וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי התקשורת בכנס אילת: "הציבור הורגל לצרוך תוכן בחינם וזו בעיה"

10.11.2013 / 23:09

בכירי ענף התקשורת השתתפו בפאנל הפתיחה של כנס אילת. על הפרק: המהלכים הרגולטריים של שר התקשורת, רשות השידור, המשבר בענף ותקרת הזכוכית של משכורות העיתונאים

בכירי ענף התקשורת השתתפו הערב בפאנל מליאת כנס אילת ה-7 לעיתונות שנפתח היום (ראשון) במלון "הרודס" שבעיר. בפאנל השתתפו מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אבי וייס, מפקד גלי צה"ל ירון דקל, מו"ל כלכליסט יואל אסתרון, מו"ל מעריב שלמה בן צבי, עורך גלובס חגי גולן, עורך וואלה! ינון מגל, ד"ר קלודין קורל מ"אל מוניטור" ומנכ"ל הטלוויזיה החינוכית אלדד קובלנץ. מו"ל הארץ עמוס שוקן – נעדר מהפאנל.

משתתפי הפאנל היו סקפטיים באשר לסיכוייו של שר התקשורת ארדן להעביר את המהלכים אותם הוא מנסה לקדם, בהם שינוי מפת הרגולציה ופתיחה מחודשת של רשות השידור. ירון דקל תהה "האם ראש הממשלה ילך עם השר ארדן לכל הצעדים הנועזים הללו, כי בלעדי זה יהיה קשה. אבי וייס אמר שהוא "לא משוכנע שהחזון של השר יעבדו בכזו קלות, בעיקר בגלל הוועדים". וייס התייחס לסוגיית הרגולציה, המותקפת לעיתים קרובות מצד מנכ"לי זכייניות הטלוויזיה, ואמר שהוא "חייב להודות שלחדשות 2 אין כזו בעיה עם הרגולציה, מול החדשות יש לה הרבה יתרונות בעיקר בהגנה מול לחצים שונים. זו חומת מגן שמאוד עוזרת לנו".

כנס אילת 2103, פאנל דבר העורך. ברני ארדוב
"התחרות היא לא מי שעושה תוכן טוב יותר, אלא מי שהכיסים של הבעלים שלו עמוקים יותר". משתתפי הפאנל, הערב/ברני ארדוב

"אם צרפת הטילה על גוגל תשלום תמלוגים לעיתונות המדפסת, צריך להסדיר את זה"

המשתתפים התייחסו למשבר הכלכלי שעובר של שוק התקשורת. חגי גולן אמר ש"הציבור הורגל לצרוך תוכן בחינם וזו בעיה", והוסיף כי הוא "מאמין שעם שיתופי פעולה בין גופי תקשורת ואם הרגולטור יסיר רגולציה עודפת – כלי התקשורת יוכלו להחזיק מעמד". ינון מגל אמר ש"די ברור שהאינטרנט ניצח את הפרינט", והדגיש כי התחרות שלו היא מול מסכי הטלוויזיה. מגל אמר כי הוא רואה את תפקידו ב"בלנגוס במהדורות הטלוויזיה, אנחנו עושים מאמצים לפתח את הדבר הזה. אנחנו עושים כל מיני ניסיונות בתחום הווידיאו באינטרנט ואנחנו מובילים מהלכים גדולים".

יואל אסתרון קרא לשר לקדם מיסוי על גוגל, המשתמשת בתכנים של חברות ישראליות לטובתה. "אנחנו נמצאים על פי התהום זה זמן מה, ועשינו צעד אחד קדימה. אם צרפת הטילה על גוגל תשלום תמלוגים לעיתונות המדפסת מתוך הבנה שהיא שודדת את התכנים שלנו, צריך להסדיר את זה". חגי גולן הוסיף כי "התחרות בין כלי התקשורת היא לא מי שעושה תוכן טוב יותר וישרוד אלא מי שהכיסים של הבעלים שלו עמוקים יותר ישרוד".

כנס אילת 2103, פאנל דבר העורך. ברני ארדוב
"מי רוצה תקשורת חזקה?" אסתרון/ברני ארדוב

"אם לא ישלמו משכורות של מעל 50 אלף שקל - יהיו משכורות לשלם לעיתונאים"

הוא התייחס לעניין המשכורות בשוק ואמר כי "נהייתה בתקשורת תקרת זכוכית מאוד נמוכה לשכר, המצב יכול להשתנות אם יהיו תהליכים יותר עמוקים". ירון דקל עקץ אותו: "אולי אם בעיתונות הפרטית לא ישלמו משכורות של מעל 50 אלף שקל - יהיו משכורות לשלם לעיתונאים". ינון מגל הוסיף בעניין זה כי "גם אצלנו ממה שאני שומע מהעובדים יש חוסר קבלה של המציאות שהיא קשה, של משכורות שהן לא גבוהות. אבל אנחנו לא חיים במגדל שן אלא בחברה שמשלמת משכורות נמוכות והתקשורת היא לא משהו שחורג ממה שקורה בחברה הישראלית והכלכלה הישראלית. עיתונאים לא מרוצים מהמשכורות שלהם והרבה פעמים במידה מוצדקת".

"האזרחים הם לא מוכנים להכניס שקל ליום לאתר פופולארי"

אלדד קובלנץ בישר כי הטלוויזיה החינוכית תעלה לוח שידורים חדש ב-15 בדצמבר, ובה כמות אקטואליה קטנה מאשר משודרת בה היום. "אנחנו נעלה לוח שידורים כאשר הפוקוס הוא על מוצרים חינוכיים לילדים - טלוויזיה מאוד גבוהה ואנחנו לא מתביישים בזה, נייצר בית בטוח לילדי ישראל. נתח האקטואליה יצרך להצטמצם, אבל לא יעלם לגמרי", אמר.

יואל אסתרון סיכם: "אני לא מאמין בתיאוריות קונספירציה – אבל מי רוצה תקשורת חזקה? הממשלה? כל ממשלה לא רוצה תקשורת חזקה, היא נושכת לממשלות במאחור. תאגידים גדולים? הם לא רוצים תחקירים על המוצרים שלהם. האינטרס היחיד הוא של האזרחים, ושמונה מיליון אנשים מסתכלים על איך התקשורת נחלשת ומוחלשת כלכלית והם אדישים. זו האמת. למה? כי הם לא מוכנים להכניס שקל ליום לאתר פופולארי ולא מוכנים לעשות מנויים לעיתונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully