וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכוכב הבא" של החרדים

5.12.2013 / 12:30

תכירו את הכוכב הבא של החרדים - לאחר שגבר על עשרות מתמודדים הוכתר יעקב ישראל עמר לדובר הבא של החרדים בתוכנית הריאליטי "הדובר" של קול ברמה. אייכלר: "הוא האדם המתאים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעקב ישראל עמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוכנית ריאליטי ראשונה מסוגה

חודשים ארוכים חיפשו החרדים את "הדובר", שיצליח לצמצם את הפער בין מה שהחילונים יודעים על הציבור החרדי לבין מה שהוא באמת. כך נולדה תוכנית ריאליטי ראשונה מסוגה שהכתירה אתמול (רביעי) בשידור חי מבין 30 מתמודדים את יעקב ישראל עמר, ירושלמי בן 31, בעל משרד תיווך, נשוי ואב לשלושה, לאדם המתאים לייצג את המגזר החרדי בתקשורת החילונית ולשפר את תדמיתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

להרים פרויקט שיגשר על הפערים ויסביר את העמדות של הציבור החרדי

תוכנית "הדובר", שודרה בחודשים האחרונים בתחנת הרדיו "קול ברמה". בכל תוכנית נערכה משימת הדחה בנושא אחר, בה נבחנו המתחרים על כישורי רטוריקה, עמידה מול קהל, כושר שכנוע ויכולת הסברה. בשולחן השופטים המתחלף, כראוי לכל ריאליטי, ניתן היה למצוא בין היתר את אנשי מאהל "הפראיירים", חברי כנסת לשעבר, אנשי תקשורת, אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה ועוד.

בתחנה הסבירו כי זיהו "צורך ממשי, במיוחד אחרי תקופת הבחירות, להרים פרויקט שיגשר על הפערים ויסביר את העמדות של הציבור החרדי ובכך אולי ישפר את תדמיתו של המגזר בקרב האוכלוסייה הכללית". עשרות נרשמו לתוכנית, רק שלושים נבחרו. כבר בתוכנית הראשונה, הודחו יותר ממחצית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפשר לנחש שהתמודדים האשכנזים מיותרים

רק ארבעה מתמודדים צלחו את משימות ההדחה והגיעו לגמר שנערך אמש בפני קהל מאזינים במלון רמדה בירושלים. מול עשרות אנשים ועשרות אלפי מאזינים שישבו בבתיהם עלו לבמה בזה אחר זה דוד רוזנטל, יעקב עמר, ראובן זכאים ונועם גרוס, ארבעת הפיינליסטים ששלושה מהם נשואים והאחרון שבהם רווק. הציניקנים בקהל לחשו בתחילת הערב ש"בתוכנית ריאליטי בתחנה המייצגת את הקול הספרדי, כבר אפשר לנחש שהתמודדים האשכנזים מיותרים".

ב"קול ברמה", למרות זאת, ניהלו את מערך ההצבעות ברף מקצועי וגבוה שלא היה מבייש את תוכניות הריאליטי בישראל. 60 אחוזי הצבעה ניתנו בידי ארבעת השופטים שכלל את רונית דאבוש, לשעבר יו"ר מועצת הרשות השנייה, ניצן חן, ראש לשכת העיתונות הממשלתית, אלעד טנא, סגן עורך "מעריב" ואת יוסי אליטוב, עורך העיתון החרדי "משפחה". ו-40 אחוזי הצבעה נוספים ניתנו לקהל בבית.

המתמודדים נאבקו על כל קול והמתח באולם שבר שיאים חדשים. שני המתמודדים, זכאים וגרוס הודחו ומי שנשאר להיאבק בשלב ה"ראש בראש" היו עמאר ורוזנטל. הקולות בבית והמשימות באולם הכריעו את הכף, עמר הפך אתמול לדובר החרדי הבא שאמר מיד לאחר הזכייה: "עד עכשיו היינו בריאליטי, עכשיו מתחילה העבודה האמיתית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא האדם המתאים

אך האם הזכייה בתואר "הדובר הבא של המגזר החרדי" היא זכייה רק של תואר? "קשה לי להאמין שהרגל של הרבה מאד שנים בתקשורת הישראלית ישתנה ברגע אחד", מסביר מגיש התוכנית, יעקב אייכלר, "התקשורת צריכה להתעניין בו בדיוק כמו שבעבר היו מסבירנים חרדים, היום יש דובר חרדי. נכון, שיהיו תמיד כאלו שיטענו 'אותי הוא לא מייצג' אך למרות זאת להעברת המסר החרדי, שלא יזוהה כפוליטיקאי או איש ציבור, הוא האדם המתאים".

על כתפיו של הזוכה מוטלת משימה לא קלה, ספק אם יצליח לעמוד בה, במיוחד בימים בהם האיום החמור מכל מגיע מכיוון וועדת שקד, שמנסחת את חוק הגיוס ומבקשת להעביר את החרדים מהפך היסטורי. לימודי הליב"ה, התקציבים למוסדות החינוך וגל החקיקה האחרון בכנסת הם נושאים נוספים שהופכים את התואר הדובר הבא של המגזר החרדי למשימה קשה אף יותר. מנהלי התחנה סברו כי מול איום כזה, הריאליטי ינצח. ואולי בגלל זה התואר שהוענק אתמול לזוכה ישמש במקרה הזה רק כתואר? ימים יגידו.

לפניות ליקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully