 2: מוטב לה לחדשות 10 שלא תנסה להלך אימים

בחברת החדשות של ערוץ 2 לא עוברים בשתיקה על הדרישה של חדשות 10 מגלי צה"ל לשדר את המהדורה המרכזית שלהם במקום את זו מנווה אילן: לידי וואלה! ברנז'ה הגיע מכתבו של היועץ המשפטי של חברת החדשות, עו"ד ישגב נקדימון, אשר נשלח למפקד התחנה ירון דקל ובו הוא טוען כי "פעילותה הרדיופונית של חדשות 10 אפופה כל כולה באינטרסים מסחריים וכספיים תוך שימוש במדיה הרדיופונית כפלטפורמה לקידום תכניותיה" - ומציע לו להתעלם מהפנייה. בגלי צה"ל, בנתיים, שומרים על עמימות.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, בחדשות 10 פנו השבוע לירון דקל ודרשו להוריד מהאוויר את השידורים היומיים של המהדורה המרכזית של חדשות 2 ולשדר את זו שלהם במקום. גלי צה"ל מעבירה את המהדורה מאז סוף שנות ה-90, עוד לפני הקמתו של ערוץ 10. כעת מבקשים בערוץ לשנות את המנהג, וטוענים כי חדשות 2 מקבלת למעשה חשיפה בשווי מסחרי של עשרות מיליוני שקלים בשנה. בגלי צה"ל הביעו כבר מזמן כוונה להפסיק ושדר את המהדורה, אולם בפועל היא עדיין משודרת מידי יום.

"חדשות 10 גובה תמורה כספית מתחנות הרדיו האזורי"

בחדשות 2 אומרים היום כי למתחרים בבית הוורד אין כל זכות לדרוש דבר כזה שכן המשדורה שלהם כן משודרת ברדיו - בתחנות הרדיו האזורי, שהן מתחרות של גלי צה"ל. "חדשות 10 גובה תמורה כספית מתחנות הרדיו האזורי המעבירות את מהדורת החדשות שלה", טוען נקדימון, ומוסיף כי בחדשות 2 דחו במשך שנים הצעות לשת"פ עם רדיו אזורי - רק כדי לא לפגוע ביחסים עם גלי צה"ל. בחדשות 2 מוסיפים כי כיוון שחדשות 2 משודרות בכמה מתחנות הרדיו האזורי ובכל שעה עגולה - החשיפה שלהן גדולה יותר.

"מוטב לה לחדשות 10 שלא תנסה להלך אימים על גלי צה"ל באיומים חסרי בסיס בדבר אפשרות לנקיטה בהליכים משפטיים כאלה ואחרים", כתב נקדימון לגלי צה"ל. השבוע אמר לוואלה! ברנז'ה בכיר בחדשות 2 כי לא מן הנמנע שהסכסוך יגיע עד לבג"צ. בחדשות 2 שולפים, לסיום, את הנשק הכבד ביותר שלהם - הרייטינג: "חובת הנאמנות המוטלת על גלי צה"ל כלפי הציבור דווקא מחייבת אותה לספק למאזיניה את התוכן החדשותי הזוכה לאחוזי הצפייה הגבוהים ביותר", כותב נקדימון. "ולא כזה שיש לו אחוזים הנמוכים פי שלושה".

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "אין מדובר בוויכוח מול חדשות 2 (למרות הכותרת העסיסית בראש הידיעה), וגם לא בוויכוח סביב השאלה האם על תחנות רדיו מסחריות לשתף פעולה עם ערוץ מסחרי (כמו ערוץ 10). השאלה היא רק אחת –
האם על תחנת רדיו ממלכתית, במקרה הזה תחנת השידור של צבא-הגנה-לישראל, שממומנת מכספי משלם המיסים, לשמש פלטפורמה קידומית לחברת חדשות מסחרית". בגלי צה"ל בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully