וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל העיתונאים בישראל צריכים לקחת בחשבון שמאזינים להם בסתר"

31.10.2013 / 14:17

ברוח החשיפה אודות האזנות הסתר של ארה"ב, מזכ"ל מועצת העיתונות אריק בכר, אמר היום כי גם העיתונאים מצויים בסכנה דומה. לעיתונות בישראל העניק בכר את הציון 5.5

ברוח החשיפה אודות האזנות הסתר של ארה"ב, מזכ"ל מועצת העיתונות אריק בכר, אמר היום (חמישי) כי גם העיתונאים מצויים בסכנה דומה. בנוסף, כאשר התבקש לנקוב בציון עבור העיתונות בישראל קבע את הציון הבינוני של 5.5.

בכר אמר את הדברים באירוע "מדברים גורדון" עם רועי כ"ץ שהתקיים הבוקר ,יום ה', ב"אקדמית גורדון", מכללה לחינוך בחיפה. עוד הוסיף בכר בנושא: "כל עיתונאי במדינת ישראל צריך לצאת מנקודת הנחה שקיים מולטי-מחשב שכל תפקידו הוא לחפש מילות מפתח ואינטונציות מאיימות לממשלה. בשנת 71, כשעבדתי ברויטרס, ידענו שמצותתים לנו, עלינו עליהם, אז בטח שעושים זאת גם ביום".

בנושא צווי איסור הפרסום אמר בכר: "הכרחי לאפשר למדינה כמו לכל אינדיבידואל לשמור על סודותיה. בניגוד לדעה הרווחת, ישנם הרבה תחומים שעדיין אינם נחשפים בגלוי. מתוקף תפקידי אוכל להעיד בוודאות כי ישנם הרבה סודות שנשמרים במדינה שלנו". יחד עם זאת ביקש בכר לשמור על איזון: "כשכל העולם מדבר על משהו שאסרו לפרסום וכאן בישראל לא עוסקים בו, נוצרת הזניה על התקשורת הישראלית בכל העולם".

על העיתונים השונים בישראל הביע בכר עמדות נחרצות: "ידיעות אחרונות- חדשות פיקנטריה שמספקות לקוראים בדיוק את מה שהם רוצים. ישראל היום? יש מישהו מעל גיל 4 שלא יודע את הזיקה הפוליטית שלו?". על "הארץ" אמר בכר כי "אם ההצלחה של הארץ און ליין (בתשלום) הייתה מסחררת היינו יודעים על כך, יש סיבה כנראה שהם לא מפרסמים את הנתונים". עוד אמר: "היום, בשביל להיות בעלי עיתון אתה חייב להיות פילנטרופ, כסף אתה לא תעשה מזה". ועל תכניות הריאליטי שהשתלטו על לוח השידורים גיחך: "הריאליטי עושה טוב לספרות הישראלית, מאז שפרץ, אני קורא שני ספרים בערב".

"מדברים גורדון", הנערכת זאת העונה השלישית ב"אקדמית גורדון" , מכללה לחינוך בחיפה, הנה זירת אקטואליה ותרבות במסגרתה נפגש איש התקשורת והעיתונאי רועי כ"ץ לשיחה נוקבת ומעמיקה עם דמויות בכירות ומובילות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully