וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קשת: "מצפים מאיתנו שנעשה ערוץ 8 בכסף של ערוץ 2, זה לא עובד"

20.10.2013 / 16:35

אלכס גלעדי ודן שילון נפגשו הבוקר לשיחה על ערוץ 2 שחוגג בימים אלה 20 שנה. תוכן שיווקי? "זו הזנייה של המסך". ערוץ 10? "הבריחו צופים". וכמה כסף הוצע לדן מרגלית?

בית הספר לתקשורת במסלול האקדמי המכללה למינהל קיים הבוקר (ראשון) פאנל מיוחד לציון 20 שנה לטלוויזיה המסחרית. בפאנל השתתפו מנכ"ל קשת לשעבר ונשיאה כיום אלכס גלעדי, ומנכ"ל רשת לשעבר דן שילון. את הפאנל הנחתה אשת התקשורת לינוי בר גפן.

את הפאנל פתח שילון בהתייחסו לפרשת עמיר בניון ועזיבתו את "המעגל" שפורסמה לראשונה בוואלה! במהלך הקלטתה בשבוע שעבר, תוך שהוא משמיע דברים קשים על שילון, על הפקת התכנית ועל האורחים הנוספים שהיו בה. שילון אמר כי "אני מרחם על בניון. הוא הגיע לתכנית כשהוא אינו מפוקס. כל מי שצפה בתכניתי לאורך השנים יודע שאני מכבד כל אמן, זאת בניגוד לפוליטיקאים שאני משחיז כלפיהם את הסכין. אני מעדיף תמיד אמן גרוע על פוליטיקאי בינוני".

על הקמת ערוץ 2 אמר שילון כי "לקח הרבה מאוד שנים עד שהיוזמה להקמת ערוץ מסחרי יצאה לדרך. היו הרבה מאוד לחצים כלכליים ופוליטיים שנועדו לגרום לכך שהערוץ השני לא יצא לדרך. רבים חשו שנפגע במקורות ההכנסה שלהם. כשכבר קיבלנו את הזיכיון כל אחד משלושת הזכיינים קיבל יומיים בשבוע. זו הייתה החלטה מטומטמת שנאלצנו לחיות איתה". אלכס גלעדי הוסיף על הדברים ואמר ש"כשערוץ 2 קם, ידיעות אחרונות הביא מ"הארץ" רכש חדש בדמות המבקרת הדה בושס כדי שתבקר בחריפות את תכניותיו של ערוץ 2. זה לא עזר לה ולהם. בכל פעם שקיבלתי ביקורות גרועות מהמבקרים הייתי מאושר, משום שידעתי שמחכה לי רייטינג מצוין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא רואה כל בעיה בתוכן שיווקי". אלכס גלעדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ערוץ 2 לא אמור לחנך. אם נחנך יברחו מאיתנו"

על התוכן השיווקי והלחצים המסחריים אמר שילון כי "אני מעדיף לחץ מסחרי על לחץ פוליטי. לי כצופה קל יותר לזהות לחץ שיווקי שבא לידי ביטוי בתוכן שיווקי מאשר לחץ פוליטי. אני אגב מתנגד התנגדות גדולה לתוכן שיווקי, ורואה בו הזניה של המסך. מעולם לא נתתי ללחץ כזה לחדור לתכניותיי". בניגוד לשילון אמר גלעדי כי הוא אינו רואה כל בעיה בתוכן שיווקי, משום שלדבריו "מדובר בחלק מהעידן שאליו צועדת הטלוויזיה המסחרית".

גלעדי היה מוכן להסגיר חלק מהסכומים שהסכים לשלם לכוכבי ערוץ 2 בראשית הדרך. "הכוכב הגדול מבחינתי היה דן מרגלית שהנחה את "פופוליטיקה" בערוץ הראשון. הצעתי לו סכום של 150 אלף דולר בשנה אם יעבור אלינו, גם אם לא נזכה במכרז".

על ערוץ 10 אמר שילון כי מי שחשב שאפשר להקים ערוץ מסחרי שיהיה מבודל מערוץ 2 טעה טעות קשה, "משום שערוץ מסחרי זה ערוץ מסחרי. העובדה שהם ניסו לעשות תכניות "מבודלות" בראשית הדרך הבריחה הצופים, ועד היום יש להם בור שהם לא מצליחים למלא בצופים". על הטענות כלפי ערוץ 2 אמר גלעדי כי "ערוץ 2 לא אמור לחנך. אם נחנך יברחו מאיתנו. מצפים מאיתנו שנעשה ערוץ 8 בכסף של ערוץ 2, זה לא עובד ולא יכול לעבוד".

פאנל 20 שנה לערוץ 2. עידן גרוס,
"מעדיף תמיד אמן גרוע על פוליטיקאי בינוני". דן שילון/עידן גרוס

על הרגולציה אמר גלעדי כי "צריך רגולציה שתקבע מה אסור לי לשדר, ולא מה מותר לי". גלעדי גם שיבח את החלטת קשת" והפקת "האח הגדול" להוציא מבית "האח הגדול" את רוני וגילי מיילי משום שחצו קווים אדומים.

פרופסור הלל נוסק, מבית הספר לתקשורת המכללה למנהל, פתח את הפאנל ואמר כי "לבית הספר לתקשורת יש קשר היסטורי לעלייה של ערוץ 2. שניהם נולדו כמעט באותו זמן. ובתי ספר לתקשורת החלו להיפתח מיד עם פתיחת השידור הרב ערוצי ופריחת משרדי הפרסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully