וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות: חדשות 10 הפרה את תקנון האתיקה במקרה חגי בן ארצי

4.12.2013 / 11:49

זאת לאחר תלונה שהגישה קול ישראל בשל כתבה שפורסמה ב”שישי” אודותיה. יחד עם זאת, דחה ביה"ד את טענות הרשות על קביעת חדשות 10 לכאורה על קשר בינה לבין לשכת רה”מ

בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות קבע כי חברת חדשות 10 הפרה את תקנון האתיקה של המועצה וגזר עליהם עונש של אזהרה, זאת לאחר תלונה שהגישה הנהלת "קול ישראל" בשל כתבה שפורסמה ב"שישי" ערוץ 10 על אודותיה ובה לא ניתן לה זמן תגובה מספיק. יחד עם זאת, דחה בין הדין טענות של רשות השידור שבחדשות 10 קבעו שיש קשר בינם לבין לשכת ראש הממשלה ודחה את התלונה במקרה הזה.

לפני כמה שבועות החליטה "קול ישראל" לפסול תשדיר פרסומת של העיתון "ידיעות אחרונות" ברשת ב'. התשדיר נועד לקדם את מכירת עיתון סוף השבוע ומצוטט בו משפט מראיון עם חגי בן-ארצי שעמד להתפרסם למחרת היום בעיתון, ואשר בו סיפר על יחסיו עם אחותו שרה נתניהו, ואף טען כי "יש באחותי משהו לא צנוע". התשדיר שודר פעם אחת בלבד ביום חמישי בבוקר – ואז הופסק שידורו. במהדורת הערב המרכזית של "חדשות 10" באותו הערב ובתכנית "היום שהיה" דווח על המקרה, אך תגובת הרשות הובאה רק במקרה השני.

חדשות 10: "החלטה תמוהה"

למחרת, ביום שישי, שודרה כתבה מורחבת של מתן חודורוב בתכנית "שישי". ברשות השידור ביקשו מערוץ 10 לדחות את שידור הכתבה כדי לאפשר להם לבדוק את הנושא, אולם בחדשות 10 סרבו ושידרו את הכתבה. מנהל הרדיו מיקי מירו העיד: "לא ניתן לי זמן לבדיקת הנושא, למרות שביקשתי זאת ממנהל חברת החדשות של ערוץ 10 ומהכתב (מתן חודורוב, ד.א) טענתי שלא סביר לבקש ממני תגובה, המחייבת ברור מוקדם, ביום שישי בלילה".

ברשות התלוננו גם כי חודורוב "קשר את פסילת התשדיר להוראות כביכול שהנהלת הרדיו מקבלת מלשכת ראש הממשלה". בית הדין לא קיבל את התלונה הזו וקבע כי "אין בדברים ששודרו משום קביעה, או אפילו רמז, בדבר הוראות שניתנו לכאורה להנהלת רשות השידור על-ידי לשכת ראש הממשלה. לפיכך, אין אנו מוצאים שיש בסיס לטענת רשות השידור בנושא זה".

מחדשות 10 נמסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "לצערנו, לאחר שבית הדין לאתיקה קיבל במלואן את כל טענות חדשות 10, בית הדין של מועצת העיתונות הוציא תחת ידיו החלטה תמוהה. דיווחו של מתן חודורוב היה מדויק, הגון, ומקצועי ומערכת חדשות 10 עומדת מאחורי כל מילה ומילה שנאמרו בו. קול ישראל קיבל לפני הפרסום בחדשות 10 די זמן כדי להגיב על הדברים, אבל העדיף לנסות ולמנוע את שידור הידיעות במועדן. חדשות 10 מתכוונת לערער לאלתר על ההחלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully