וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלטרנטור

14.11.2013 / 13:27

טורו של מבקר התקשורת של ”מאקו” אביב הורביץ עסק בכתב ”מעריב” שנסע לטיול יח”צ לסיטרואן מבלי לתת גילוי נאות, רק שב”מאקו” פורסמה כתבה דומה. נחשו מה היה חסר בה?

יותר צדיקים מהאפיפיור? טורו היומי של מבקר התקשורת של "מאקו" אביב הורביץ עסק לפני שבוע וחצי בכתב "מעריב" אייל לוי, שנסע לטיול יח"צ על חשבון היבואנית של סיטרואן - והוציא תחת ידיו כתבה "מפרגנת עד מלקקת" לדגם החדש של החברה "סי 4 גראנד פיקאסו", זאת מבלי לתת גילוי נאות על שהיה אורח של החברה בגרמניה. מתברר כי הורביץ נסע קצת רחוק מדי, ולא וידא שהכביש במצב תקין.

"בהחלט ניתן היה לחכות שלוי ישתף את הקוראים כי הטיסה למבחן הדרכים האקסלוסיבי בגרמניה הייתה על חשבון חברת "לובינסקי", יבואנית סיטרואן", כתב הורביץ באייטם היומי תחת הכותרת "מסאז' לגב, חימום לתחת, ורק דבר אחד חסר", שהוקדש כולו לנושא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חימום לתחת, מסאז' לגב". הורביץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לצורך התחקיר המעמיק והביקורתי, המריא לוי לגרמניה כדי לבחון את הרכב...תחת הכותרת המרומזת 'לימוזינה לחמישה', ושלוש תמונות יח"צ מחמיאות שהציגו את המכונית מזוויות שונות, לא חסך הכתב שבחים מהרכב. 'אני לא חושב שיצא לי לראות מכונית עם כל כך הרבה חלון', התפעל לוי. 'היא נוחה בצורה שערורייתית. לנהג יש לוקסוס של בעל יאכטה. חימום לתחת, מסאז' לגב. בגרסה שנהגתי היו כורסאות מעור, כאלה שבא לכם לשבת עליהן כל היום ליד ההגה ולא לצאת מהאוטו לטיול רגלי'", פירט הורביץ.

לוי דווקא הודה בבעייתיות סביב כתבתו, ואמר להורביץ בתגובה כי "היה מקום לגילוי נאות. בפעם הבאה אקפיד על כך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכל חוץ ממשמים". וינד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הורביץ: "לא הייתי מודע"

ואולם, מבדיקת וואלה! ברנז'ה מתברר כי בדיוק שלושה ימים לפני פורסמה דווקא באתר הבית בו כותב הורביץ - "מאקו" - כתבה דומה ועמוסת שבחים, אף היא אודות הדגם המדובר של סיטרואן. מאותה בדיקה התברר שבדומה לעמיתו לוי, גם כתב "מאקו" נעם וינד שחתום עליה, שהה בגרמניה על חשבון היבואנית. ונחשו מה היה חסר בה?

"על אף כמה מוזרויות ועיצוב לא סטנדרטי, הפיקאסו של סיטרואן זכה בשנים האחרונות להצלחה לא מבוטלת בסגמנט המיניוואנים בישראל. כעת, בדורו החדש, בסיטרואן מבטיחים לצד תכונות הבסיס הטובות שנשתמרו, הפיקאסו החדש הוא קצת פחות יוצא דופן והרבה יותר איכותי", כותב וינד.

גם בגוף הכתבה לא חסרים שבחים, זאת בנוסף לתמונות יח"צ נאות של הדגם בתנוחות מפתות ומזוויות מחמיאות שצילם וינד בעצמו. "אל תטעו", נכתב בגוף הטקסט, "תא הנוסעים של הפיקאסו הוא הכל חוץ ממשמים ואי אפשר שלא לזהות מיד שמדובר בסיטרואן, אבל רוב המתגים ממוקמים בצורה הגיונית איפה שניתן היה לצפות למצוא אותם, ההגה כאמור מסתובב כולו, יש שלל תאי אחסון במיקומים הגיוניים יותר ואיכות החומרים ובמיוחד הפלסטיקה מציגים שיפור ניכר".

אביב הורביץ, עניי עירך קודמים?

"לצערי, לא הייתי מודע לכך שגם נעם כתב על אותה מכונית ושגם הוא לא נתן גילוי נאות. בעיניי זה פסול באותה מידה, ואני מניח שהקונספירטור כבר ייתן לי על הראש".

נעם וינד מסר בתגובה: "בערוץ הרכב ב-mako אנו מקיימים מדי שבוע מבחני דרכים בארץ ומדי פעם, כנהוג בעיתונות הרכב בארץ ובעולם כולו, גם מסקרים השקות בינלאומיות של דגמים חדשים שטרם הגיעו לארץ, למען גולשינו הקבועים הרבים מבין חובבי הרכב המעוניינים להתעדכן מבעוד מועד בגרסאות ובדגמים הצפויים להגיע לישראל".

"מבחינתנו אין כל הבדל אם המבחן התקיים מעבר לים או כאן בארץ וכל רכב נבחן במלוא האובייקטיביות, לפי הכלים המקצועיים שיש ברשותנו, נסיוננו הרב והיכולת שלנו להשוות אותו אל מול מתחריו הפוטנציאליים וגרסאותיו הקודמות אם היו".

"במקרה המדובר, מבחן לסיטרואן C4 פיקאסו החדש שיגיע לישראל בעוד מספר חודשים, אכן מדובר ברכב מוצלח למדי שדעתנו עליו, באופן כללי, חיובית. עם זאת, במבחן ציינו את נקודות התורפה ואת סימני השאלה באשר לגרסאות שיגיעו לארץ".

"יתרה מזאת", הוסיף וינד, "לא פעם פרסמנו מבחנים ביקורתיים ממש למכוניות שנבחנו בהשקות בחו?ל, ואפילו בהשקה הקודמת של אותו היבואן בה נכחנו, לפיג?ו 2008, הביקורת שלנו לא היתה מחמיאה כלל. בהתאם לכך, ובדיוק כפי שנוהגים עיתונאי רכב מובילים בגופי תקשורת אחרים דוגמת "וואלה! רכב" ומגזין "אוטו", אין אנו רואים צורך לפרסם במבחני הדרכים שהתקיימו בחו"ל שורה בה מצוין כי היינו אורחים של היצרן או היבואן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully