וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה: גביית אגרת הטלוויזיה תעבור מרשות השידור לרשות האכיפה והגבייה

17.11.2013 / 8:01

סוף לתלונות? שר התקשורת גלעד ארדן מקדם רעיון בו תומך יו"ר רשות השידור, לפיו את גביית האגרה במרבית התיקים תנהל ההוצאה לפועל: "המסלול יוזיל באופן משמעותי את ההליך"

אגרת הטלוויזיה בדרך החוצה מרשות השידור: שר התקשורת גלעד ארדן פנה ליו"ר רשות השידור אמיר גילת והורה לו להעלות בהקדם בפני מליאת רשות השידור הצעת החלטה לפיה החל מתחילת שנת 2014, יופנו כל תיקי הגבייה עד לסכום של 10,000 ש"ח למסלול המקוצר לגביית חובות ברשות האכיפה והגבייה. כך, מקווה ארדן, תופסק הפרקטיקה של רשות השידור של העברת החובות לטיפול על עורכי דין חיצוניים הגובים באגרסיביות מאזרחים את החובות, ומוסיפים עליהם מאות שקלים בגין שכר טרחה והוצאת מכתבים.

על פי ארדן, 99 אחוזים מכלל תיקי החובות הנפתחים מדי שנה ברשות השידור הם בסכום של מתחת ל-10,000 ש"ח. "המסלול יוזיל באופן משמעותי את הליך הגבייה, יחסוך מהציבור תשלום שכר טרחת עורכי דין בשיעורים גבוהים, וייצר לציבור החייבים תמריץ חיובי לתשלום חובותיהם", הסביר ארדן, והוסיף כי במסלול של רשות האכיפה "פועלים הפקידים לגביית החוב בהליכים הנחשבים ידידותיים יותר (באופן יחסי) כלפי האזרחים ואחוזי ההצלחה בו מרשימים".

גבייה של 63 מיליון שקלים גבייה האחרונות

במערכת ההוצאה לפועל פתוחים כיום למעלה מ-100,000 תיקי גבייה של רשות השידור, בשווי של 511,037,624 מיליוני שקלים. חלק ניכר מתיקים אלו מתנהל מזה זמן רב במערכת ההוצאה לפועל וקיים ספק בנוגע ליכולת הגבייה של מלוא הסכום. כיום נוהגת הרשות להעביר את הליך הגבייה לטיפולם של יותר מ-15 משרדי עורכי דין שונים. למשרדים אלה שילם ציבור חייבי האגרה בשנתיים האחרונות סכום עתק של יותר מ-63 מיליון שקלים בגין הפרקטיקה שניהלה הרשות.

יו"ר הרשות אמיר גילת התייחס לפני חצי שנה לסוגיה באחת מישיבות מליאת רשות השידור, וקרא להוציא את הליך הגבייה מידי הרשות. "אי-אפשר לצפות מגוף שידור שנלחם על קיומו ושואף להיות אטרקטיבי בזירה תחרותית לאחוז במקל בשני קצותיו – גם לשכנע את הציבור ליהנות משירותים ושידורים מבחירה וגם לרדוף אותו באמצעים הנתפשים כבעייתיים מבחינה ציבורית", אמר. "השיטה הקיימת אינה טובה צריך למצוא חלופות למימון השידור הציבורי. רשות השידור צריכה לעסוק רק בדבר אחד – בשידור. השיטה הזאת (של גביית האגרה, ד.א) אולי עבדה בזמן מסוים, באווירה מסוימת, אבל בעידן המודרני צריך להתאים אותה לרוח הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully