וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי בניהו VS יגאל סרנה: שיר שבא אחרי מלחמה

1.12.2013 / 19:45

דיון בין בניהו לבין סרנה הפך לסשן צרחות וקללות של ממש מחוץ לאולפן, אשר הותירו את הנוכחים בבית הוורד המומים, ואת השניים בדרך לביהמ"ש. עד שוואלה! ברנז'ה נכנסה לתמונה

יח"צ - חד פעמי

דיון באולפן התכנית "המטה" בערוץ 10 ששודרה אמש (שבת) אשר עסק בהשפעתו של אריק איינשטיין על התרבות הישראלית והתחיל בעקיצות הדדיות של עיתונאי "ידיעות אחרונות" יגאל סרנה את דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו ולהיפך - הדרדר עד לכדי איום בתביעה בשידור. אולם בכך לא תם הוויכוח בין השניים: גורמים בערוץ 10 מספרים היום לוואלה! ברנז'ה כי הרוחות התלהטו לכדי צרחות של ממש גם אחרי שהמצלמות כבו והשניים המשיכו לריב באולפן, ואז במסדרון הערוץ, ואז בלובי בית הוורד, ועד למגרש החנייה - עד שעורך התכנית אהרל'ה גולדפינגר נאלץ להתערב.

על פי גורמים המומים שנכחו בסביבה, במהלך הריב נאמרו על ידי השניים קללות כגון "זבל", ושאר מיני ביטויים שיאה להם השתיקה. אז על מה בעצם הייתה המהומה?

"אפשר להגדיר את מצבו הנפשי של בניהו כהפתעה"

בדיון שנערך ב"המטה" השתתפו מלבד השניים גם רון חכלילי ורבקה מיכאלי, שהייתה דווקא היא זו שהציתה את האש. מיכאלי העירה על האופן שבו התבטא בניהו ואמרה "חבל שלא הביאו את רני רהב", כאשר היא מתייחסת לאופן המתלהם שבו מתבטא רהב. חמתו של בניהו עלתה כאשר סרנה אמר לו בעקבות הדברים שהוא "סגנו של רני רהב, בדיבור הריק-מתוכן". בניהו לא נשאר חייב ואמר "אני לפחות עשיתי משהו, התנדבתי בקיבוץ, מה אתה עשית?". סרנה התרגז מהשאלה הקנטרנית. "מה זה מה עשיתי? שלושים שנות עיתונות חופשית!", ענה. בניהו זלזל: "מחבר משפטים ומילים? איזו מין עיתונות חופשית".

בהמשך התלהט שוב הוויכוח, כאשר בניהו דיבר על תרומתו התרבותית לגלי צה"ל בעת שהיה מפקד התחנה. "אתה דובר צה"ל הכי שקרן וכזבן שהיה אי פעם", הטיח בו סרנה. בשלב זה קטע המנחה נדב פרי את הוויכוח שגלש לפסים אישיים והמצלמה עברה אליו, אולם ניתן היה לשמוע את בניהו במיקרופון לוחש לסרנה: "אתה תחטוף תביעה". הרוחות התהלטו, כאמור, גם אחרי שהמצלמות כבו.

יגאל סרנה, קבעתם מועד לדיון בבית המשפט?

"נכון, עמדנו בחוץ והתווכחנו, אבל בלי שום אלימות. אפשר להגדיר את מצבו הנפשי של בניהו כהפתעה, הרי הוא לא רגיל שמתנפלים עליו חוץ מכמובן עד שזה מגיע לבית משפט. תמיד הוא היה מאוד מוגן, למשל בתור מפקד גל"צ, היה לו המון כוח".

מה הכעיס אותך כל כך?

"כששמעתי את הדיבור הריק והרני-רהבי, רק פחות עילג, על כמה אנחנו (מדינת ישראל, ד.א) נהדרים וכולי זה יצר אצלי מנגנון כעס על השקר והכזב. כתבתי את זה גם ביום שישי בעיתון, שאריק איינשטיין היה מסע טיהור מהשקרים ואבי בניהו החזיר אותי לתחושת אי הניקיון הזו".

מהמידע שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה כעסך בכלל נבע מכך שהוא זלזל בעברך הצבאי.

"הוא שאל מה בכלל עשיתי בצבא. אני הייתי מפקד טנק והשתתפתי במלחמת יום כיפור. אני לא יודע מה הוא עשה בצבא, אבל אני לא בטוח שהוא היה קרבי. כשהוא הטיח את זה בי אמרתי לו שאני לא מבין איך כשהוא היה בצבא הוא דרש שיצדיעו לו בזמן שהוא בכלל עם דרגה ייצוגית".

אז אתה עומד מאחורי האמירה שהוא הדובר הכי שקרן שהיה לצה"ל?

"אני מוכן לשקול את האמירה הזו מחדש, אם זה הוא או שהיו אחרים. אבל אם נגיע לבית משפט יהיו לי הרבה חומרים".

אבי בניהו, בגלל הטונים הגבוהים אפילו השומר בערוץ 10 חושב עכשיו שהוא צריך להצדיע. על מה רבתם?

"אחרי שיצאנו החוצה סרנה טען שהוא שמע שחיילים הצדיעו לי ושזו חוצפה, הסברתי לו שגם אני הצדעתי לאלופים שמעלי, ושאני קצין, ולא קצין ייצוגי".

עד שעורך התכנית היה צריך להתערב ולהרגיע את הרוחות.

"שמע, הטקסט המכונן שכתב סרנה על אמו ז"ל נגע לי גם ברמת הנוסטלגיה ובעיקר ברמת איכות הטקסט, ואני מעדיף לקרוא אותו מאשר לשמוע אותו באולפן. אני בהחלט שוקל בחיוב את הצעתו של העורך הראשי של התכנית חברי הוותיק אהרל'ה גולפדינר להיפגש עמו ולעשות היכרות הדדית כי הוא בטוח שהוא לא התכוון לכך".

אז לא תהיה תביעה?

"לא חושב, אני רואה בזה מעידה שלו. מה הוא אמר לך?".

שהוא שוקל מחדש את הדברים שנאמרו בעידנא דריתחא.

"אם כך זו תגובה כנה, ואני בטוח שנפתור את הדברים ברוח טובה".

וואלה! ברנז'ה איחלה לחיילים הצלחה בהמשך דרכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully