וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לרכישת מעריב: העובדים עדיין מחכים לכסף

23.10.2013 / 12:56

בדיוק היום לפני שנה אושרה המלצת נאמני מעריב להעביר את הבעלות עליו לידי שלמה בן צבי, ובדיקת וואלה! ברנז'ה מעלה כי תביעות החוב של העובדים טרם התבררו בביטוח הלאומי

בדיוק היום לפני שנה אושרה המלצת נאמני מעריב להעביר את הבעלות עליו לידי שלמה בן צבי, שנה לאותו בוקר שבו הפקיעו העובדים את העמוד הראשון של העיתון ופנו לקוראים במילים "אנחנו לא הפקר". גם הבוקר, שנה אחרי, רבים מהם שכבר לא עובדי מעריב עדיין מרגישים שהופקרו - ועדיין מחכים לכסף.

תביעות החוב של העובדים עדיין לא התבררו בביטוח הלאומי, הגוף שאמור לשלם את התביעות, ובמוסד יתחילו לבדוק אותן רק כעת. בוועד העובדים של העיתון עדכנו את אנשיהם כי צו הפירוק סופי לחברת "מעריב הוצאת מודיעין" הוצא רק לאחרונה. "בעקבות הוצאת הצו העבירו נאמני החברה, עורכי הדין שלמה נס וירון ארבל, את תביעות העובדים לביטוח הלאומי, ועכשיו מתחיל הליך של בדיקת התביעות שם", נמסר לעובדים. אחרי שביטוח לאומי יעביר את הכספים, יחל תהליך העברה של יתר הכספים, בהם כספים של חובות עבר מהמו"לים הקודמים חברת IDB ו"הכשרת הישוב".

"אנחנו יודעים שההליך ארוך והציפייה מייגעת", אמרו בוועד. "כפי שהזהירו אותנו בתחילת הדרך, הליך פירוק חברה הוא ארוך, סבוך ומורכב, ואין לנו ברירה או חלופה להמתנה סבלנית. אנחנו בקשר עם עורכי הדין הורנשטיין, ובמקביל מתחילים בבירורים עם יועצי מס ופנסיה של ההסתדרות כדי לברר איזה מסים אם בכלל יוטלו על החלקים הבאים של תשלום החוב".

בבקשה להקפאת ההליכים שהכינו אז במעריב התגלה כי חובות העיתון לכאלפיים מהאנשים שהועסקו בו במשך השנים יעמדו על סך של כ-95.5 מיליון שקלים. בסוף השנה הקודמת החלו עובדי מעריב, באמצעות עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין, להכין תביעות חוב האישיות. העובדים התבקשו לפנות לסוכני הביטוח שלהם ולברר מה מצב קופות הפנסיה והפיצויים שלהם, ועשרות עובדים גילו באותה העת כי יש להם חוסרים מהותיים בהפרשות לפנסיה. חלק מהעובדים, בעיקר כתבים בכירים ומנהלים, הגישו לנאמני העיתון תביעות באמצעות עורכי דין פרטיים.

טרם התקבלה תגובת מעריב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully