וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד ב-ynet נגד האגודה: ”זמן לחשבון נפש”

4.12.2013 / 11:18

האם כבר אבדה כל הבושה? לא רק שהאגודה מעולם לא ניסתה לעזור לעיתונאי ynet, עד שנזכרתם בקיומנו - אתם באים להזיק? נציג הוועד באתר נתנאל שלומוביץ במכתב גלוי

לכבוד חברי הנהלת אגודת העיתונאים תל אביב,

אגודת העיתונאים משיבה: "הסתה וכחש בחסות ההסתדרות"

בינואר 2012, לפני כמעט שנתיים, עיתונאי ynet החליטו לקחת את גורלם בידם והחלו מהלך של התאגדות, במסגרת ארגון העיתונאים שאז בדיוק נוסד. אין צורך להכביר במילים עד כמה קשה היה המהלך הזה. שלושה מחברינו שנמנו על מובילי ההתארגנות פוטרו. העברנו חודשיים לא פשוטים במאבק משפטי מוצלח אך מורכב להחזרת אחד מהם, תני גולדשטיין, לעבודתו. המשכנו להחתים בסתר עובדים, שחששו מגורל דומה, עד שכנגד כל הסיכויים לבסוף הגענו לשליש המיוחל והכרזנו על יציגות. גם אז לא הגענו למנוחה ולנחלה, כי נתקלנו בסירוב של ההנהלה להכיר בהתארגנות, ולכן נאלצנו לפנות לבית הדין לעבודה.

שם, להפתעתנו, גילינו כי לא רק מול ההנהלה עלינו להתמודד. פתאום, בהזמנת ההנהלה, צצה לה משום מקום אגודת העיתונאים בתל אביב וטענה כי היא הארגון היציג ב-ynet, וזאת מבלי שיהיה לה ולו חבר אחד מהמערכת שלנו (קל וחומר לא את השליש הנדרש על פי חוק). במסגרת זו דרשה האגודה לעכב את ההליך להכרה בוועד ככל האפשר ואף ביקשה מבית הדין לפסול, בתואנות שונות ומשונות, כמה שיותר טפסי הצטרפות של עיתונאי ynet לארגון העיתונאים. כל זה כדי לשים מקלות בגלגלי ההתארגנות שלנו.

"האם אי פעם דרכה כף רגלכם במקום הזה?"

גם לאחר שבית הדין האזורי התעלם מהטענות שלכם וחייב את הנהלת ynet להכיר בוועד ולשבת איתנו למשא ומתן, אגודת העיתונאים לא עצרה. הגוף שעל הנהלתו אתם נמנים פנה לבית הדין הארצי לעבודה בדרישה שיהפוך את ההחלטה. נכחתי בדיון שנערך שלשום בבית הדין. האבסורד שם חצה כל גבול, ובית הדין הביע תמיהה מהטענות של האגודה ושאל בנוגע למערכת ynet: "האם אי פעם דרכה כף רגלכם במקום הזה?".

גם אחרי שהיועמ"ש של האגודה, עו"ד אילן בומבך, למעשה הודה בפה מלא שהאגודה אינה עומדת בדרישת החוק להכרה ביציגות – הצטרפות שליש מהעובדים – הוא עשה כל שביכולתו כדי לנסות לשכנע את בית הדין שגם ארגון העיתונאים אינו יציג ושאין להכיר בוועד. עד כדי כך זה היה בוטה, שאפילו השופטות העירו לו: "אתם לא צריכים לנהל את המלחמה של הנהלת ynet". לא משנה כמה פעמים בית הדין המליץ לאגודה פשוט לוותר על הטענות, נציגכם בומבך, המנכ"ל יוסי בר מוחא והיו"ר רותם אברוצקי פשוט עמדו על שלהם. עד שלבסוף השופטות נאלצו לפסוק את הברור מאליו: האגודה אינה ארגון יציג ב-ynet.

הגיע הזמן לחשבון נפש

רגע לפני ההחלטה של בית הדין, אמר עו"ד בומבך דבר שמשך את תשומת לבי. לדבריו, הוא לא יכול לסגת מההליך המשפטי ללא אישור של הנהלת האגודה, מאחר שזה הפורום שקיבל את ההחלטה לצאת לדרך עם המהלך. לכן גם החלטתי לפנות אליכם עם המכתב הזה. אם אכן נכונים הדברים שאמר עו"ד בומבך, אני רואה בכם כקבוצה ובכל אחד מכם באופן אישי אחראים לניסיון לפגוע בהתארגנות שלנו. האם כבר אבדה כל הבושה? לא רק שהאגודה מעולם לא ניסתה לעזור לעיתונאי ynet ב-14 שנות קיומו של האתר, עד שנזכרתם בקיומנו - אתם באים להזיק? מעולם לא הייתי מאמין שגוף שמובל על ידי עיתונאים ואמור לדאוג לעיתונאים יהיה זה שישקיע כל כך הרבה אנרגיה בלנסות לסכל התארגנות של עיתונאים. לטעמי הגיע הזמן שתעשו קצת חשבון נפש.

* נתנאל שלומוביץ הנו חבר ועד הפעולה של ארגון העיתונאים ב-ynet

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully