וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כוח צה”ל תקף צוות עיתונאים

26.11.2013 / 11:39

צה”ל התקיף בסופ”ש צוות עיתונאים בעת שעסקו בסיקור הפגנה - כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית ”מען”. כתבת ברמאללה דיווחה כי הנפגעים הם צוותי סוכנות הידיעות עצמה

כוח צה"ל התקיף בסוף השבוע צוות עיתונאים וצלמי טלוויזיה שסיקרו את ההפגנה בבלעין, כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הגדולה בשטחים. באתר החדשות האיראני PRESS-TV דווח כי הנפגעים הם צוותי החדשות של הסוכנות עצמה, וכי כוח צה"ל ירה רימון גז לתוך הטרנזיט שבו נסעו וכן ירה לעברם כדורי גומי. האירוע התרחש בסמוך לכפר "בילעין" שם נערכות מדי סוף שבוע הפגנות של תושבי האזור.

כתבת PRESS-TV ברמאללה ראיינה את המפגינים הפלסטינים שהעלו טענות על כך שצה"ל נוהג להתקיף צוותי חדשות על מנת להביא לירידה בסיקור התקשורתי של ההפגנות המתקיימות מדי שבוע במחאה על בניית גדר ההפרדה על אדמות פלסטיניות. גורם צבאי מסר לוואלה! ברנז'ה כי במהלך הפרת הסדר בבילעין ביום שישי האחרון זוהו עיתונאים שהתמקמו בקרבת מיידי האבנים.

לפי הדיווחים, בעשור האחרון נהרגו מאש צה"ל 23 עיתונאים פלסטיניים וזרים בעת שעסקו בסיקור עיתונאי של אירועים בשטחי יהודה ושומרון הנמצאים תחת ממשל צבאי.

פגיעה בעיתונאים ובצוותי תקשורת על ידי צה"ל היא זו שהביאה להתדרדרות הקשה של ישראל במדד חופש העיתונות בעולם, כפי שדורגה בתחילת השנה על ידי הארגון "עיתונאים ללא גבולות". ישראל התדרדרה 20 מקומות מטה ברשימה וכעת ממוקמת במקום ה-112 הנמוך ביותר בו דורגה אי פעם. מחברי הדו"ח הסבירו כי הסיבה לירידה החדה היא הסלמה בפעילות צה"ל בשטחים והשלכותיה על הסיקור התקשורתי באזור, כמו גם פגיעה פיזית בעיתונאים ובניינים של כלי תקשורת.

מדובר צה"ל נמסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה כי "האירוע המתואר בכתבה אינו מוכר בצה"ל. ככלל, צה"ל מכבד ומאפשר את פעילות העיתונאים במרחב יהודה ושומרון באופן חופשי, על מנת לקיים חופש סיקור עיתונאי שוטף."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully