וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך ”מבט”: ”נסטלבאום סימן אותי בראש רשימת החיסול שלו”

3.11.2013 / 17:01

לידי וואלה! ברנז'ה הגיעה עמדת המדינה אשר הוגשה לקראת הדיון המכריע מחר בבג"צ בנושא נסטלבאום, במסגרתה עדות חריגה של אבי מוסקל: "הוא לא חדל מנלסות ולהשפיע על עבודתי"

מחר בבוקר (שני) יתקיים בבג"צ דיון ראשון בעתירה של אגודת העיתונאים בירושלים נגד מנהל חטיבת החדשות בערוץ 1 משה נסטלבאום, עתירה בה דורשת האגודה לפטר אותו מהתפקיד ולמנוע ממנו להחזיק בכל תפקיד ניהולי אחר. בתיק ידונו השופטים עדנה ארבל, אליקים רובינשטיין ונעם סולברג.

לידי וואלה! ברנז'ה הגיעה עמדת המדינה בנושא אשר הוגשה לקראת הדיון מחר. בעמדה, כפי שפורסם בעבר, עומדת המדינה על כך שיש לקבל את העתירה בהתבסס על ההליך המשמעתי המתקיימת נגד נסטלבאום נציבות שירות המדינה בעקבות תלונה שהגידו נגדו העיתונאים יגאל רביד ורותם אברוצקי בגין הטרדות והתנכלויות על רקע נטייתם המינית.

החלק המעניין בנייר העמדה הוא אחד הנספחים: פנייתו של אחד מעורכי "מבט" אבי מוסקל אל הנציבות בו הוא מבקש הגנה מפני נסטלבאום אשר החל, כך לדבריו, להתנכל גם לו לאחר שגילה כי העיד נגדו.

במכתבו לנציבות חשף מוסקל כי מאז העיד נגד נסטלבאום בפני הנציבות הוא "לא חדל מנלסות ולהשפיע על עבודתי, וכלו כל הקיצין", כך לדבריו. מוסקל טוען שמרגע שנודע לנסטלבאום כי העיד נגדו, "שמעתי ממספר עובדים במערכת החדשות שהוא סימן אותי בראש רשימת החיסול שלו". מוסקל תאר שורה של מקרים בהם נסטלבאום התערב באופן פעיל בעבודת צוותי החדשות - למרות שהוועד המנהל מינה את אלון מזר לממלא מקומו כדי שלא יהיה בקשר ישיר עם עובדים שהעידו נגדו. "אני חש שאני נפגע כתוצאה מהעדות שנדרשתי למסור בנציבות, תפעלי על מנת להגן עלי ועל יתר העדים", כתב מוסקל.

הרשות: "טענותיו של מוסקל מופרכות"

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשו השידור מצרה על כך שהאתר העלה את האייטם בעת הזו, יום לפני הדיון בבג"צ בעניינו של נסטלבאום, דבר אשר יכול להתפרש כנקיטת עמדה וניסיון להשפיע על הדיון, מה גם שטענותיו של מוסקל מופרכות לדעת הרשות, והחיץ הניהולי נישמר ונסטלבאום רשאי להמשיך ולהחזיק בתפקידו עד תום משפטו בהקשר של הטרדה מינית מילולית בבית הדין למשמעת של נציבות שרות המדינה".

"זאת על פי חוות הדעת המשפטית של עורך הדין רון גזית, שמצויה ברשות ואשר תוצג בבג"צ לאחר בירור מקיף ברשות ע"י סמנכ"ל משאבי אנוש מר רופין, אשר אף הוא מצא שהחיץ נישמר".

"לא נותר לנו אלא לקוות שמר מוסקל אשר מכהן כחבר בהנהלת אגודת העיתונאים (אשר הגישה את הבג"צ כנגד נסטלבאום) אכן פועל מצו ליבו ותחושותיו, אף שאינם נמצאו נכונים ולא ממניעים אחרים", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully