וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה חסויה בין ארדן למליאת רשות השידור: גם הרדיו על הכוונת

21.10.2013 / 12:27

שר התקשורת גלעד ארדן נפגש לאחרונה עם חברי מליאת רשות השידור, אחד הגופים הביקורתיים ביותר כלפי הנהלת הרשות - כך נודע לוואלה! ברנז'ה; "גם ברדיו יש מנגנונים מנופחים"

שר התקשורת גלעד ארדן נפגש בשבוע שעבר עם חברי מליאת רשות השידור, המוסד המפקח על פעילות הרשות ואחד ממבקריה החריפית של ההנהלה הנוכחית בראשות המנכ"ל יוני בן-מנחם, וזאת לאור פעילות "ועדת לנדס" אותה מינה השנה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

בפגישה, שנשמרה חסויה ופרטיה לא נמסרו לתקשורת, נכחו 19 חברי מליאה בהם השופטת בדימוס בלהה כהנא, יפעת זמיר, ד"ר אורי ארבל גנץ, יעקב נווה, רו"ח חני פרי וד"ר טלי אייכנולד.

חברי המליאה הטיחו בהנהלה ביקורת קשה ודרשו מהשר להדיח את אותה ולמנות במקומה ועדה קרואה. גורם ברשות השידור מסר הבוקר לוואלה! כי "מבין חברי המליאה המזוהים עם ההנהלה שנכחו בישיבה אף אחד מהם לא שיבח את תיפקוד המנכ"ל או ההנהלה".

"גם התנהלות קול ישראל נבחנת"

ארדן חזר בפני חברי המליאה על דבריו בדבר הצורך לבחון מחדש את הרפורמה ברשות והבטיח כי "בכל מקרה, התוצאה הסופית תהיה המשך קיום השידור הציבורי". ארדן התייחס לכך שאת מרבית הביקורת סופג ערוץ 1, אולם אמר כי גם התנהלות "קול ישראל" נבחנת. "הביקורת המושמעת היא בעיקר לגבי הטלוויזיה אך אני עדיין לא משוכנע שהרדיו מתנהל ביעילות, יכול להיות שגם שם יש מנגנונים מנופחים". הוא הוסיף כי "יש לשים לב לכך שאין לתחנות של קול ישראל תחרות אמיתית".

בסיום המפגש נקבע כי השר יקיים התייעצות נוספת עם המליאה אחרי קבלת המלצות ועדת לנדס. הוא העריך כי אלה יתקבלו בינואר הקרוב, אולם ההערכות בתעשייה הן כי אין כרגע סיכוי שההמלצות יוגשו בזמן שהוקצב, שלושה חודשים. העיכוב הצפוי בהגשת מסקנות הוועדה נובע מעיכובים שונים במשרדי האוצר והתקשורת באשר לפרסומי מכרז למתן ייעוץ חיצוי לוועדה. ארדן אמר בפני המליאה כי הוא צופה לטובת יישום המלצות ועדת לנדס ידרשו גם צעדי חקיקה.

מבקר המדינה דחה בקשת בן מנחם לצו הגנה

בתוך כך נודע השבוע כי מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם, פנה למשרד מבקר המדינה בבקשה לקבלת צו הגנה מפני יו"ר רשות השידור אמיר גילת עמו הוא מסוכסך. במשרד מבקר המדינה לא מצאו בתלונתו, בשלב זה, פרטים המצדיקים מתן צו שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully