וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכון לצרות: הרשות השנייה חמה על התוכן השיווקי בתוכניות הבישול

28.10.2013 / 15:29

תלונות צופים הנוגעות לפרסום סמוי של תוכן שיווקי אסור בתוכניות הבישול בערוצים השונים, הובילו את הרשות לפתיחה בבדיקה מקיפה של הנעשה בז'אנר - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

לאחר שטיפלה בתוכניות הבוקר, מתפנה הרשות השנייה להסתער על היעד הבא: התוכן השיווקי האסור בתוכניות הבישול השונות - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. הבדיקה - תוצר של תלונות צופים אשר הגיעו לפתחה של הרשות בשנה האחרונה, מרביתן עסקו במתן פרסום סמוי לכלי מטבח ולמאכלים מסוגים שונים, עליהם המליצו מגישי התוכניות, או שהופיעו בצילומי תקריב (קלוז אפ) במהלך השידור, זאת בניגוד לכללי הרשות.

ממכתב תשובה ששלח נציב קבילות הציבור ברשות דוד רגב לאחד מהמתלוננים, אשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, נכתב כי "בתכניות בישול רבות אצל הזכיינים נמצא לא פעם כי הזכיינים חושפים כלים וחומרי גלם בצורה שאינה סבירה ובעלת אופי פרסומי. כך למשל, לא פעם חומרי גלם מסוימים או כלי עזר נמצאים בקדמת שולחן העבודה למשך תכנית שלמה גם כשלא נעשה בהם כל שימוש. במקרים אחרים נמצא כי המנחה נוטל את המוצר ומשבח את איכותו".

עוד נכתב כי "מנחים השתמשו בכלים ובמוצרים שאינם רלוונטיים כלל לתכנית (שתיית קפה ממכונה בעיצומה של התכנית, הכנסת כביסה למכונת כביסה) תוך ששמו וסמלו של אותו מוצר או מכשיר נחשף לעיני כל".

כל אחת מזכייניות הטלוויזיה המסחרית וערוץ 1 מחזיקות לפחות בתוכנית בישול אחת, במקביל. קשת משדרת את "מתכון בטוח" בהנחיית שפים שונים, רשת משדרת את "שגב בא לבשל", ערוץ 10 שידר בעבר את "אהרוני בא לבשל". מעל כל אלו עומדות כמובן תוכניות ריאליטי מובילות, אף הן מהז'אנר, כמו "מאסטר שף" המצליחה של קשת, ו"משחקי השף" של רשת שתעלה בקרוב.

במקרים בהם מוצאת הרשות השנייה חריגה מהכללים הקובעים כי ניתן לחשוף את המוצרים במסגרת חשיפה סבירה, כחלק מהמהלך הטבעי של התכנית, היא קובעת הפרות ומטילה קנסות על הזכיינים.

טרם התקבלה תגובת הרשות לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully