וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות הקופי פייסט

3.11.2013 / 10:55

האמן ג'קי ג'קסון מבית "ידיעות אחרונות", האחראי על איור "הציור השבועי לילד" בעיתון, תובע את דומינוס פיצה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה; "העתקתם הסגנון עבור מהלך שיווקי"

האמן והקריקטוריסט ג'קי ג'קסון מבית "ידיעות אחרונות", האחראי על איור "הציור השבועי לילד" בעיתון מזה 50 שנה, תובע את רשת דומינוס פיצה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. הסיבה: איוריו המיתולוגיים של ג'קסון היוו השראה למהלך שיווקי של הסניף הישראלי של הרשת, שהשתמשה בסגנון שלו כדי לשווק לחם שום. בתגובה, הוא תובע את הרשת ב-200 אלף שקלים בגין הפרת זכויות יוצרים.

רשת דומינוס פיצה השתמשה ברעיון העומד מאחורי "הציור השבועי לילד" ויצרה פרסומת ללחם שום הנקראת "הציור השבועי לחבר'ה". הפרסומת, בצורת גלויה שחולקה בכל סניפי הרשת למזמיני הפיצה, מבוססת על הדמויות של ג'קי ומעתיקה את הסגנון שלו כמעט במדויק. ברשת הפיצה סרבו לענות על שאלות באשר להשראה היצירתית של המהלך השיווקי.

"שרבוב הדמויות של ג'קי לפרסומת מבזה את יצירתו ומהווה לפיכך 'הפרת זכות מוסרית' כמובנה בחוק זכויות יוצרים", נטען בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד רון לוינטל. "דמינוס פיצה השתמשה שלא ברשות באיוריו של ג'קי וביצעה בהם עריכה מחודשת כאשר פרטיו וחתימתו נמחקו ותחתם הכניסה הנתבעת את פרטיה לרבות הלוגו חברתה, ובכך אף גזלה מהתובע את זכות המוסרית הבלעדית של התובע". ג'קי החל לאייר את ה"ציור השבועי לילד" בשנת 1963, ציור ובו דמויות מזוהות ויצירה מתחלפת הדורשת מהקוראים לאתר בתוך התמונה דמות חבויה.

הגלויה של דומינוס ערוכה דו צדדית, כאשר בצד אחד את הלוגו ופרטיה של החברה ובצד שני האיור המדובר. כאילו כדי להסיר צל של ספק מהיכן הגיע הרעיון, הגלויה קיבלה את השם הדומה למדור של ג'קי: "הציור השבועי לחבר'ה: מצא את הלחם שום" כאשר במרכזה דמויות זהות ובמרכזה מגש פיצה עם לוגו החברה.

בדומינוס פיצה סרבו לענות על שאלות בנושא, ומסרו: "טרם התקבל אצלנו כתב התביעה המדובר, לכשיתקבל, נלמד אותו ונגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully