וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע הגורלי של תל"י: האם חברת התמלוגים בדרך לסגירה?

3.12.2013 / 9:03

בשבוע הקרוב ניתן יהיה להגיש התנגדויות לקיומה של תל"י, הגוף המייצג את התסריטאים והבמאים גופי השידור בישראל. רשות ההגבלים: "עמדתנו טרם גובשה"

רשות ההגבלים העסקיים עשויה להכריז על חברת התמלוגים של התסריטאים והבמאים (תל"י) כמונופול, ובארגון יוצאים למאבק על קיומם. תאגידי השידור בהם זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת שוקלים בימים אלה האם להגיש התנגדות לבית הדין להגבלים עסקיים לבקשתה של תל"י להסדיר את פעילותה.

"מדובר בגופים אשר נבנים מהיצירה הטלוויזיונית והקולנועית של ציבור התסריטאים והבמאים בישראל ומתפארים בה כל העת", אומרים בארגון. "לעומת זאת גופים אלה אינם מהססים לפעול נגד זכותם הבסיסית של התסריטאים והבמאים לקבלת תמלוגים בגין שימוש ביצירותיהם".

התמיכה הגיעה דווקא מהשידור הציבורי: רשות השידור הודיעה על החלטתה כי היא תומכת בארגון, ותמיכתה מצטרפת לזו של ערוץ 10 וחברת הלווין yes. חברת HOT, אתרי האינטרנט ויתר חברות הסלולר טרם הגישו עמדה. לתל"י הסכמים עם כל גופי השידור והתוכן הגדולים בישראל, לרבות שלושת חברות הסלולר ואתרי האינטרנט וואלה! ו-ynet.

ת"לי הוא ארגון לגביית תמלוגים המאגד בתוכו כ-1,700 תסריטאים ובמאים. בין היתר חברים בו יואב צפיר, חיים יבין, ארי פולמן, יגאל שילון, מורן שריר, גיא מרוז, ניסן שור, מנחם גולן, ירון לונדון, מוטי קירשנבאום, רוית ליאור-מנדל, סייד קשוע ואחרים. הארגון נוסד בשנת 2000 לאחר שהתפצל מאקו"ם ויש לה הסכמים עם כל גופי השידור ואלה משלמים לה סכומים גלובליים מדי שנה המועברים ליוצרים לפי היצירות שלהם ששודרו.

"רשות ההגבלים העסקיים החליטה שתל"י היא מונופול בתחומה וצריך לפרק אותה", מאשים גורם בארגון. "הקיום של תל"י מחזק את היוצרים מול גופי השידור וגובה ממקומות שתסריטאי או במאי לא יכול להתעסק עם הגביה".

"תל"י ביקשו פטור מהסדר כובל או להסדיר את ההסדר הכובל כמו במקרה של אקו"ם, אך בפגישות שנערכות עם רשות ההגבלים עסקיים נראה כי אין כוונה כזו וכי הרשות נחושה לפרק את תל"י. בכל העולם קיימים גופים זהים לתל"י ואם הוא יפורק בישראל זה יהיה תקדים", אומר הגורם.

ברשות ההגבלים עסקיים אמרו היום לוואלה! ברנז'ה בתגובה כי "עמדת רשות ההגבלים העסקיים בנושא טרם גובשה. הנושא נמצא בפני בית הדין להגבלים עסקיים, ועמדתנו תגובש ותפורסם במהלך החודש הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully