וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידור הפרסומת של "שוש" יוגבל

25.11.2013 / 11:53

עשרות תלונות הגיעו לרשות כנגד הפרסומת ל'שוש' בהן תלונות הורים שטענו כי הפרסומת משפיעה לרעה על ילדים. בשל כך החליטו ברשות להגביל את שידורה לאחרי שמונה בערב

שידור הפרסומת החדשה של חטיף הבמבה "שוש" של עלית הפונה לילדים תוגבל להחל משעה שמונה בערב על מנת לצמצם את החשיפה של ילדים אליה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. ברשות השנייה החליטו להגיל את השידור לאחר שהפרסומת עוררה תרעומת של הורים לילדים שחשו שהמוטו שלה ("אתם לא מחליטים עלי") משפיעה לרעה על ילדיהם.

"בימים האחרונים הגיעו לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו עשרות תלונות כנגד הפרסומת ל'שוש' בהן תלונות של אירגוניים חברתיים, אירגוני ילדים והורים שטענו כי הפרסומת מזלזלת בהורים", מסרו לוואלה! ברנז'ה ברשות השנייה. "חלקם אף טענו כי ילדיהם מחקים את הילד שבפרסומת וחוזרים על דבריו בעת שהוריהם פונים אליהם".

מהרשות השנייה נמסר כי הוחלט להגביל את שעת שידור הפרסומת לשעה שמונה בערב - שעה המיועדת לרוב לצפיית הורים וילדים בגילאים בוגרים ואשר אינה מיועדת לצפייה של ילדים קטנים העלולים להיות מושפעים ממנו. הגבלת שעת השידור יוצרת איזון נכון בין הזכות לחופש הביטוי מסחרי לבין החובה לשמירה על הציבור ובפרט על קטינים.

מנהל הקריאיטיב הראשי של הפרסומת הוא גיא בר, והפיק אותה משרד הפרסום "Y&R ISRAEL". תלונות על הפרסומת הגיעו גם לחברת "עלית" בעצמה, ועשרות הורים זעמים פנו אל החברה. כך למשל כתבה אחת הלקוחות: "יש לי ילדה בת שנתיים ושמונה, ילד בן חודשיים, נחשו מה? אני כן מחליטה עליהם! במקום להעביר מסר, חברתי, ידידותי..מה עשיתם? העברתם מסר של חוצפה! כאילו חסרים לנו ילדים ונוער כאלה במדינה".

דוד רגב, נציב פניות הציבור של הרשות מסר: "אמנם מדובר בפרסומת הומוריסטית אך הומור זה אינו מובן לילדים הצופים בפרסומת ועובדה שחלקם מחקים את הילד המופיע בפרסומת ואומרים להוריהם ?אתם לא תחליטו עלינו? אם לא די בכך גם הקריין בפרסומת תומך בילדים ומעודד אותם מול הוריהם."

מחברת "שטראוס גרופ" המחזיקה ב"עלית" נמסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "אנחנו מכבדים את החלטת הרשות השניה ונפעל על פיה. עם זאת, חשוב לנו לציין שמלכתחילה הקמפיין יועד להורים ומשודר בשעות הרלוונטיות עבורם. הביטוי שמוביל את הקמפיין הינו שגור בקרב ילדים ומהווה שלב חשוב בהתפתחותם. השיח אשר התעורר בעקבות הפרסומת, רובו המכריע חיובי ומשקף לטעמנו את חיי היום יום של כל משפחה בישראל. הצטערנו לשמוע את תחושותיהם של אותם מיעוט הורים, אך לתחושתנו פרסומת זו נוגעת בנושא אמיתי ואותנטי באופן הומוריסטי וכנה", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully