וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם העסקה בין יפית גרינברג לרון לאודר היא "מסלול עוקף מילצ'ן?"

19.11.2013 / 13:01

לפי ההערכה, אותה מכחישים אנשיו של לאודר בתוקף, לאודר יישאר בערוץ 10 כשותף סמוי והעברת המניות נעשית רק "בשביל הפרוטוקול" על מנת שהוא יוכל באמצעותה לקבל רישיון

האם העסקה בין יפית גרינברג לרון לאודר היא "מסלול עוקף מילצ'ן?" אנשיו של ארנון מילצ'ן, המחזיק ב-24% ממניות ערוץ 10 אומרים הבוקר כי טרם קיבלו לידיהם את פרטי העסקה בין לאודר לגרינברג ולכן עדיין לא החליטו האם להגיש סירוב לעסקה - אפשרות הנתונה להם לפי חוק.

ערוץ 10 מציג: זה כדאי?

ההערכות בתעשייה הן כי סירוב כזה אכן יוגש, או לכל הפחות תוגש דרישה לקבל את העסקה בתנאים דומים. "לאודר צריך לעמוד בהתחייבויות שלו כלפי יתר בעלי המניות", אמרו הבוקר בסביבתו של מילצ'ן, שם למדו מהעסקה מהדיווחים בתקשורת. גרינברג עצמה צפויה לחזור לישראל מניו-יורק ביום ראשון, אז גם צפוים להיות מוגשים המסמכים לממונה על ההגבלים העסקיים ולרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אשר אישורם לעסקה נדרש גם הוא.

עסקת המכירה של לאודר את חלקו בערוץ 10, 30% מהמניות לגרינברג נחתמה ביום חמישי. לעסקה צורף נספח משמעותי המסווג אותה כ"עסקה מותנית", ולפיו אם מתקיימים תרחישים שונים, בהם תרחיש שבו ערוץ 10 לא מקבל רישיון שידורים - תשלם גרינברג ללאודר סכום סמלי שני דולרים בלבד בעבור מניותיו.

"מילצ'ן מחזיק בעתיד ערוץ 10 כבן ערובה"

הסכם זה העלה את ההערכה כי העסקה הזו היא למעשה "מסלול עוקף מילצ'ן" - כפי שכינה זאת הבוקר גורם המעורב בפרטיה. לפי ההערכה, אותה מכחישים אנשיו של לאודר בתוקף, הוא יישאר בערוץ 10 כשותף סמוי והעברת המניות נעשית רק "בשביל הפרוטוקול" על מנת שהוא יוכל באמצעות גרינברג, יחד עם יוסי מימן, להגיש בקשה לרישיון שידורים גם במידה ומילצ'ן ימשיך ויעמוד על סירובו לחתום על הבקשה. על מנת לקבל רישיון, צריך הערוץ להחתים עד לסוף חודש דצמבר 51% מבעלי מניות ישראליים, ולאודר אינו נכלל בקטגוריה הזו. כאשר מניותיו של לאודר (30%) רשומות על שמה של גרינברג, יחד עם יוסי מימן (46%) השניים יכולים להגיש את הבקשה גם בלי מילצ'ן.

ארנון מילצ'ן מצוי בסכסוך עם לאודר והוא דורש את החזר השקעתו בערוץ 10 על מנת לחתום על בקשת הרישיון, וההערכות הן כי מדובר בכ-50 מיליון דולר. בסביבתו של לאודר גינו בשבועות האחרונים את הדרישה ואמרו כי "מילצ'ן מחזיק בעתיד ערוץ 10 כבן ערובה". גרינברג עצמה כבר ביצעה השקעה ראשונית, אנשיה מדווחים על סכום של כמה מיליוני דולרים, והתחייבה להזרים כספים נוספים בהמשך.

על הפרק: קבוצת רכישה

מקורם של הכספים הללו הוא סימן השאלה הגדול של העסקה הזו. עסקיה של חברת "ג. יפית תקשורת" אמנם מוצלחים וענפים, אולם למרות שהיקפם אינו ידוע לחלוטין כיוון שהם פרטיים, ברור כי אין מדובר בהיקף מזומנים דומה לאלה של בעלי השליטה הנוכחיים בערוץ 10.

בחברה שותפה גם עופרה מיתר, אשתו לשעבר של איש העסקים שמואל מיתר אשר מחזיק בקבוצת "עורק" שמכרה אחזקות ב"אמדוקס" והכניסה את משפחת מיתר לרשימת עשרים האנשים העשירים בישראל. מקורביה של גרינברג אמרו הבוקר כי יתר הכסף יגיע מקבוצת משקיעים המתגבשת בימים אלה, אולם סרבו לפרט על אודות זהותם.

מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד התייחס הבוקר לעסקה, ובעיקר למקורות המימון שלה. "נעשה בדיקת חוסן פיננסית שנראה שבעל השליטה אכן יכול להחזיק את הערוץ ובדיקת ניגוד עניינים" אמר באב"ד, שהוסיף כי בעיית ניגוד העניינים היא בעיה "פחות גדולה מהחוסן הפיננסי לאור מצב הערוץ בשנים האחרונות". את הדברים אמר ביום עיון בנושא הרדיו "גלגלצ מתזמנת 20 שנה" באקדמית עמק יזרעאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully